Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1047 ggr
Splitter
0

Egen uppfinning - Hjälp :)

Idag fick jag veta att på torsdag ska vi lämna in en uppgift om en uppfinning som vi gjort (eller vidareutvecklat/uppgraderat en uppfinning som redan finns), och nu ber jag om lite idéer. Jag har en massa saker att göra hela veckan, och det skulle underlätta om ni kunde komma med tips och idéer på egna uppfinningar. Det kan vara vad som helst, är tacksam för alla idéer!

Min kompis gjorde ett kylskåp med en glasdörr inne i, så om man tryckte på en knapp lossnade glasdörren och satt fast i kylskåpet, tex ifall man bara skulle titta i kylskåpet efter vad man behövde utan att släppa ut kylan liksom. Min andra kompis gjorde ett kaffemått med två-kopps mått, tre-kopps mått osv, så om man skulle göra tio koppar kaffe kunde man använda två-kopps måttet och så skulle det gå snabbare (fattade inte riktigt, men något sånt x)). Sen uppfanns det glasögon med inbyggd ficklampa, massagetofflor (som vi sedan insåg fanns), en frysmicro (som jag inte riktigt fattade hur den fungerade) och en massa andra grejer.

Vi ska skriva om uppfinningen, berätta vad den gör och vad den är bra för, och sedan även rita en ritning från olika vinklar hur den ser ut. Bomba mig med era uppfinningar! :D

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Splitter
0

Ingen som har tips? :(

Never look down on someone unless you're helping them up ~

silverfiisk
0

Jag och min klass fick en liknande uppgift förra året. Då var det folk som gjorde självvattnande blomkrukor, en liten låda som man kan ha i fickan och sedan fälla ut ett paraply ifrån, en chokladkaka som man själv kan bestämma smak på, osv. Googla lite så kanske du får idéer:)