mens hjälp!?
Hej! Nästa helg ska jag på match i innebandy. Vi ska åka rätt långt och efter det ska vi duscha eftersom vi har en lång bussresa hem sen.. och det är ett nytt lag för mig plus att jag är 1 år yngre. Och jag har mens….. vad ska jag göra. Snälla jag behöver er hjälp. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, ingen får veta. Svara så snabbt ni kan. Kramisss!
Tampong så kan du duscha ändå utan att det kommer blod när du duschar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men det är jätte obekvämt och då kommer alla se de iaf..
Kan du kanske använda tampong? Klipp av snöret lite grand och "göm" det i blygdläpparna du vet. Eller menskopp. Då finns inget snöre men jag har aldrig använt det så jag vet inte hur säkert det är med läckage.

#2 Vanesak. Och sitter den rätt känns den inte.
Och ingen ser den heller.
Om du använder minitampong och smörjer toppen med vaselin så brukar det inte kännas. Tampongen ska föras långt upp i slidan annars skaver det och gör ont!

När ni åker buss använd nattbinda och när ni kommer fram så smit in på toan och byt till tampong? Duschar ni inte med bikini typ?
we're always chasing that paradise
Man behöver inte klippa av snöret, det går utmärkt att stoppa upp den bit efter tampongen så syns inget alls. När du ska ta ut tampongen så pillar du bara ut snöret igen. Baggis! 🙂
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Okej… men jag vet inte om vi har hemma. Annars.. Några andra tips?
Skulle du ha svårt att få bra tag om snöret när du ska ha ut din tampong så sitt på huk. En tampong "försvinner" aldrig. Den finns alltid att få tag på i slidan med fingrarna annars.

Kan inte komma på nåt annat än menskopp eller tampong. Men kanske du kan köpa minitamponger i veckan. Någon kompis som kan köpa det åt dig om du tycker det är pinsamt eller så?

Nej:( har panik…
Om du känner att du inte klarar av det får du väl i så fall ställa in resan och meddela att du inte kan följa med.
/Sjöis
Jag önskar jag kunde köpa till dig. Men du….har du mens nu? För i så fall är den med största sannolikhet över tills nästa helg.

Tampong kan funka (förstår dock om du tycker det är obehagligt, det gör jag också)
Annars går det ju att skjuta upp med p-piller, men om det är om en vecka så är det lite sent för det :/
Men jag tror faktiskt ingen kommer bry sig. Alla tjejer får förr eller senare mens, och oftast är det bara en själv som tycker det är pinsamt. När vi duschar efter idrotten så råkar man ibland märka om någon av dom andra tjejerna har mensen, men det är inget jag bryr mig om.
I början efter idrotten brukade jag sega mig så jag fick duscha själv sist. Sen förstod ju dom andra ändå varför jag gjorde det, men jag tyckte ändå att det var enklare.
//Jessie
Jag minns i mina tonår att jag blev superglad när någon annan tjej hade tampong i duschen för då kände jag mig inte ensam om att ha mens. Du kan kanske få någon annan lika glad som jag blev för det. ( Jag blev jätteglad men sa inget)

Jag vet inte. Jag kanske får gå in på toan och byta om. Tvätta mig i handfatet.. men då kommer alla tycka jag e konstig istället:(
Vet inte vad jag ska göra:((((
Så du har mens nu? När började den? För isåfall är den säkert över till helgen.😉👍
Alla tjejer som har en kropp som fungerar som den ska får mens när dom är mellan 9 - 17 år. Jag vet inte hur gammal du är men du har en kropp som fungerar som den ska och det har nog tjejerna du spelar med också. Många längtar ju så efter att få mens så du kan ju se det som nåt bra också.

Jo men just nu gör jag det inte…
#19 Man kan ha en fungerande kropp och få mens tidigare än nio, det är bara ovanligt. Det vanligaste är väl mellan 11-13 år tror jag.
Men om du har den nu så är den över fram till helgen🙂

Fast den är på måndag. Jag kollade fel. Så nu har jag mer panik än någonsin!! Snälla hjälp:(
#23 Om du får det på måndag, (om den är regelbunden) är det troligtvis över till helgen eller väldigt lite.
Inget att få panik över. tampong, binda eller menskopp.
Inget att skämmas över, helt naturligt.
Men jag vill verkligen inte. Skulle ni tycka det var konstigt om man bytte om på toan?:,(
Jag skulle inte tycka det var konstigt för när nån tjej gjorde det på idrotten så typ anade man varför och bara lät det vara så.

Jo men nu är det hela nya laget.. puuuuh…tampong skulle ju va perfek om jag hade..:(
När jag hade mens blödde jag aldrig i duschen :S Brukar man verkligen det?? Hade trots allt mens i 8-9 år och aldrig någonsin kom det blod i duschen!
Om du tycker det är så hemskt och läskigt, gå inte alls. Du kan inte göra något åt det ändå. Och det kommer fortsätta i 30-50 år så du kan lika gärna vänja dej nu.😛😎
Ursäkta om du tycker jag är hård men jag tycker bara du överdriver om något som ca hälften av alla människor på jorden upplever och har upplevt.😎 Lycka till
Nästan alla tjejer har mens! Det är det mest naturliga som finns. Men om det är nästa helg, köp ett paket tamponger då? Eller fråga din mamma?
we're always chasing that paradise
Jag skulle absolut inte tycka det var konstigt om någon tjej bytte om på toan (:
//Jessie
Du förstorar nog upp det här lite mer än nödvändigt och det gör inte situationen enklare för dig. Försök att ta lite lättare på alltihop så kommer det säkert att gå bättre.
/Sjöis
#28 okej.. hoppas du har rätt:)
Var med och skäms inte! Om någon ifrågasätter dig typ och säger "har du mens?" - säg ja och le. Det är inget att skämmas över! Jag förstår dig att det fortfarande är pinsamt, men var inte orolig. Strunta i att duscha annars? Eller så har du på dog bilini när du duscar!
Be the best version of you.
- Zoella
Har ett till problem som jag behöver snabbt svar fort. Jag ska simma i morgon i skolan. Och det kan jag inte… Snälla hjälp!
Säg bara till din lärare att du inte kan vara med för att det är fel tid i månaden för att bada.
/Sjöis
Varför köper du inte bara tamponger eller en menskopp så är problemen lösta? :) förstår inte varför du gör en stor sak av det när det finns enkla lösningar.
#36 Ta det lugnt, onödigt att förstora upp det hela och stressa över det.
Säger som #37, bara att säga till läraren, fick själv göra det flera gånger under min grundskoletid plus gymnasiet
I högstadiet använde jag inte tampong för jag fick verkligen aldrig i den ordentligt och det kunde göra lite ont/den kändes. Även med mini (gul). Så den gången vi skulle bada i samband med att jag hade den röda veckan, sa jag att jag inte ville. Men sen jag förlora oskulden har jag inte haft problem med tampong och det känns inte (nu funkar tex inte mini, utan normal) Så det är faktiskt inte konstigt att TS inte "kan" ha tampong för det funkar inte alltid på alla… Du kan skjuta upp mens med P-piller också om du tex åker utomlands men vet inte vad du ska göra om du ska bada. #25 haft klasskompisar som bytt om på toan. Tycker det känns pinsamt faktiskt. Alla är tjejer och alla får vi mens så det är inget konstigt. :)