Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 1240 ggr
kaoset
0

Sov jättedåligt behöver fortfarande gå till skolan

Hej! Jag sov lite mindre än tre timmar i natt, ändå så tvingar mina föräldrar mig att gå till skolan. Är jättetrött och kommer inte kunna koncentrera mig ändå, men har ni något tips så jag kan försöka orka ändå?

Moalinn
0

Bara att bita ihop, finns inte så mycket mer att göra faktiskt. Blir det jobbigt så är det ju bara att gå hem :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nelley]
0

Varför sov du så lite? Haha, en gång sov jag inte alls och jag somna på mattelektionen..😃alla bara ropade typ "nellie vakna!!" men jag vaknade inte typ föränn en kompis ryckte i mej och alla skrattade.😂Sedan gick jag till sjuksyster och sov i hennes "sjukrum" till skoldagen var slut och min pappa väckte mej och skulle skjutsa mej hem.

Jetaime
0

Du kan sova när du kommer hem :)
Och vara glad att det var bara en natt!

[rumelle]
1

Ja, det suger att inte ha fått sova ordentligt. Men se det som träning inför "vuxenlivet" där man inte kan ta ledigt från jobbet bara för att man har sovit dåligt. Du kan gå och lägga dig tidigt ikväll istället. :)

Moalinn
0

beroende på hur gammal man är så tycker jag inte man ska "öva" på vuxenlivet i för tidig ålder. Man behöver bättre sömn när man är mindre och går det inte att hålla ögonen öppna för att man sovit mindre än tre timmar så ska man inte behöva se det som en "övning" för vuxenlivet, eller?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[rumelle]
0

#5 Vad ska man göra då tycker du? Gå och gnälla tills det blir bättre? Min poäng var att har man inget val så är det bara att gilla läget och försöka vända tankarna positivt istället. Och jag sa ju ingenting om att det är något som man ska gå och "öva" på regelbundet. Man klarar en enstaka dag med för lite sömn utan att det blir någon långtidspåverkan på kroppen. Annars kan man ju tipsa om kaffe eller energidrycker men det kan ju vara svårt att få tag på i skolan, plus att det väl är åldersgräns på energidrycker numera. Att försöka ta igen sömn på lektionerna brukar inte vara så populärt. Men på rasterna kan man ju passa på att vila sig lite. Man måste inte sova för att kroppen ska återhämta sig, att bara lägga sig ner några minuter gör iaf lite nytta.

Jessicahagstrom94
0

Jag sover i snitt 4 timmar per natt och jobbar om dagarna, det går om man vill.. på helgerna är jag däremot helt slut istället.