Ont i huvudet
Igår kväll fick jag ont i huvudet. Jag badade och slutade ha det. Sedan la jag mig i sängen och fick ont igen. Jag somnade vid nio och vaknade fyra med huvudvärk. Somnade efter ett tag och vaknade sju. Med huvudvärk igen. Kunde inte gå upp. På säkert en kvart. Jag tog en alvedon och hade inte ont på hela skoldagen vilket är från åtta till ca två. Alltså ca 6 timmar. Jag satte mig i soffan satte på teven och gick sedan och åt mellanmål. Fick ont i huvudet så tog en alvedon till. Nu har det gått cirka en timme efter senaste alvedon och jag har ont i huvudet ännu en gång. Jag tänkte ta en alvedon men så såg jag på en lapp på burken att man ej skulle ta mer än ett antal eller liknande. Letade på burken vilket antal det var, men hittade inget. Kan jag ta en alvedon till? Kan min huvudvärk bero på nåt?
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
För barn och vuxna över 12 år brukar det gälla med 2 tabletter per tillfälle var fjärde timme. Vet ej hur många dagar, men går det inte över efter en vecka skulle jag rekommendera ett besök till vårdcentralen. Så ja, du får ta en tablett till - om du är över 12.
Sen kan man ju få huvudvärk av framförallt att man druckit för lite vatten. Så drick i alla fall 1,5 liter vatten varje dag. Och sen tillkommer även andra anledningar, såsom stress osv.
Okej tack för svar =)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Man kan få väldigt ont i huvudet om man har dålig syn, så du kanske ska kolla upp det? Annars kan man få ont om man pressar tänder, dricker för lite, eller tittar på tv/mobilen för mycket. Finns andra anledningar också, såklart. Men dessa kanske du ska tänka på/ kolla upp så kanske det går över:)
Har läsglasögon :) men tror att det beror på att jag druckit för lite, ska dricka lite mer vatten men tack för båda svaren =)