Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 622 ggr
Olivia_I
1

Gjorde jag rätt?

Hej! 

Detta inlägget kanske är slöseri med tid, men jag mår jätte dåligt över en sak. Kolla, jag har haft två stycken ökenråttor om dog 2012(inte viktigt :P) Iallafall, en kille i min gamla klass, som typ "mobbar" mig, kontaktade mig igår klockan 20:00 ca. Hans hamsterbur har gått sönder, och han undrade om han fick köpa min gamla. Jag fick panik, och eftersom att han varit elak mot mig innan, så ljög jag för honom. Jag är bara inte redo att sälja buren än. Det finns fortfarande stunder då jag gråter för min förlust. Åter till det "viktiga". Jag sa att min pappa inte var hemma (sant) och att jag inte visst vart den fanns (lögn). Jag sade också att vi inte hade nycklarna till förrådet, för att pappa var den ända som hade dem. (lögn) Sedan lade vi på. Efter det har jag haft ont i magen och skuldkänslor ända sen samtalet. Min hjärna säger att jag gjorde rätt men magkänslan säger tvärt emot.  :( Hjälp! Jag vet inte om jag borde sälja den eller inte!!

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Sjöstjärna
8

Vill du sälja den? Om du säljer den eller inte ska bara vara baserat på om du vill sälja den eller inte. Det ska INTE vara baserat på om någon annan vill köpa den, det är DU som bestämmer om och när buren ska säljas och du behöver inte ens ha någon anledning mer än att du inte vill. 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Scorpio97
6

Det är absolut inget fel med att inte vilja sälja buren (:

//Jessie

Olivia_I
0

Nej, jag vill verkligen inte sälja den! 😭 Jag tjänar pengar men jag har helt enkelt inte kommit över dem än… 

Tack, jag mår så dåligt av det. Känns bättre när folk ger tips. 😓

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Lexie82
0

Det är klart att du inte ska sälja buren om du inte vill! Däremot tycker jag att du hade kunnat säga det åt den här killen att buren tyvärr inte är till salu. Varför den inte är det har han inte med att göra.

Olivia_I
0

Tack! Jag är så himla feg! Dels eftersom att han mobbat mig, så vet jag vad han är kapabel till. Kasta sten på mitt hus, ta sönder min cykel, mobba mig offentligt, slå mig hårt med ord. Sådana saker sårar mig, därför så ljög jag så mycket.

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️

Lexie82
0

Förstår att det kan vara svårt i sådana situationer. Tycker i vilket fall som helst inte att du ska ha dåligt samvete! =)

[EmmiieErixon]
0

Inget att må dåligt över…dessutom din bur och dina val så är det bara :)

[Tilde]
1

Äh, vill du inte sälja den så ska du inte göra det. Sen om han har varit elak mot dig kan han bara ta sig… karma. 🙂

Olivia_I
3

Den är sidan  är ju fantimig bäst!  Folk som stöttar mig hela tiden! 

Alla dem här svaren betyder jätte mycket för mig! 

Tack!!!

~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️