Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 4371 ggr
lolo12345
0

håriga ben på 13 år

hej jag är en 13 årig kille och jag håriga ben som jag inte ens är nöjd med jag undrar om det finns nånting som man kan förminska håret ifrån bena. Jag är ej nöjd, snälla hjälp mig

Nellsan00
4

raka dom;)

Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker

NordicSunset
1

Raka/vaxa! Finns även någon kräm från veet som man kan ta så "faller" håren av. :) Vaxa gör väldigt ont, men det är bättre då håret intr växer ut efter 2 dagar.

Be the best version of you.

• Zoella
[MikeW]
4

Raka eller låt det vara bara.. Vem bryr sig om du har hår på benen? :P

kigon
1

#3 TS bryr sig annars hade de inte sagt att de inte gillar hur det är just nu 🤪

#0 Hårbortagningskrämen som är avsedd för ben från veet rekommenderar jag! (dock så ska du prova på en liten del först så du vet att det inte blir några problem). Rakning tycker jag ger ett så stickigt resultat och sedan växer ut efter någon dag eller två, medans veet är smärtfritt, växer ut lent och tar ett rejält tag innan man behöver ta bort håren igen, har bara haft bra erfarenheter sen jag började med det för några år sedan 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[Nelley]
0

#4 Vad är det för kräm du använder? typ märke och namn, jag blev sugen😃 Jag brukar raka mina ben men har inte gjort på typ hela vintern så nu är det typ 2/3cm😂

Edit: och då menar jag 2 tredjedelar av en centimeter, hehe.. det lät som om jag hade 2-3 cm hår😊😛

kigon
0

#5 http://www.veet.se/veet-3-minute-hair-removal-cream.php

Är ju bara för ben men brukar även använda den för armar och armhålor utan problem 😃 Var i samma situation som dig nu nyligen men funkade utmärkt på längre hår också när jag började igen 👍

Vet inte hur det fungerar på andra ställen, ska prova bikinilinjen nu men tror de även har en kräm som är för bikinilinje, ben, armar, mm också!

Har läst någonstans att några känner stubbar även med krämen, men jag använder hemmagjord kräm av kokosolja och sheasmör när jag duschar (när jag kommer ihåg det 😇) och har aldrig upplevt det, så det kan vara därför men enligt deras beskrivning så ska det vara lent 😍

[Nelley]
0

Åå den ska jag testa😍 och då behöver man inte hålla på med massa rakblad och vasst, jag är ganska klumpig så det är ofta jag råkar skära mej på fingret. 😂

kigon
0

#7 Samma här 😂 Denna krämen var en räddare i nöden! 

Brukar ha på den ca. 4 minuter istället för 3 då 3 inte funkar direkt på mig (tar bort myyycket mer hår på 4 och nästan inget på 3) men min hud är väldigt tålig, om man har på den för länge (6 min? anger dem, har aldrig vågat prova då jag är väldigt känslig för smärta 😇) kan den börja bränna och svida rejält! Så det är bara att testa sig fram 🙂

[Nelley]
0

#8 jaha jo då börjar jag nog med tre minuter och går uppåt för att se vad som är bäst liksom👍 Tack för upplysningen om denna produkt (eftersom det inte riktigt var ett tips till mej) hehe😃 *ropar på mamma* (för att skicka efter) ,haha varför förklarar jag allt😂

lolo12345
0

men jag vill inte att det ska se ut som att allt är borta jag vill att det ska vara lite kvar så man inte fattar att jag har tagit nåt som har gjort det.

silverfiisk
0

#10 om du vill ha lite hår kvar så att det ser naturligt ut så får du nog dra bort några hårstrån med en pincett. Vaxar du så försvinner allt, och om du bara rakar en del så ser det konstigt ut. Var nöjd med hur du ser ut! Jag lovar dig att ingen bryr sig speciellt mycket om du har mycket hår på benen eller inte. Att ha kroppsbehåring är helt normalt! Man ska tycka om sig själv för den man är, det spelar absolut ingen roll hur man ser ut:) Jag kan tyvärr inte ge dig bättre tips än dessa, men någon annan kanske kan det:)

lolo12345
0

ok men tack ändå

[..$Dog$..]
0

Killar ska inte raka sina ben (i mitt fall) det ser väldigt märkligt ut du kannju alltid klippa bort en lite bit, fast då kan du behöva lite hjälp frånnågon som kan om du inte sjämv kan förstås:)

[EmmiieErixon]
0

om du blonderar håren (om du inte redan är blond då) så syns det mindre, super poppis att göra i Brasilien, kallas för en golden shower. Eller så gör du inget alls, enligt mig så ska killar ha hår och jag kan tänka mig att man hakar upp sig mer på saker själv, andra runt dig tänker säkert inte ens på det. 😃

Arthedain85
1

Jag har haft håriga ben sen tonåren men har aldrig skämts för dom. Raka motsatsen faktiskt! :) Förövrigt tror jag inte att det är en bra idé att du ber någon att få en "golden shower" som EmmiieeErixon #14 föreslog. googla "urolagnia" så förstår du varför… ;)

Arthedain85
0

Vill du ändå få ner håren på ett sätt som ser naturligt ut så föreslår jag en trimmer med ett munstycke som går att ställa in längd på :)

[Nelley]
1

#15 Hur menar du då? Urin färgar inte håret.

[Nelley]
1

Jahaaa haha menar du såå😃

[Nelley]
1

Fattade nu..😊😛

lolo12345
0

#16 vad menar du? Jag har sett andra i min klass vissa har hår men jag har mest av alla i min klass.

Arthedain85
0

#20 Det finns ju hårtrimmer med ställbart munstycke. Med en sån kan du få ner åtminstone längden på håren. Om du vill glesa ut dom också så föreslår jag en sån där sax med "tänder" som frisörer brukar använda.

Om någon hade rakat eller vaxat benen i min klass så hade han förmodligen blivit utskrattad. Inte av mig förstås men av dom mindre civiliserade. Håriga ben var något som killar ville ha för det var synonymt med manlighet. Personligen tyckte jag bara att jag blev mer estetiskt tilltalande när jag fick hår :)

[EmmiieErixon]
2

#15 de va va de sa på sin ''skönhetsdokumentär'' (det är för att svart hår blir gult, guld enligt dem golden shower) annars skulle en sådan där snusk golden shower inte va något att rekommendera enligt mig häller. 🙂

lolo12345
0

tack

adan 34
0

fick håriga ben i grundskolan

lolo12345
0

hej jag berättade det för mamma och hon säger att då håren kommer så blir de hårda och mer svartfärgade, Men finns det nåt sätt som inte gör ont och att det tar lång tid att växa fram men håren är ungefär som då man hade det själv

adan 34
0

@ såg någon reklam för något tag sedan men vet bara att det va om att ta vek hår