Går det?
Sho!
Fick F i religon i både 8an + 9an.
Ska läsa upp betygen i gymnasiet.
Går det att bara läsa in 9ans?
Svara snabbt snälla, dom stänger snart omvalet!
Är född 97 btw.
Sommarskola? fråga om du kan få plugga upp det under sommarn, jag pluggade upp Historia under sommarn, det var dock mellan första och andra året på gymnasiet.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det ligger till såhär: i gymnasiet läser man kurser, tex religion 1 och religion 2. Men det gör man även i högstadiet utan att tänka på det! Man läser en hel kurs genom 3 år, tex religion. Sen får man betyg genom högstadiet för att se hur man ligger till. Men i slutändan är det bara 9:ans betyg som betyder något, eftersom det är slutbetyget i kurserna man läst under högstadiet. Med andra ord existerar endast ditt F från 9:an, och det är då detta enda betyg du ska läsa upp! Hoppas du förstår hur jag menar!
#1 Ok
#2 Aha! Ok, så då går det alltså?
Jag skulle göra som #1 och läsa in kursen på sommaren om det går för skolan. Men om de lägger Religion 1 under tvåan eller trean på gymnasiet så skulle du kunna läsa högstadiets religion under ettan. Men för säkerhetsskull, prata med din studievägledare! H*n vet ju ett exakt svar på frågan :) Lycka till!
Problemet är att jag inte går i skolan just nu pga att jag har haft självmordstankar som jag har fått medicin för och mår tusen ggr bättre nu.
Alltså har jag varken tillgång till sommarskola eller studievägledare.
Bra tips annars :]
#5 Jag är också sjukskriven, men jag går ändå till studievägledaren för att få hjälp med allt inför komvux. Så det är din rättighet oavsett om du är sjukskriven eller ej! När går din sjukskrivning ut? Vanligen är det ju terminen ut, så då kanske sommarskola är ett alternativ i alla fall? Jag lovar dig att det kommer bli mycket svårare sen och att du kommer komma efter på gymnasiet med om du inte får till det nu. Ledsen att jag är hård, men jag sitter lite i samma sits, och vet hur svårt det är. Men jag hoppas det löser sig för dig :)
Borde du inte kunna gå in till din förra skola eller den främsta kommunala skola och be om hjälp? De måste ju kunna hjälpa dig på ett eller ett annat sätt.
Jag läste högstadiets matte parallellt med gymnasiets matte i ettan, det var sjukt jobbigt nästan så jag gick under men det gick åt ett håll (klarade högstadiet men inte 1b). Det får du ta med studievägledare eller med gymnasiet du söker till kan jag tänka mig.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Gick ut 9an förra sommarn.
Då måddde jag skit (förlåt för språket)
Fick prova olika medeciner, inget funkade.
Men för ca. 2 månader sen fick jag en medicin som funkar :]
Så jag har inte gått i skolan på ca. 1 år.
#8 Känner du att du kommer orka med gymnasiet nu då?
#9 Ja, för det känns som jag mår dåligare av att bara vara hemma
#10 Det låter bra! Det finns ju andra alternativ också. Du kanske kan läsa upp religionen och samtidigt praktisera ett år?
#11 Har läst lite om Indvidiuellt Alternativ, tror du det kan vara något?
#12 Ja det tror jag säkert! Sen vet jag inte vad som krävs för att gå där (alltså om det räcker med bara en kurs), men det kan du ju höra med studievägledaren om!
Ok, tackar :]