Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1125 ggr
NordicSunset
2014-05-15 15:55
0

Träning?

Jag fick inga svar på träning iFokus så jag tänkte fråga här. Jag är en tjej på 13 år som älskar att typ vara aktiv. Haha. Men jag tränar inte och går intr i någon sport eller så ochd et vill jag inte heller. Utan jag vill träna hemma! Så jag undrar om det är någon här som är "ung" och tränar? Typ lätt syrketräning osv? Isåfall, skulle jag kunna få lite tips om vad jag kan göra för att bygga upp lite muskler? :)

Be the best version of you.

• Zoella
PrincessMelpomene
2014-05-15 16:17
0

nu vet jag inte om du kanske tycker jag är för "gammal" för att svara, då jag är 21 år. Men själv så tränar jag olika dans rutiner hemma, kör lite yoga stretch videos men också kör en del styrketränings rutiner. Finns många bra att finna på nätet om man söker. 

Kan också rekommendera simning (då jag själv är simtränare). Detta bygger kanske inte muskler som i ren styrka. Men de är en väldigt billig sport som man kan utöva själv utan att behöva gå med i en klubb. ^^

detta är en av mina favvo rutiner. Keaira lashae har många videos på youtube med många roliga tränings rutiner :) Du berhöver vikter (1 kg ex.), vattenflaska och en handduk ^^

https://www.youtube.com/watch?v=jj8eJ3iQEXw

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

PrincessMelpomene
2014-05-15 16:19
0

Samtidigt kan jag tycka u är 13 år och kanske inte ska köra så mycket styrketräning för det är inget som egentligen din kropp kommer reagera så mycket på förrän man blir runt 17-19 år. Så jag skulle rekommendera att du kanske istället kör träning i form av dans (zumba osv) istället för att hålla på med styrketräning och lyfta vikter. ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

PrincessMelpomene
2014-05-15 16:23
0

Förlåt att jag gör så många inlägg just nu >.< Men detta är en bättre träningsform för "yngre". Om man gillar att vara aktiv och ändå ha kul samtidigt.

https://www.youtube.com/watch?v=udVy1orWkVI

01jmjm4
2014-05-17 09:21
0

Jag är 12 år (fyller 13 i december) gammal jag. Vet inte om jag ska svara här. För att jag spelar tennis 2 ggr i veckan också. Men jag tränar ändå en del hemma.
Jag älskar att röra på mig som att springa, hoppa mm. Ibland är jag ute och joggar, just nu försöker jag att bygga upp min kondition då den suger. Speciellt nu efter vintern.
Sedan brukar jag göra armhävningar och situps hemma när jag inte har något att göra. Även hoppa över "hinder" ute som jag själv bygger upp av det jag har. Sedan är jag väldigt ovig och stretchar även lite då och då.
Det går att göra rätt mycket hemma själv. Man kan ju även dansa som #1, #2 och 3# har sagt.

Men ta det lugnt med träningen. Min kompis har rört på sig för mycket och fått slatterknän (stavning). Då får man som ett extra knä under knät som gör ont. Det ända sättet att få bort det är att vänta tills man slutat växa och då operera bort det.

Wenniz
2014-05-17 18:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag tränar hemma kör jag olika övningar som jag hittade på internet. exempel på bilden nedan. Sedan något som är bra för alla är "mjukgörande" träningssorter som t.ex. yoga. :) Man kan ju även bara gå ut i skogen och springa rakt ut i lingonriset för att träna på t.ex. fotkontroll och benlyft. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -