Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1494 ggr
-Idaoh-
2

Smink

Allright min killes lillesyrra fyller 12 år snart, önskelistan var mest smink och VS body mist å sånt..

Vad är bra "bas" att köpa? Va använder ni?

Är lite äldre och är länge sen ja köpte smink för första gången.. Så hjälp mig brainstorma 😃

Ni som är ~12 eller börjar komma in i "fjortis" tiden i era liv, vad är inne idag att ha?

Denise.E
0

Håller hon på med foundation och massa sånt? eller är det rosa ögonskugga , läppglans och mascara som gäller haha? :)

-Idaoh-
1

Just nu är de mascara å babylips som gäller då de är brist på annat, hon önskar sig foundation å puder å jaa .. allt i smink väg. 😃
Är de nått som är "must have" nu för tiden ?

vill ju inte att hon ska se ut som de klassiska skräck exemplet ;)

chade
0

om du har möjlighet så beställ från eyeslipsface.se, billigare och bra kvalite på sakerna :)

puder, foundation, mascara, eyeliner/kajal, ögonbrynspenna, ögonskugga och nått åt läpparna är väl basic och några penslar eller nåt att använda till sakerna :)

jag använder bara foundation, mascara och kajal när jag väl sminkar mig, och det duger gott åt mig hahah :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

-Idaoh-
0

Tack för tipset om hemsidan ! spelar märket på sminket roll tror ni ?

[EmmiieErixon]
0

ta väldigt mjuka och lugna färger som smickrar henne bara inget super blått eller chock rosa. 

vad har hon för ögonfärg? 🙂

tonååring
0

#4 Om hon använder babylips så tror jag märket spelar lite roll

-Idaoh-
0

Hon är väldigt blek i hyn , precis som mig så kör efter min hudfärg när de blir shopping hehe , hon är blond å blåögd =) Så funderar på å köpa ljus beigea färger för å framhäva ögonen mer . 🙂

Är de 2 much å ge en shopping dag där hon får plocka vad hon vill i sminkväg ?

[EmmiieErixon]
0

låter bra, bruna och bronsiga toner är perfekta för hennes ögon då och det är lagom mycket färg i dem. 

Ja jag skulle med tro att hon syftar mycket på märken. Inte för att det egentligen spelar så stor roll. 

Hon kan ju få plocka någon ögonskugga och en foundation och ett puder. du bestämmer vart det får räcka prismässigt 🙂

-Idaoh-
0

När de gäller henne så kan ja nog sträcka mig långt , fick aldrig nån lillasyster så man skämmer gärna bort henne .. haha =)

silverfiisk
4

#6 varför skulle märket spela någon roll bara för att hon använder BabyLips? :)

JustMySelf
1

Jag skulle leta efter en BB-créme, de är inte så himla täckande så hittar man en i rätt färg så ser det väldigt naturligt och fint ut. Testa lite på dig själv dock, har hört att det kan vara svårt att hitta tillräckligt ljus färg! Och så kanske ett puder till för att matta ned huden lite :)

solus
0

Hade jag haft en lillasyster som har börjat sminka sig så hade jag köpt  denna http://www.kicks.se/clinique/makeup/oumlgon/oumlgonskugga-c126/chubby-stick-shadow-tint-for-eyes--p23057

Det är bara att måla lite på ögonlocken och fixa till det med dina fingrar och du är done! Plus så är färgerna jätte fina (:

Hade också köpt en concealer och en rouge (:

http://solus.blogg.se/ 

NordicSunset
2

Eos läppbalsam är väll rätt populärt just nu? Tror hon blir glad över babylips och VS mistar som du själv skrev. :) 

Jag är 13 men använder inte smink alls egentligen, men det var ett tips iallafall!

Be the best version of you.

• Zoella
Arinya
1

Jag hade inte köpt foundation utan en BB-cream, brukar köpa Garniers BB-cream. Helt fantastisk, men så är jag ju inte 12 heller utan strax 20.

[Tuulikki]
5

Jag hade satsat på VS-bodymist, Eos läppbalsam, eller typ nagellack. Möjligtvis ögonskugga i några basfärger men inte mer än så. Kanske en ögonfransböjare, sminkborstar eller en sminkväska?🙂

tonååring
2

#6 För att babylips är väldigt känt, så jag antar att man köper den för märket, annars hade man väl kunnat köpt vilket läppbalsam som helst som är mycket billigare, men det är vad jag tror iaf :)

-Idaoh-
3

EOS har hon redan sen innan så ja fick gå efter va hon ville ha helt enkelt , då de verkar va status just me rätt märke på grejerna =)

köpte en rosa sminkväska från Åhlens som är supersnygg , har en själv som är svart :) Köpte foundation och puder i märket Maybelline sen gick ja in på H&M å köpte ett solpuder (väldigt ljust) och borstar :) Såg så lite ut i sminkväskan då den är stor haha , men de får duga :) hon kommer nog fylla den en dag ;)

Sugar Mist
1

Hade köpt ett presentkort på Kicks eller någon liknande sminkbutik, så hon får välja rätt nyanser osv själv.

-

[EmmiieErixon]
3

Låter jättebra tror att hon kommer/blev supernöjd! 🙂

Halcyon
0

Tycker att en shoppingdag lät som en bra idé! Annars kan det ju vara en idé att beställa nån bodymist från VS eller liknande från nordicfeel, uppskattas alltid!

we're always chasing that paradise

-Idaoh-
0

Jag var tydligen ute en månad i förväg plus lite till hon fyller tydligen år  i juni , my bad .. haha ;)

Hon kommer nog bli suuper nöjd då de är exakt allt hon önskar sig i sminkväg om man bortser från alla babylips :) men hennes mamma/familj får ta den andra biten av önskelistan ;)

[Vaniljhumla]
8

Jag är 12 men det är kanske 3 tjejer i min klass som använder mascara. Vi leker istället.

Mysan_
0

Jag använder inte smink, bara läppbalsam och nagellack. Men vissa i min klass använder mascara, och enligt dom är det ganska bra. 🙂

Läppbalsamet jag använder är EOS, jag gillar det märket. Men dom är väldigt dyra, jag tror dom kostar 89:-/st. 😛