Look Up
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten tankeställare.
Så djupt att jag känner mig lite tom. 😐
Fyfan, hatar det här. När jag umgås med mina kompisar så tar dem upp mobilerna efter 5 minuter och sedan är det inget mer snack eller så. Alla sitter på sina mobiler och stänger av sig, ignorerar sina vänner och istället tycker det är roligare att checka facebook eller instagram. Det är så sorgligt. Jag själv hade också facebook förr, insagram och allt det där men jag insåg efter jag hade läst en artikel (kan inte hitta den nu) som fick mig att inse hur onödigt det var. Därför har jag i dagsläget raderat både mina facebook och insagram, och det känns bra. Vet inte varför, men man känner sig så fri! Visst blir jag kallad konstig om någon frågar mig vad jag heter på insta och jag säger att jag inte har något konto. Tycker att alla borde testa på att vara utan alla sociala medier i ca 3 veckor och umgås med vänner, familj eller bara göra något kul. Det är först då man inser hur mycket tid man slösar i onödan för de sociala medierna. Jag kan inte säga att jag aldrig är inne på mobilen, för det är jag såklart, men när jag umgås med mina vänner tar jag aldrig upp mobilen för att kolla insta eller facebook.
Mina vänner brukade också ta upp telefonwn och skriva till mig på kik eller vanliga SMS istället för att prata när vi var brevid varandra :-/
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
#2 Precis, händer mig också hela tiden..
#3 visst är de jobbigt! det är så irriterande! Sedan säger de "vad ska vi göra" så tittar man på dem så sitter dem och spelar. :( skriver till andra människor, snapchattar o.s.v. Det är sjuk irriterande!
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
#5 inte jag heller :D Fast jag skaffade ett instagram konto vid nyår men raderade instagram frö två månader sen :F
Det är så skrämmande.. vart är världen på väg när till och med 2 åringar idag vet hur man använder en mobil?? Tänk att de i vår ålder är beroende av mobiler och datorer som ändå inte är uppväxta med det på samma sätt som småbarnen nu :o Vad kommer hända med dem när de är i vår ålder? de kommer inte ens veta att det finns en värld utanför skärmen… :P
Jag har instagram, twitter, facebook och ja, alla sociala medier. Men när jag är med mina vänner VILL JAG VARA MED DOM och inte med min iphone. Simple as that.
we're always chasing that paradise
#8 Det är INTE as simple as that, så träffar då någonsin nya personer förutom dem du "måste" träffa i skolan? Sitter du någonsin med mobilen vid matbordet eller soffan medan resten av familjen pratar och har trevligt? Hur konverserar du oftast med människor? Genom sms, kommentarer, bilder, inlägg osv. ? Har man ALLA stora sociala medier som du så är det inte as simple as 'putting away your phone/computer and be with your friends'. För man vet inte vad man missar när man faktiskt är på mobilen eftersom man inte är där.
För mig är det simple as that. Har uppfostrats med att man inte har mobilen vid matbordet, att när vi har gäster osv så är det dom man är med och man springer inte upp på sitt rum och sitter vid mobilen för att kolla alla sociala medier. Jag är på mobilen när jag är själv. När jag är ute och går/springer har jag musik. Tycker det är otroligt löjligt att gå runt med telefonen i handen när man är ute med vänner. Då är det det som är i fokus och inte twitter, till exempel.
På fester, och i mina kompiskretser träffar jag självklart nya människor och genom annat, såklart.
Men jo, för mig är det as simple as that.
#7 Eller hur?! När jag är hos mina barnvaktsfamiljer så låter jag dem inte sitta vid datorer eller liknande. Någon gräns får det minsann finnas. ^^ --- Alltså jag är också uppfostrad med att umgås med folk när jag ska göra det istället för att sitta med mobilen. Om familjen är samlad och vi sitter och har det trevligt så sitter ingen av oss med mobilerna. Det är så vi alla är uppfostrade. Men jag skulle säga att videon handlar om mer än så. Den handlar om hur vi nuförtiden lever på diverse sociala medier. Givetvis gör inte alla det, men internet har en stor del i våra liv idag, det går inte att förneka. Sätt dig på tåget och studera folket. :)
Håller med #8 här. Det är verkligen simply as that. Seriöst, jorden går inte under. Folk använder inte mobilen 24/7. Man är inte socialt inkompetent för att man använder sig av sociala medier.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#12 Precis vad jag ville få fram!
Jag använder den mest när jag är hemma ensam eller sjuk o.s.v
Håller med de som skriver om att man kan vara social även om man har Facebook, instagram och allt vad det heter. 🙂 Jag är själv medlem på många sociala medier, men håller inte på med sånt när jag umgås med folk i verkligheten! Träffar jag en kompis tar jag endast upp mobilen för att kolla klockan, eller om det ringer.
Jag tycker man kan ha instagram så länge man använder det på rätt sätt. Jag sitter inte med det hela tiden. Men då jag bor på landet och nästan inte ha några kompisar i närheten är det rätt skönt att kunna skicka en bild och skriva vad man gör eller prata med någon. Använder även skype flitigt och ringer upp andra mm.
Men skulle inte sitta med det hela tiden. Mest på helger och när man kommer hem efter skolan.