Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 4043 ggr
Duvethon
0

Bråk med föräldrar

Bråkar ni med era föräldrar? Om vad, hur ofta och hur "allvarligt"?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
3

Börjar då! :)

Om vad: Vardagssysslor, allt möjligt, allt som går att bråka om.

Hur ofta: Flera gånger per dag, finns undantag! Det händer att det finns bra dagar med.

Hur "allvarligt": Kan inte säga att det är på blodigt allvar men det är inga vanliga bråk heller. Vanligt tjafs men med otroligt taskiga meningar…Är inte den bästa människan på att hantera situationen heller..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Fridaaaa
0

Bråkat sällan med mina föräldrar, varit mer med mamma i så fall än pappa, när jag bodde hemma :) Men inte så farligt och ofta om skitsaker :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
0

Ja, mest med min mamma, då det är bara hon och jag som bor tillsammans 😉

Om vad: Småsaker.. Kan handla om vadsomhelst.

Hur ofta: Var och varannan dag 😕

Hur "allvarligt": Inte så allvarligt, vi säger inte fula ord till varandra (jag har aldrig kallat min mamma för något taskigt. Jo, en gång kallade jag henne för häxa, men då var jag 6 år lol) men tonen är inte så trevlig. Det brukar bli en awkward/spänd stämning efteråt. Brukar gå över inom en timme 😃

Ratzo
1

När jag bråkar med mamma så är det ofta om djuren, jag betalar allt åt dem men hon kan inte ens ringa till veterinären och beställa tid för det är ju så himla besvärligt! Och då blir jag riktigt arg på henne. Och när mina småsyskon irriterar mig så blir hon arg på mig och då blir det bråk. 

Det är väl lite småtjafs varje dag, men dem stora bråken är inte ofta, kanske 1 gång i veckan.

Inte så allvarligt, jag bara låser in mig på mitt rum och ignorerar henne några timmar.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[00emi07]
0

Bråkar jämt med mamma, om vad som ska göras mm En gång i veckan kanske? Inte så allvarligt Men mitt dåliga humör! Vill jag inte ens tala om!

Thildalulu
4

#5 En gång i veckan, du borde vara glad.. :p

[Mi-rand-a]
2

bråkar aldrig med mina föräldrar, visst irritationer uppstår från mitt håll rätt ofta men inget mer än så :p

[00emi07]
0

#6 kanske det?

Duvethon
5

#5 En gång i veckan är väl inte jämt?

Thildalulu
2

#8 Aa o du sa att de var jämt.

sofiass
0

Jag tror jag aldrig bråkat med mina föräldrar.. Skönt det, :)

Kom ihåg att du är bra Hjärta/Sofia

Dipsie'n'Poo
0

Aldrig bråkat bråkat, typ. ((:

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Tuulikki]
0

Typ aldrig. Händer det så är det oftast småskit vi tjafsar om. Har sjukt bra relation med mina föräldrar😃

Nwmo
0

Jag ska nog inte skriva något. Kan säga att det är jävligt grovt.

- Emil

Wanzel
0

Bråkar faktiskt aldrig med mina föräldrar. Har aldrig ens höjt rösten mot varken mamma eller pappa. Eller någon vuxen överhuvudtaget.

deleteduser
0

Föräldrarna bråkar jag sääääällan med, inte mer än en gång i veckan iallafall. Men systern ska vi inte ens tala om. Där snackar vi grova bråk och psykiska spel många gånger varje dag.

[vigge_]
0

Jag bråkar knappt med mina föräldrar, endast när pappa säger något drygt om mina djur (händer när man pratar om veterinär) men det är inte ofta :) Jag tycker att det är skönt med lite bråk

Hamsterlycka
0

Jag bråkar rätt ofta med mamma, om mest småsaker. Men det är få gånger det verkligen blivit seriöst. Pappa brukar väl säga åt mig något och så säger jag tillbaka, men det blir aldrig på samma sätt som med mamma. Dock har jag en väldigt bra relation med båda mina föräldrar. 🙂

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[rumelle]
0

Näh. Det är klart att vi tycker olika om vissa saker men det var längesen det blev tjafs av det. :)

[Tilde]
0

Om vad: Umm jadu… hälsa mest faktiskt.

Hur ofta: Nästan aldrig, väldigt sällan nu när jag inte bor kvar hos dem. Men tidigare var det väldigt ofta i perioder.

Hur "allvarligt": Olika, vissa saker släpper man snabbt medan andra sitter kvar och gör ont. Har haft ett väldigt spänt förhållande till min mamma, men det har blivit mycket bättre nu. Det senaste värsta bråket var när min mamma sa att jag inte var vacker och att ingen kunde tycka det… Eh ja, det kan jag säga är inget man vill höra från sin egna mamma.

:holmgreen:
0

Bråkar en del med min mamma, det är för att vi är för lika, men samtidigt är vi så sjukt olika, och det är då vi börjar tjafsa.

Om vad:  Det handlar ofta om vem som har rätt, och att jag tycker att hon slänger ur sig saker utan att kunna argumentera för dem. Så det är typ småsaker. Det kan vara så enkelt att hon slänger ut sig något om någon på tv tex. Då får jag som reflexer att genast börja diskutera om hennes påstående.

Hur ofta: En gång i veckan, max.

Hur "allvarligt":  Inte allvarligt alls. Spelar ingen roll vad det gäller, för i grunden handlar det om att jag alltid ska ha rätt, eftersom jag vet att jag har rätt då min mamma inte har tänkt igenom det som jag. När vi har sagt våra åsikter om det så brukar vi släppa det. Inget allvarligt alltså.

[MiniPim]
0

Typ aldrig, isåfall är det om djuren.

Juliasundstrom
0

Bråkar nästan alltid med mamma och hennes kille, men mest med mamma.

Om vad:  Pengar, hur dom uppfostrar min lillasyster, och ja egentligen allt. 

Hur ofta: varje dag.

Hur "allvarligt":  Ibland är det inte allvarligt utan då blir jag mest sur och låser in mig och skriker på henne. ibland blir det dock allvarligt när hon får raseriutbrott, säger att jag ska packa min väska och flytta för att hon aldrig mer vill se mig och att hon skiter i om jag inte har någonstans att bo för hon vill inte ha mig i sin närhet. Ofta blir hon så arg att hon knappt kan kontrollera sig och säger åt mig att "passa mig jävligt noga innan hon klipper till mig". Efter dessa större bråk brukar jag våldgästa en kompis utan att svara när hon ringer (om hon ens bryr sig tillräckligt för att ringa). Sist sa vi inte ett ord till varandra på 6 veckor. Hon sa då att jag och min syster skulle vara ute ur huset efter studenten och att vi inte fick bo kvar här. Det har gått så långt att mina arbetskompisar hjälpt mig och min syster att få en lägenhet så snart ska vi få flytta härifrån! Jippi :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[MikeW]
0

Jag bråkar aldrig med mina föräldrar.

Väldigt sällan. Händer kanske bara MAX 5 gånger per år.
Jag bor ju med min mamma och jag är typ "mammas lilla pojke" så :P

Är inte så mycket runt min farsa så vi bråkar inte heller. Fast skulle vi vara ofta med varandra då skulle det bli bråk ganska ofta tror jag.

Men min bror där i mot… Bråk VARJE dag med han och mamma och pappa.

Andreag00
0

Om vad? var som hellst nästan 

hur ofta? nästan varje dag hos mamma men aldrig hos pappa

hur "allvarligt"? lite olika men brukar ofta sluta men att jag blir skit förbannad ända tills jag vaknar nästa dag

Wille, Puffe, Doris 

00eme05
0

Förrågra år sedan kunnde jag och mamma bli riktigt arga på varandra och bråka väldigt mycket, om mest saker som inte betyde ngt egentligen, nu för tiden bråkar vi väääldigt sällan. Småtjafs och sånt men vi bråkar nästan aldrig. Varannan vecka kanske

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Scorpio97
0

Har aldrig bråkat med mina föräldrar (:

//Jessie

Larissa
2

Bråkar typ aldrig med pappa, vi blir bara sura på varann men vi bråkar inte. Mamma o jag bråkar lite dock hehe Om vad: Smågrejer mest Hur ofta: nån gång i veckan. allvarligt=nån gång i månaden. Dock bor jag varannan vecka mellan mina föräldrar eftersom de är skilda, men hade jag bott hos mamma på heltid hade vi bråkat mycket mer, om vi var tillsammans hela tiden. Hur "allvarligt": oftast att jag höjer rösten o vi tjafsar, men om de är värre (vilket det vääldigt sällan är) så är de mest att jag skriker mycket smäller i dörrar o sitter i mitt rum så länge jag vill osv

Splitter
0

Bråkar inte ofta alls med mina föräldrar; beroende på vad man klassar som bråk. Det skulle nog kunna uppstå mer bråk genom irretationer (som uppstår otroligt ofta, haha), om inte jag skulle stänga in mig på mitt rum eller säga att min hund behövde gå ut på promenad :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Vaniljhumla]
1

Jag är 12 och bråkar nästan aldrig med mina föräldrar för jag är lydig!!!!!

nadilda
0

I princip aldrig och i så fall inte allvarligt. Vet inte riktigt om vad😛

stinabest
0

Har aldrig bråkat på riktigt med mina föräldrar. Mamma tjafsar jag med lite då och då, typ varannan dag. Mest om rummet typ: "Du måste bädda sängen annars får du inte ditt barnbidrag, du måste sköta ditt rum vi kan inte ha det såhär" osv. Och så stökigt har jag det inte utan rummet är mest bara inte i ordning, haha. Pappa har jag typ aldrig tjafsat med faktiskt :)

J0554N
0

Jag har vuxit upp med endast min mamma så jag har faktiskt lärt mig att inte ta henne för givet, men visst bråkar vi om vi blir oense om någonting eller så.

Strong people don't put others down, they lift them up. 

Mysan_
0

Jag bråkar aldrig med mina, men ibland kan vi ju bli lite irriterade på varandra. Men för det mesta är jag ganska tystlåten, både hemma och i skolan. 🙂 Har faktist aldrig fått en rejäl utskällning någon gång. 😇

Jag har aldrig sagt fula saker till de, men när man var mindre hände det ju att man sa "Dumma dig" och så vidare. 😛

Fast ibland blir mina föräldrar lite irriterade på mig när jag skrattar åt saker som inte är det minsta roliga, men dom blir inte arga. 😛

wimla01
0

Om vad?: Ehh pengar, fotboll och bara allmänt tjafs.

HUR OFTA?: Varje dag jag är där.

Hur allvarligt?: Kan bli väldigt allvarligt , har sagt massa dumma grova ord till min mamma och hon har väl sagt några dumma ord tbx.

Allt är bara allmänt tjafs som inte leder någon vart utan gör bara alla på jäkligt dåligt humör. Vi kan ha våra jätte bra stunder också men tyvärr blir dom väldigt sällan. Min pappa står jag nära och honom blir det nästan aldrig nåt bråk med men om det ska vara nåt så skyddar han mig ibland för mycket från världen men jag vet att han gör det bara av att han är rädd om mig.