(X) Skriva av mig #8
Nytt plank för alla som har lite känsligare saker att dela med sig av :)
När folk säger vad man inte bör göra och man bara har lust att säga "men lilla du, det är alldeles försent att du säger det nu.."
men istället säger "haha, nej självklart ska jag inte göra det."
måste nog lära mig att säga sanningen och inte dölja allt haha
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
NEEEEEEEEEEEEEEJ PS4 ÄR SLUTSÅLT, JAG MÅSTE VÄNTA TILL SOMMARLOVET NUUUUUU FML
"Det kommer bli bra"
"Men om du försöker så blir nog allt bättre"
Jag hatar att höra orden från människor som inte ens fattar.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3 vet hur det är hjärtat. Det blir aldrig bra, det går inte att göra det bra. Tillslut så vänjer man sig, men jag tror aldrig att det blir riktigt bra faktiskt.

Kommer inte klara mig fram till sommaren.. finns ingen chans.. Inte om jag ska bo kvar här, det kommer aldrig gå.
Enda sättet att rädda mig själv är att börja på Forshaga, men det går inte.. för vi har inte råd.. Pengarna kommer kosta mitt liv.. För kan inte va kvar här.
Jag är nog den mest förvirrade människan på hela jorden just nu……….
Hur kunde allt bara falla?
behöver någon att prata med, finns det någon vän här? :'(
Jag finns om du behöver.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Jag blir bara tacksam om nån vill prata med mig:) så vill någon prata med nån den inte känner finns jag alltid
Fan att nin storebror kom hem… Jag skulle svälja dom… Jag skulle vaknat tidigare…
Ångest stick… Får inte misslyckas igen.
Man önskar man kunde gå in på arbetsförmedlingen och räcka fingret åt alla och dansa ut och aldrig behöva handskas med dom igen.
May the Gerbils be with you :3
#12 ååhh om du gör det så snälla gör det en extra gång från mig! :O
Jag känner inget direkt hat mot de alls, de har varit jätte trevliga och hjälpsamma.. Förutom på jobbfronten :(
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Fy fan vilket respektlöst ex jag har. Äckligt hur man kan bete sig.
Så hemskt glad över att det är slut, så jag kan börja på ett nytt liv.
önskar att jag kunde fått leva om varje sekund utav fredagens spelning :')
.
Grattis på födelsedagen finaste Felix! 🎈😐
Vi skulle ha så himla kul idag, om du bara fanns kvar här hos oss..
Saknar dig & det känns fortfarande helt obegripligt såhär 7 månader senare.🌺❤️
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Någon som har lust att snacka? pm:a mig isf så ger jag min kik elr nåt. vill ba dö just nu :(
Jaha.. jag som hatar kroppsbehåring på bl. magen (förutom en smal randen nerför naveln…) på killar har gått och blivit intresserad av en kille med väldigt mycket hår på magen.
Hur gick detta till…? Förvirrad människa här.
Känslan när man är ledsen och inte vet varför… eeh…?
Jag hatar att jag inte kan släppa honom… I och för sig över tre år på nacken med honom men som han behandlat mig är inte okej. Blä.. killar..
