Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1461 ggr
[Budgies]
0

Dina betyg

Här kan du säga dina betyg i 6an, 7an osv. :)

Man behöver inte skämmas för det finns många med samma betyg.

RonjaBieber
0

I sexan fick jag b, c, e och d. Flest C. Eet fick jag på bild, jag har usel fantasi :/

Wenniz
0

I 6an och 7:an hade jag knappt några betyg, hade nog en hel drös med E och något F (då IG - G - VG - MVG). Det enda MVG eller A eller hur man nu vill säga var i SO och Idrott :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Lia
0

Jag har haft betyg sen åttan. Jag minns inte vad jag fick då, men jag skulle gissa på 70% MVG, 20% VG och 10% G ungefär! ^^

Nu i gymnasiet har jag än så länge 30% MVG, 40% VG och 30% G ungefär.

Fridaaaa
1

Hade bara betyg i 8an och 9an.
Men hade G på allting rakt igenom

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Splitter
0

Första höstterminen i sexan när vi fick betyg första gången fick jag E i alla betyg utom D i fysik (helskumt att av alla ämnen fick jag D i fysik, och jag ansträngde mig inte ens!) och i musik. Sen till våren fick jag upp mina betyg och landade på C och D i nästan alla ämnen! Fick till och med A:n och B:n på vissa delar i Nationella. Nu i sjuan ligger jag väll ungefär lika som i vårterminen i sexan (fast nära både B och A i svenska, engelska, tyska och SO-ämnena), men är nöjd så länge jag inte sjunker under godkänt :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Moalinn
0

Hade också bara betyg i 8 och 9. Minns jag rätt så hade jag ett VG, ett MVG, ett streck och resten G.

Nu har jag ett D, ett C och resten F. 😟

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

fridanordqvist
0

kommer bara ihåg mina från 9an, tre G, tre MVG och resten (elva?) VG
Går i 2an nu, men kommer inte ens ihåg mina betyg från förra året haha.. ._.

[Nelley]
0

I sjuan fick jag tvp F i no och spanska, sedan mest E, kanske nåt C men tror inte det. Nu går jag i åttan och jag tror att jag höjt mej i ganska mycket. Spanskan ska jag hoppa av och no'n har jag inte F i längre………………… ja så, så bra är jag😃 ….det beror nog på att jag aaldrig gör läxor eller tränar till prov. Typ kvällen/rasterna innan ett prov kan jag läsa lite men inge mer.🤪

Lia
0

#8 Kan man hoppa av ett ämne i åttan? 😮

[Nelley]
0

Jag går andra terminen på åttan, börjar nian efter sommarlovet.. och jag hade ju F ändå i det så det hade ju inte gett några poäng senare. Och det var en jättelång process, seriöst. Vi hade typ fem möten om och pratade om ifall jag skulle hoppa av eller inte. Man får egentligen bara hoppa av om man typ har underkänt i svenska/engelska men eftersom jag inte hade det så fick jag inte. Men jag pratade med specialpedagog och min lärare/spansklärare/föräldrar så ja, man kan hoppa av ämne men inte säkert att man får dock. Sen får man ju inte hoppa av vilket ämne som helst som grundämnena som svenska/matte/engelska/so men typ extraspråk som spanska går.😎

Långt och luddigt, typiskt Nellie!😃🤪

[vigge_]
0

I sexan hade jag 220 av 320 i meritpoäng I sjuan hade jag 280 av 340 meritpoäng I åttan kommer jag typ få 300 av 340 i meritpoäng enligt mina beräkningar! :)

sessan16
0

Jag hade fyra B sedan ungäfär lika mogna C som D och två E :)

DenSomUndrarMycket
0

I 9an hade jag betygssystemet IG-G-VG-MVG.
Gick ut med 3 MVG och resten VG :)

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

fladdy
0

#9 tror ej man får göra det, men man får hoppa av ett språk om man tycker det blir för mycket/jobbigt. Men då får man byta till engelska istället.

aaaaaaaaaaaangelina

00eme05
2

Visa elever med t.ex ADHD som har svårt med t.ex No, får hoppa av ämnet för att kunna koncentrera sig på de andra ämnena. Känner en del som gjort så.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Moalinn
0

