bok som handlar om djävulen?
någon som har tips på böcker som handlar om djävulen?
då menar jag inte t.ex att huvudpersonen är en 'vanlig' person utan det är djävulen det handlar om.
om det slutar lyckligt för 'den utsatte', om det skulle vara en sådan bok som djävulen 'tar' någon t.ex, eller.. blir ju olyckligt då när djävulen misslyckas.. men aja. eller om det slutar olyckligt för 'den utsatte', eller lyckligt blir det ju från djävulens sida, det spelar ingen roll. bara det handlar om djävulen :) om det ens finns någon sådan bok.. haha
tack på förhand :D blev lite rörigt inlägg.. kunde nog gjort mer kortfattat men aja..
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
även en bok med fakta om djävulen. satanism är också av intresse.
Får jag fråga varför du vill läsa om sådant? Googlade runt lite snabbt och hittade denna: http://www.bokus.com/bok/9780380015399/the-satanic-bible/ Den är dock på engelska, men den kanske finns på svenska nånstans också.

Det finns en författare som heter Dennis Wheatley, han har skrivit en del böcker om djävulen. Läste dem när jag var sådär 15 år, och har aldrig läst om dem igen….
huuuhhh….
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#2 dyrkar djävulen :D nä, men.. jag tycker det är spännande, och jag har som rykte på skolan att jag gillar 'det onda' och att jag är satanist. jag själv som skapat ryktena för att jag då tycker det är spännande, och för att jag gillar blod(om jag börjar blöda t.ex skärt mig, så sitter jag och suger i mig så mycket jag kan innan någon vuxen hindrar mig. om det gör ont eller inte, det bryr jag mig inte om :) det är lika gott som godis :D ) och 'planerna' funkade. skolan är mycket roligare nu :)
men jag kan ju inte dyrka djävulen, om jag inte vet någonting om han typ.. och så är alla andra böcker sååå tråkiga. böcker om ondska verkar mycket mer spännande :D
#3 tackar! ska kolla in hans böcker :D
#3 hittade några filmer som verkade spännande. har inte hittat någon bok ännu. några av de jag hittade är 'En dotter åt djävulen' och 'helvetets port'. ska se om de finns på swefilmer :D
:o !! titta vad jag hittade när jag sökte på 'helvetets port' !!
http://varldenshistoria.se/kultur/helvetets-port-har-hittats-i-turkiet
dit vill jag gå ner :DD
hmm… fanns ingen film på swefilmer, men hittade denna filmen som verkade bra: http://www.swefilmer.com/devil-2010/devil-2010-video_964173b7c.html

Constantine är en bra film, och så givetvis klassikern; Exorsisten. Devils Advocate är också bra, men jag trodde det var böcker du var ute efter?
Swefilmlänken fungerar inte "legalt".
haha, vet… böcker.. men filmer är också välkomna! skrev dock inte det.. men allt som har med djävulen att göra vill jag ha tips på :D
exorcisten har jag sett :) den är bra :D

Constantine är bra, Peter Stormare spelar djävulen!
ska kolla på den!