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Sämsta julen någonsin… Först så vaknat vi, öppnar julstrumpa mm. Äter frukost, bråkar med föräldrar om att "jag" var otrevlig. Har ingen aning om hur vi kom in på det ämnet men ihellafall. Sen efter det fixar vi i ordning oss för att åka och träffa stora tjocka släkten. Då ringer min farbror och säger att vi inte kan ta med oss våran hund.han sa att det var pga någon allergi. Vi blev jätte besvikna och ledsna… Sen ringer vi till mamman i familjen istället och frågar varför. (Farbror lät lite tveksam och "skuldbeläggd") då sa hon så här: nej vi är inte allergiska? Vi vill bara inte ha någon dum hund som springer omkring och smutsar ner här?. Sen la hon på. Så vi kom överens om att bara åka dit för att träffa kusinerna, farfar, farmor och resten. Jag var väldigt arg och besviken på dom så jag satt för mig själv i ett hörn. Då kommer hon och säger: varför så nere på julafton? Jag svarar för att jag ville vara med min hund? Då säger hon: men det är ju bara en hund? Han bryr sig inte om er? Sen pussar hon mig i ansiktet och reser sig. Jag har aldrig varit så arg så jag ryter till: han är mer ön en hund!? Och föresten du rör inte mig! Hon vart alldeles chokad och bara gick därifrån. Hela min familj var arga på dom och det är vi fortfarande. Dom är helt enkelt inte kapabla till att förstå att han är en familjemedlem för oss och att dom kan strunta i att bjuda oss om vi är så fåniga som älskar vårt djur. Usch vad arg jag är just nu…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#22 förstår din ilska men du kanske, bara kanske överreagerade lite. Jag tror din hund hade det superskönt hemma några timmar om han är van att vara själv när dina föräldrar jobbar osv men tråkigt att din släkt inte lät er ta med hunden av den anledningen liksom. Oftast brukar man ju faktiskt ha koll på sin hund så de va ju ganska taskigt :/
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
#23 jag reagerar på hur hon skulle "trösta" mig
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Min känsliga "hemlighet" är att jag ibland inte orkar med iFokus, liksom att vara Sajtvärd här. Känns som det alltid är några människor som motarbetar en när man bara försöker vara fredsskapare. Jag mår fysiskt sämre när jag är aktiv här (nu för tiden i alla fall, har haft jättekul också!) och sover sämre. I know I know, that's the internet! Känns bara inte så motiverande. 😕
Folk ska alltid ta allt man skriver så bokstavligt, blir galen! 🤪Man måste typ smyga fram här inne så man inte trampar någon på tårna.
Det ironiska är att det är ofta när äldre människor är aktiva här som det blir så! Tonåringarna brukar sköta sig ganska fint, men de vuxna skapar kaos i mitt huvud. Syftar inte direkt på någon specifik person, utan generellt.
Hur i helvete kunde det hända något sådant hemskt för henne! Hon förtjänar så mycket bättre. Sitter här och gråter så synd jag tycker om henne! Han ska åka dit! Fick panik när jag hörde det. Hoppas det löser sig! ❤️
Ibland undrar jag varför just jag var den som föddes med ryggmärgsbråck, det försvårar allt i mitt liv så förbannat mycket trots att det är nära den lindrigaste sortens….. vill vara normal.
Har upptäckt att jag har känslor för en kille jag mest troligen aldrig kommer att "få".. 😭
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Mitt hjärta är verkligen krossat nu, har knappt någon livskraft kvar. Ändå var det jag som tog beslutet, men jag vet fortfarande inte om det var rätt. Älskar honom fortfarande av hela mitt hjärta, tårarna har bara runnit sedan jag sa att det är över. Men han är fortfarande min värld. Mitt ända hjärta.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Känner mig som världens gnällspik i den här tråden nu men;
KAN MITT EX HÅLLA TRUTEN…
Måste gnälla lite mer…
Kan mitt handikapp snälla(!!!!!!!!!!!) gå upp i rök? Förstör hela mitt liv. Skulle göra allt för att bli av med detta..
Om inte, kommer jag få leva själv hela livet med katter/djur.
Jag och hunden har maginfluensa:S
Yey han är tillbaka, mitt lilla hjärta <3
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Skulle vart i skolan men var sömnlös inatt och fick panikångest imorse och de gick inte över på nån timme vilket slutade med att jag stannade hemma, wooh thilda förstör för sig själv i ett nötskal
Sketamobilh*lvetet har blivit överhettat vid laddning och börjat brinna i telefonuttaget och laddaren efter en kvart… Så nu kan jag inte ladda mobilen, och den är död… Hata apple produkter! Allt från dom går ju bara sönder. Så nu hoppas jag på att garantin täcker det…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#35 Hade du telefonen på sängen eller något sådant när du laddade den? det kan hända då
#36 nej, jag höll i den och tittade på en video när jag kände hur jäkla varm den helt plötsligt blev, och kände hur det luktade bränt..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Helt sjukt hur ensam jag känner mig😕
Nått som gör mig arg är att jag bor på andra sida jorden och måste lösa familje problem hemma i sverige!
kan min familj inte växa upp och ta hand om sina egna problem istället för att klaga på mig så jag måste lösa dom istället.
Är lite svårt att behöva skypa runt för att lösa problem mellan 2 personer som bor i samma hus…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur vi borde tänka 😃
Jag vill hitta nån som föstår.. nån som förstår hur jag känner mej och att jag inte bara gör vissa saker för uppmärksamhet eller liknande som dom flesta tror..
Fan vad ensamm man kan känna sej då..
