Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 619 ggr
Mannez
0

Några goda råd?

Under de senaste två veckorna har jag smsat med en jämnårig kille som går i samma skola som mig. Vi har en del gemensamt och han verkar otroligt kul. Vi har bara setts förbipasserande i skolan, men vi är båda blyga och vågar inte riktigt prata med varandra i verkligheten. Det är enklare via sms. Men imorgon ska vi ses en stund efter skolan och bara umgås och lära känna varandra lite mer. Jag är grymt nervös och vill bara gömma mig under en sten. Jag brukar aldrig umgås med killar och har varit rätt mobbad och utstött och någon kille har aldrig varit intresserad av mig. Så att någon faktiskt vill träffa mig och umgås är helt nytt! Har ni några goda råd för att bryta isen och undvika pinsam tystnad? Samt ge mig lite pepp och dämpa min extrema nervositet? Tack och hej :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

silverfiisk
2

Var dig själv och försök att slappna av så kommer det säkert gå jättebra. Försök att inte stressa upp dig så mycket angående vad ni ska prata om, det kommer naturligt när ni väl är tillsammans. Lycka till! :)

Mannez
0

1# Tack :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Tilde]
0

Jag skulle säga att hellre prata mycket om dig själv (även udda ämnen) och ställa tusen frågor om samma sak till honom än att vara tyst och inte veta vad du ska prata om. Personligen tycker jag att det är väldigt svårt att umgås med folk som inte säger något, eller ger korta ja/nej-svar till allt. 🤔