Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 686 ggr
lolloooo
0

Hjälp med engelskauppsats

Jag går snart ut 9:an och vi ska skriva en text/uppsats i engelska. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva om, det ska vara ett ämne där det finns ganska mycket att skriva om och helst kunna få in någon argumentativ text. Så jag undrar om någon har några tips? Om ni har skrivit något liknande vad skrev ni om? :)

Leon1973
0

Skriv om något av dina huvudintressen….

be inte om hjälp om du inte vill ha den

lolloooo
0

#1 Problemet är att jag inte vet vad jag ska kunna skriva om de, kommer inte på något vettigt nog att skriva om av mina intressen.

[Nelley]
1

Kanske köttindustrin?🙂 Och vad ÄR dina intressen då?🤪

00eme05
0

#2 vad har du för intressen?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Moalinn
0

När jag skrev en text i engelskan så valde jag att lätta på mitt hjärta lite och skriva om min vän som tog självmord bara någon månad tidigare. Blandade in lite statistik angående självmord och någon typ av fakta men 90% kom rakt från mitt hjärta.

Allt blir mycket roligare när man själv kan bestämma vad man ska skriva om, så ta något du tycker är roligt. Kan handla om någon du håller kär, någonting du är emot (till exempel köttindustrin som #3 sa), någon hobby, en sjukdom, psykologi, grisar, böcker, blommor, rasism och så vidare. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

lolloooo
0

Jag ska fundera, har svårt att skriva om känslor allmänt så skulle nog inte kunna skriva som du #5 gjorde om din vän som tog självmord.. Men hm tack för tipsen. ^^

Facie
0

När jag skulle skriva texter i skolan så tog jag alltid ett ämne som störde mig eller provocerade mig och argumenterade om varför de var på det sättet, hur de kunde förbättras osv

Pretty wise //

Moalinn
1

#5 Måste bara ändra mitt fruktansvärda fel. Begick självmord, inte tog självmord. Fyskäms 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

lolloooo
0

#7 Kanske blir lättare att få mer skrivet då ^^

:holmgreen:
0

När jag väljer ämnen till argumenterande texter så tänker jag ut något som provocerar mig, dock anser jag att blir för enkelt, så jag brukar välja den motsatta åsikten. Mycket bra sätt att öva upp sin förmåga att argumentera för saker man kanske inte riktigt håller med om. :)