Alla i denhär tråden.. va starka! <3
it's getting harder & harder
to breathe
and soon
enough
I will
just
_give
_up.
.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
tNär du ser en person som ser sur ut, som bitchblickar dig utan att du ens känner personen. Le tillbaka. Man vet inte vad människan gått igenom. Ett leende kan göra dagen bättre för den personen. När du ser någon som blir mobbad, hitta antingen någon vuxen eller hoppa in och säg t.ex "kom, vi går!" till personen som blir mobbad. Försvara personen och stå inte och kolla på. Ser du någon som är ledsen och ensam hela tiden, gå fram och säg hej. Bara ett hej kan göra personen glad. Ser du någon som går igenom en svår period, var där för den personen. om du säger att "jag finns" - kom ihåg att verkligen finnas där för personen och inte bara säga så för att. Jag är så jävla trött på mobbning så det inte är klokt, men försök att vara snäll och trevlig mot andra. Skratta, var glad! Allting har en betydelse.
assåå, dumma ångest.. lämna mig ifred 😭
fumlar runt i mörkret, helt jävla äckligt lost. hittar ingen väg ut, ingen förstår. snart orkar jag inte mer. det sitter så jävla djupt.
"sluta överdriv"
jaså, nu plötsligt bryr du dej om mej? nu ser du ju ändå att jag lider.
"du förtjänar inte ens en mamma"
nej, och hon förtjänar inte mej. all sprit, allt våld. alla söndergråtna nätter. ingenting verkar gälla i din jävla värld. jag har valt ett bättre liv än det.
"din pojkvän är 20, du är 15, jävla pedofil"
orkar inte ens lyssna, han är min jag är hans. vad fan ska du göra, bitch please vi älskar varann. kom nära honom och jag spräcker ditt pannben. jag skyddar honom, vad som än krävs. så du ska inte tro att du kan komma här och vara stöddig. du ska nog passa dej, jag har min morsas temperament.
idioter det finns..
Det är jobbigt att orka natten när en liten vän ligger på sjukhuset och kämpar för livet.
det måste gå bra med allt.
#46 Kram. Du vet vad som stämmer och inte. ❤️
Vaknade utav att jag gick i sömnen och drog ballen i gruset. Skapligt smärtsamt!
Upp 7 o iväg till gymmet.. Inte ens kul längre.
Ibland har man lust och bara slå till vissa personer!..
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
heaven couldn't wait for you

Finner inte ens ord till att beskriva hur jobbigt det här är.
"Mår du bra idag?" "Ja, allt är bra med mig" Orkar verkligen inte ljuga mer!
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
#54 Gör inte det då!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#55 ibland går det inte riktigt att få fram sanningen, det är fruktansvärt jobbigt att berätta hur man egentligen mår ibland.
Jag har PANIK just nu..!
http://mgjmp.com/inv/anhuqwmdp0k5dj2k Klicka! Man får mycket följare om man vill!! :D
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Att gå på högskola är inte alltid en dans på rosor….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Önskar att jag kunde säga exakt hur jag känner och mår, men det går inte. Kan inte, får bara inte ur mig orden. Ingen kommer förstå hur det är.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#60 Vill du skriva så kan du skriva till mig. Jag vet. Jag kommer aldrig förstå exakt vad du känner, men jag kan iallafall finnas här för dig. Massor med kramar.
Vet ni vad som gör ont?? Jo, att bli stångad av en 40 kg get! Suck* varför ska hon vara sån…
#61 Åh, tack. Det betyder jättemycket. ❤️
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
allt gick upp, kännde gjädje, till och med kärlek. Och ner till botten igen. Fan jag orkar inte mer.
You will never see me cry.
fick höra idag att min (ex) bästavän har kallat mej hora, har bara legat med en och edt är min nuvarande pojkvän som jag varit tillsammans med i 6 månader. hon backstabbar mej alltid. hatar henne så mycket just nu, så jäkla sårad är jag..
Arrrrrrgh är så himla arg och ledsen på min kompis mamma! Dom var hundvakt till en mops och jag sov över hos min kompis för att hjälpa till då dom inte är hundvana. Men i alla fall så på morgonen skulle vi göra frukost och då skickar mopsen mig på benet, då kväker min kompis mamma ur sig: oj då, linn har visst slarvat med hygienen! Oj vad arg jag blev på henne, vad ska det betyda liksom?! Och nej hon skojade inte, hon sa det med en ganska sträng ton i rösten och så viftade hon med handen framför ansiktet! Suck* vissa människor alltså…
Det känns inte som jag kommer bli lycklig igen. Så lycklig som jag var när jag hade molly :( usch
JAG GJORDE DET, JAG KASTADE IVÄG RAKBLADET OMG JAG SKAKAR MEN JAG GJORDE DEEET :D
Jag HATAR mitt liv HATAR! Vad gör jag på denna jord, varför har jag hållt ut såhär länge?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag är trasig. Jag kan inte äta, jag äter aldrig längre.
som grädde på moset har pappa skaffat sig en flickvän.. utan mammas vetskap. och mamma o pappa bor tillsammans liksom.. och antagligen varit otrogen i typ ett år. och hans flickvän är 5 år äldre än mig.. och hennes bästis hatar mig. och allt bara suger.
och jag kan inte säga något :)
och nu är jag trött på allt bara hahaha..
#71 KRAMAR!!❤️ du är en sån fin människa som inte förtjänar sånt skit.
#72 Älskade du, kram! <3
ew saknar henne så mkt
orkar inte
varför är samhälelt så shit? varför får inte människor hjälp?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Ååå min gammelmormor åkte precis akut in till sjukhus:( hon vägrar äta.. Hon har lunginflammation och influensa. Hoppas nu att hon inte ger upp!
If only sorrow could build a staircase, our tears could show the way.
We would climb our way to heaven, and bring him back home again.
We would do anything to bring him back to you.
We would do anything to end what you're going through.
If only sorrow could build a staircase, our tears could show the way.
I would climb my way to heaven, and bring him home again.
I would do anything to bring him back to you.
Because if you got him back, I would get back the friend that I once knew.
gah dör på den här låten. too much feelings 😭
depp
depp
depp

Allt känns dåligt nu, och det kommer aldrig bli bättre.
#79 det blir bättre❤️
Alltid ska det vara något, orkar inte med det snart.
Finns det någon jag kan skriva med dig i pm? 🌺
Asså hur ensam kan man känna sig?!… så här deppig har jag inte vart på extremt länge… jag vill bara gråta, men jag har ingen anledning att gråta. Varför ska livet vara så svårt!!??? Om någon skulle kunna tänka sig att lyssna, snälla skriv…
Jag undrar vad det är för underlig drivkraft som får kroppen att utföra alla de gamla invanda rutinerna, fast själen vrålar i protest
#82 jag lyssnat gärna!
#82 Skriv till mig, jag lyssnar!
Attans oxå, mormor håller andan och vägrar andas:(
Hejdå grymma värld. Till alla som läser detta: Vad ni än går igenom i livet, fortsätt kämpa. Ni är alla starka och kämpar. Det är inte jag. Hejdå.
ny deal, jag väntar till 31 december..
* Nyare deal: Du väntar tills du är typ 100 år och levt det där underbara livet som du förtjänar. Bättre dagar kommer. :)
#87 DU ÄR STARK! FORTSÄTT KÄMPA!
#44 Tänk om det fanns en sån person! Då skulle jsg slippa ha det som jsg har det! Jag är snäll mot alla andra, precis så som du säger, men får inget tillbaka. Jag blir utfryst och retad och har inte haft en kompis på 6 år. Börjar vänja mig vid att vara själv och att inte få vara med, men det är sååå jobbigt!
Hatar känslan att jag älskar den killen men han kommer aldrig bli mer än min vän. Varför skulle han vilja vara mer egentligen, jag är inte snygg och jag är allmänt konstig… Men jag älskar honom och varje stund med honom. Min tjejkompis säger att jag lyser upp när han kommer in i rummet och jag känner mig så trygg och alla hemska känslor bara rinner av mig så fort han är nära. Han har blivit som en drog, vill bara ha mer och mer men så fort han måste gå igenom kommer de hemska känslorna tillbaka för att jag inser att det aldrig kommer bli mer än så… :'( Någon som är "bra" på killsnack kan ju jättegärna skriva till mig, vet verkligen inte hur jag ska tolka allt.
Jag hatar att jag inte kan erkänna och säga att jag faktiskt är otroligt käär…tänk vad livet kunde ha sätt annorlunda ut nu kanske.
- Nederlandse Kooikerhondje -
hon är så jävla perfekt 😍
Påsarna under ögonen hänger verkligen på mig idag haha… önskade att man var Törnrosa ibland så man fick sova ut lite :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
ugh hatar den här ångesten
det blir nog aldrig bättre. förlåt.
