Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 942 ggr
pinocchio96
2014-05-07 13:45
0

Körkort

Hejsan!
Jag håller på och övningskör och pluggar teori för fullt! Övningskörningen går bra men jag skulle behöva lite hjälp med teorin.
Hur kan man lära sig på bästa sätt? Någon bra pluggteknik som ni vill dela med er av?

Kan så gott som ingen teori och känns ganska kämpigt att sätta sig och börja läsa igenom hela den tjocka boken! Tror inte så mycket kommer fastna då heller.

Kan inte lägga hur mycket tid på det som helst heller eftersom jag fortfarande går i skolan och den tar mestadels av min tid.

Tack på förhand :)

[rumelle]
2014-05-07 15:43
0

Läs ett kapitel i taget. Använd en märkpenna och highlighta allt som är viktigt. Sen tar du och skriver ner det du har markerat i ett kollegieblock. Om du vill kan du efter det skriva det i datorn också. Sen kan du skriva ut det du skrivit i datorn och ha det att läsa på. Vid det laget borde du kunna det mesta eftersom du har skrivit av det två gånger redan. :)

Sätt av en stund varje dag så har du snart gått igenom boken.

[cookies]
2014-05-07 17:00
0

Tjoo!

Kan ingenting om dig, men har du t.ex. moppekort innan så hjälper det massa, men ifall du inte har det så tror jag ändå att jag kan ge lite tips :)

Om du går på en körskola så BÖR du ha fått, eller åtminstone ha tillgång till testfrågor online. Jag gjorde bara frågorna, jag öppnade min teoribok första gången på väg till teoriprovet, bara för att skumma igenom statistik (jag kan erkänna att jag dock har enkelt för trafik och regler). Men mitt tips är att du gör frågorna online, rättar, och sedan alla du har fel på, skriver ner vad det är för fråga, kollar i teoriboken och läser på. På det sättet så får du mycket enkelt reda på vad som du kan och vad som du inte kan :)

Leon1973
2014-05-07 17:02
0

skaffa denna och nöt om och om igen

be inte om hjälp om du inte vill ha den

lolo12345
2014-05-07 17:18
0

hur lång tid tar såna kurser för EU moped

[cookies]
2014-05-10 19:17
0

för eu-moped ska man ha 6 eller 8 timmar teori + 4 timmar körning, en timma för att visa att man kan köra och sedan 3 timmar i trafik. Kolla med körskolan.

neasfotografier
2014-05-11 22:38
1

Jag gjorde så att när jag skrev in mig så fick jag ett inlogg där man kunde göra tester. Så jag satt bara och nötte nån gång om dagen på datorn hemma. Man behöver inte sitta flera timmar. Innan det hade jag bara skummat igenom körkortsboken ett-två kapitel i taget en kort stund varje dag :) Det funkade för mig i alla fall!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."