Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1213 ggr
[Budgies]
0

(x)HJÄLP! Nageln går av!!

För några månader sedan slog jag min lilltå nagel på dammsugaren.

Efter kanske någon/några vecker efteråt så blev nästan hela nageln svart.  För några dagar sen blev den lös, jag fråga mamma varför och hon sa att det är för att det växer en ny.

Idag hoppa jag studdsmatta och endel av nageln gick av och det blödde. Nu är den sista biten nästan av ( den går bort om jag tar bort den) men jag är så himla rädd om det tar tid tills det växer en ny, hur lång tid tar det? Och kan jag göra något för att det inte ska komma bakterier?

[Nelley]
0

Du behöver inte vara orolig, det kan ta sin lilla tid men det är inget farligt. När jag har tappat nagel så har jag bara ignorerat det och låtit det vara så har det gått bra.🙂Jo om du inte har hiv eller nåt och är superkänslig mot infektioner.😃 Men isåfall hade du ju nämnt det i inlägget… men som sagt, ta't lugnt bara. Inget farligt🙂

Moalinn
0

Fick en hästhov på min stortå och helt enkelt så dog min nagel. Den nageln tog ett år att växa ut men lilltånageln är väldigt mycket mindre så kanske någon vecka.

Inget att vara orolig över, det fixar sig själv. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nelley]
0

#2 Ett år? Oj.. men det växer väl olika snabbt som med hår.. för mej tog det tre månader eller något sådant på stortån🤔 tror jag. Kommer inte ihåg exakt.😃

Moalinn
0

Den gamla nageln var kvar ovanpå så det var antagligen det som tog lite längre tid 🙂
Men ja, lite mer än ett år tror jag till och med. Sen har man ju olika stora tår också haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

H_T
0

Min nagel var utvuxen efter cirka 2-4 veckor Don't wory

A crazy little bitch! 👍

Spade
0

Jag tappade en nagel för något år sedan, var långfingernageln på vänster hand tror jag.. kommer inte ihåg. Tog inte alls lång tid för den att växa tillbaka, någon vecka bara.

[Budgies]
0

Tack alla :)

Vill bara inte äckla mina vänner:P

Tova.O
4

De ser väl ändå inte din lilltå nagel så ofta..? x)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Budgies]
0

Nae, men nu är det ju snart sommar #8

Tova.O
0

Den hinner nog växa ut till dess. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Budgies]
0

Och gympan förresten

Moalinn