Någon som har lust att prata?
PJUM
Testat spy upp maten 3 ggr nu. Kul att det funkar, mindre kul att jag börjar bli beroende av det..
Vila i frid lilla lamm utan namn~
#99 älskade du, gör inte så. det är inte värt det, försök att sluta medans du kan.. <3
#99 Sluta. Innan du sitter fast i skiten på riktigt. Been there, done that. Tog mig flera år att inse att jag bara har en kropp och måste vara rädd om den. Min mage är helt knas nu och jag ångrar det så himla djupt, är inte helt frisk än.
Ta hand om dig❤️
Känner mig maktlös. Kan inte hjälpa mina vänner. Fyfan vad usel jag känner mig, och det blir inte bättre när jag vet att jag måste fokusera mer på mig själv. Låter så själviskt. Jag vill bara avsluta allt, men vågar inte. Tyvärr. Jaja, ännu en kväll med fler sår på armen. Ångrar alltid det några dagar efter när jag inser att det blir ärr, men det är värt det för stunden.
You will never see me cry.
Blev tackad och stryken på armen av min klasskamrat för att jag plockade upp hans mapp från golvet efter att han hamnat i bråk. Det värmer fortfarande. Även små saker är tydligen betydelsefulla :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Känns som att jag har kommit till en vändningzon i kärlekens värld! Vet inte exakt vad jag känner och tänker så mycket! Vet inte hur jag ska göra 😕🌺
#68 eftersom ingen annan skrev det, bra gjort! Har dock mitt kvar…:/
#68 eftersom ingen annan skrev det, bra gjort! Har dock mitt kvar…:/
Fick ångestdämpande som fungerade ett tag men nu är den tillbaka plus att jag är röksugen för första gången sen jag slutade och är förkyld på det. Vill egentligen ta en till ångestdämpande men det att det måste vänta till ikväll.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Trött på att bli behandlad som en bebis av alla lärare på skolan..
… Mitt liv är skräp…
Stör mig som faaaaaaaan på folk som är som små näbbiga tanter! Seriöst ber om tips och hjälp men INGET fucking duger för h*n! Ne men skit i det då och lev utan det då om inget fucking duger! OMG! Jävla stenåldersmänniska! Fan flytta hem till morsan din och lipa då eftersom inget duger, kapacitet att göra något själv är förbannat svårt med. Kan ju undra om människan föddes på fel sida om BB. Tappad i golvet med för den delen med! ARRRHHHHGG! Ilska Ilska Ilska ANDAS I EN FYRKANT….så nu är jag lugn igen!
Hoppas alla har det bra idag i alla fall! 😃
Trött på folk som inte läser utan ger samma råd och tips om och om igen fastän personen som bett om råd/tips redan sagt att det inte går eller att det redan har testats och sedan blir sura och beter sig illa för att deras tips inte "duger", fastän det redan står klart och tydligt i trådarna att det inte går/fungerar också.
Vanligt fenomen runt om i trådar på iFokus, tyvärr. Sedan får TS skiten för det sen att den är både det ena och det andra, bara för att tipsarna inte läser ordentligt. Tröttsamt.
Aja, nu ska jag äta god mat med sambon 😉
Älskar folk som hänger ut sig själva 😂
Omogna idioter finns det gott om som dömer folk hit och dit utan att ha fakta på saker och ting, utan tolkar saker på sina egna vis. Mycket tråkigt.
Nej ska leta upp en bra film. Lägger inte energi på idioter, det är de inte värda.
Om jag tar livet av mig så hoppar jag framför tuben
R.I.P käraste Emil! Kan inte fatta att du mådde så dåligt så du valde att ta livet av dig. Men det lilla jag har pratat med dig och hört ifrån andra så vet jag att du var världens underbaraste människa. Men jag förstår att du inte mådde bra. Om det skulle gå och spola tillbaka tiden så skulle jag pratat med dig mycket mer än vad jag gjorde. Men det spelar inte så stor roll för du är saknad av alla ändå! Vila i frid Emil❤️
Om man mår illa för att man mår så pass dåligt över livet så är det illa. Så känner jag för livet just nu. Blä. Illamående. Önskar att allt kunde bli bra igen.
Frågan "hur mår du?" får mig till och med att må dåligt för att jag mår så dåligt.