Tror knappast man får hoppa av, men byta till engelska/svenska. Att någon med en diagnos gjorde det är inte så konstigt kanske, då finns det speciella skäl (vet inte hur det ser ut för #10 dock). Är inte i princip alla ämnen grundämnen nu för tiden?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

TheEpic
0

Minns på ett ungefär vad jag fick i sjuan.. tre eller fyra C, två B, något enstaka D och resten E. Den skolan var väldigt hårda med betygen så jag hoppas det blir bättre nu när jag bytat 😃

Hanna

nadilda
0

I höstterminen i åttan hade jag 3 D, 3 C, 10 B och 1 A 🙂 Sedan i vårterminen så hade jag 2 D, 4 C, 5 B och 4 A.

Juliaskaniner
0

Well, eftersom mina betyg inte är nåt att skryta över kanske så tänkte jag helt enkelt gifta mig med en välutbildad och rik man ;)

mestadels E, några D och ett C i hemkunskap tror jag. sen typ 3 F som jag håller på att jobba upp. Går vårterminen i nian men vet att jag tar mig in till de gymnasiet jag vill :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Nelley]
1

#16 Jag har ingen diagnos men jag hade det  dåligt i skolan och trivdes inte, så jag gick inte på typ 1 1/2 månad och efter det sa dem typ att jag kunde få gå kortare dagar i grupprum istället… så nu går jag 2 timmar och 40 minuter om dagen (8:20-11:00) och väljer själv vilka ämnen jag vill göra och när också ta raster när jag vill. Specialpedgagogen frågade hur det gick i spanskan och jag sa att jag ville hoppa av men fick inte. Så då drog hon typ i några trådar så behövde jag inte göra spanskan längre.

#15 Man får inte hoppa av no om man har svårt i det, men om man har svårt i engelska eller svenska så kan man få hoppa av spanska/franska/tyska/italienska, eftersom de språken är viktigare. Har man svårt i no så får man bara kanske gå till specialpedagog dem lektionerna eller helt enkelt få underkänt.

Och #16 igen..🤪 du har nog rätt, typ alla ämnen är ju grundämnen förutom extraspråk.

:holmgreen:
0

Jag hade inte betyg i 6an eller 7an. :)

00eme05
1

#20 Men självklart måste man ha svårt i det, de hade dem också. Därför gick dem på massa möten. Men de ämnena kommer säkert tillbaka i framtiden. Dem tror att dem aldrig någonsin igen kommer ha No. Men ämnena kommer komma tillbaka så de får plugga extra på NO.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

mlina
0

Jag går i sexan nu… Det sämsta jag fick i höstas var ett E och det var i matte som är mitt jobbigaste ämne. Sedan blev det några A och B och några c Helt nöjd

[Vaniljhumla]
0

Går i femman men vi fick veta var vi låg just nu i bild. Jag låg på B, hoppas att jag höjer mig till ett A!!!!!!!!!!!!!!!!

[Charlie_olivia]
0

(Går i 6:an nu)Från höstterminen: ett E(idrott…), 4 D:n, 5 C:n. men jag vet att jag kommer höja betygen i några ämnen pga att jag fick A i några ämnen på nationella proven!🙂

Jessiegirl1811
0

I min skola så får man byta till engelska om man inte det språket man har valt. Jag hade först mandarin och fick F i det sen så bytade jag till tyska istället. Med tanke på att jag är tysk och är född där så blir det ganska enkelt. 

Förra året var mina betyg ganska blandade, massa E och några enstaka C och B. Och så får vi inte glömma mina F..

http://ask.fm/JessicaReips

Tova.O
0

6 D, 4 C , 6 B, har säkert glömt något. :) 255 meritpoäng. Vet att några betyg är påväg upp och kommer höjas så jag är nöjd. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

tusstuss
1

Fick nyligen 3 A:n I engelska! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

LuLeLo
0

Inga betyg i 6an eller 7an. Betyg började i 8an för mig (-98).

8ans höst - 4 A, mest B o C

8ans vår - 8 A (tror jag), B o C

9ans höst - 10 A, 6 B och ett C

9ans vår - Återstår att se… :P

Tass Josephine