Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 627 ggr
Splitter
0

Dikt - Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu behöver jag hjälp med skolarbete igen. Denna gång är det en dikt till en bok som heter Godnatt Mr Tom som vi tillsammans läst i skolan. Vi ska också rita en bild till dikten. För er som inte har läst boken måste jag tyvärr avslöja lite, för att mitt arbete ska verka något vettigt. Det handlar om en kille under andra världskriget som blir evakuerad. Han får en kompis som heter Zach, men Zach dör mot slutet av boken i ett bombanfall när han ska besöka sin pappa i London. William (som pojken heter) sörjer honom ett tag, men går sedan vidare. Ta gärna en titt på min bild och säg vad ni tänkte på när ni såg den (är dock ingen konstnär ;)). Alternativ 1. Solen går ner bortom det vindstilla havet. En pojke sitter till synes ensam. Dock ändå värmer en osynlig närvaro, pojkens sörjande själ. Ty inte ens döden kan skilja, de båda vännerna åt. Zach lämnar honom aldrig på riktigt. Alternativ 2. Solen går ner bortom det vindstilla havet. En pojke sitter till synes ensam. En osynlig närvaro värmer dock, ändå pojkens sörjande själ. Ty inte ens döden kan skilja de båda vännerna åt. Zach lämnar honom aldrig på riktigt. Alternativ 3. Solen går ner bortom det vindstilla havet. En pojke sitter till synes ensam. Dock värmer en osynlig närvaro, ändå pojkens sörjande själ. Ty inte ens döden, kan skilja de båda vännerna åt. Zach lämnar honom aldrig på riktigt. Förlåt om inlägget blev rörigt. Jag skrev det på mobilen så…. :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Splitter
0

Aa juste, om det är något ni tycker att jag ska ändra eller så så skriv det tack :)

Moalinn
0

Tycker du ska gå på magkänslan istället för att fråga oss. Du vet nog bäst vad boken handlar om och vad som ska skrivas. Vilken som känns bäst vet också bara du.

Vet att det är en liten "safety" att fråga andra men om man frågar andra så kommer man inte riktigt få en rättvis bedömning, för du har redan fått en bedömning på vad du ska ändra och inte. Bättre att låta läraren få se ditt resultat utan att någon annan har granskat det innan 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Splitter
0

#2 Tack så mycket. Av någon anledning känns allt mycket bättre nu. Även om jag måste komma upp med allt själv, så är det ju sant att när jag lämnar in dikten, så kommer den bara vara min. Ingen annan har ändrat på den och då har jag verkligen gjort mitt bästa. Tack så mycket, detta var vad jag behövde höra :D

Moalinn
0

Precis så ska man tänka haha, varsågod. 😃
Lycka till!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto