Av med oskulden vid 13 år?!
Hej! Jag undrar vid vilken ålder era barn blev av med sin oskuld, min pojke som är 13 år är redan blivit av med sin oskuld och jag tycker det är lite tidigt. Vet ni när era barn blev av med oskulden?
Troll?
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
1 I guess so
aaaaaaaaaaaangelina
1# finns killar och tjejer om har sex vid 12 års åldern , behöber inte var en trolltråd :)
#3 Det är klart jag vet det. Men det är någon som sitter och trollar runt på en massa sajter här och det låter mycket likt de som skrevs av den som trollar runt…
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#1 jag tar väldigt illa upp när du skriver såhär. Jag skrev en fråga om vad andra föräldrar vet om sina barns oskuld.
Ok, om det är på riktigt så ber jag verkligen om ursäkt. Men annars mjaa..
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Debutåldern ligger så tidigt som 12-13 och så sent som i tjugoårsåldern. Att debutera i 13-års åldern är tidigt ja, men du kan samtidigt inte tvinga hen att inte ha sex. Det bästa du kan göra tror jag, är att prata med honom om vad det innebär (graviditet, skydda sig osv.)
#6 Blir väldigt ledsen när du anklagar mig för troll, nu glömmer vi det här.
#8 Jag ber verkligen om ursäkt! Som jag skrev tidigare så liknade din text det som skrevs av någon som trollade runt. Så dumt av mig att anklaga dig men hoppas att du inte tog allt för illa upp? Vi glömmer detta nu, jag ska inte gå på dig något mer. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
TS det är typ bara tonåringar här så tror det var därför hon trodde du trollade, eftersom du frågar om våra ungar och vi bara är tonåringar.
Vi här har inga barn, inte vad jag vet iaf =P
Kanske borde ändra på din fråga lite till när vi förlorade den i så fall.
Själv förlorade jag min när jag var 14. Eller, jag förlorade min "hetero-oskuld" då xP har inte förlorat min "homo-oskuld" än.. Typ.
Det finns nog bättre sajter på iFokus att ställa denna fråga på än en som riktar sig till främst ungdomar.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#7 ska prata om de med han imorn för u är han ute och festar!
#12 Du borde verkligen börja ta lite kontroll om din unge låter det som.. 14 år och FESTAR?
Det är inte ok. Vad exakt gör han på festerna? hoppas han inte dricker eller något sådant.
#10 #11
Oj förlåt, trodde denna sida var tillför att fråga andra föräldrar OM tonåringar…
#13 Han är tillochmed 13 år haha
aaaaaaaaaaaangelina
#13 Jo han är 00:a och är ute på fest, jag har sagt åt honom men han lyssnar inte. Han hotade mig med att jag skulle köpa ut alkohol annars skulle han flytta hemifrån. Jag var för snäll så jag köpte ut lite öl och sådant, slängde också i några kondomer i påsen. Är väldigt orolig för han!
#16, Du är hans mamma, han bestämmer inte över dig! Sätt gränser!
aaaaaaaaaaaangelina
#16 Okej det måste sluta NU. Han HOTAR dig? med att flytta hemifrån? skämtar du med mig? du måste för helvete ta kontroll nu, han kommer bli en skit när han är äldre om du inte gör något nu.
Är det någon som ska hota någon så är det du som ska hota han. Ge han utegångs förbud, ta bort internet och mobil och allt sånt. Dricker han så ska du fan straffa han! Ring socialen och skaffa hjälp. Och vänta inte, gör det imorgon så fort du bara kan. Du måste ändra på dig!
Du måste bli hård och sträng som helvete, det är för hans eget bästa. Nästa gång han hotar dig så låser du in han. Låt han inte gå och om han smiter ut så ska du straffa han ännu hårdare. Lås in han eller något.
Att vara förälder är inte lätt och att straffa sitt barn är inte lätt heller, men det MÅSTE du göra. Och du måste ändra på dig själv så att han kan ändra på sig. Låter du han se dig svag då kommer han utnyttja det och det är inget du vill tro mig.
Helt allvarligt nu, imorgon ringer du till socialen eller bupp eller någon som kan hjälpa dig och tvinga honom att gå dit om han inte vill.
#19 Det är sant att det låter lite som troll men det kan lika mycket vara så att det inte är troll. Min bror hade väldigt mycket frihet och han är en stor jävla bebis som tror han kan allt och är bättre än världen själv och gör vad fan han vill. Dricker varje dag, tar droger osv..
Mina föräldrar uppfostra han helt fel, och det började bli sånt i denna ålder som TS son är i. Detta kan väldigt mycket inte vara troll och det här är ett stort problem ifall det inte är troll.
Så istället för att ignorera detta och säga "troll" så kan vi faktiskt ge tips UTIFALL ATT bara.
Lika bra att vara på säkra sidan.
Låter väldigt mycket som troll, ursäkta men det gör det faktiskt….
hell is empty. All the demons are here
#18 Ja, han blir bara jätte arg och hotar med att flytta hemifrån nr jag försöker sätta upp regler!
#19 Jag bli väldig ledsen när du säger så. Jag trodde den här sajten för tillför vuxna att diskutera om tonåringar. Skrev hela denna tråd på fel sajt. Blir väldigt ledsen när du hoppar på och anklagar mig!
#16, Jag kan inte mycket om föräldrarskap (16 år) men jag vet hur jag var i den åldern. En riktig jävla snorunge. Fyfan vad jag var jobbig! Mamma fick sig en tuff match, hennes fina gulliga lilla mammas flicka började bråka med henne var och varannan dag.
Det min mamma gjorde var att stå på sig. Det tycker jag att också du ska göra. Sätt gränser, och visa vad som händer om reglerna i en familj inte följs. Även fast jag bråkade med mamma typ hela tiden så blev jag jätterädd och orolig då hon bestraffade mig (med tystnad, ignorering), och tog verkligen åt mig. Det är jag nästan säker på att din son också skulle göra.
Tonåren, och speciellt 13-14 årsperioden är jättetuff. En stor trotsålder som är shitjobbig rentutsagt. Stå på dig och håll på reglerna, och ta åt dig av systembolagets reklam!
Tass Josephine
#22 Tack, ska börja sätta gränser!
Vore det min son skulle jag själv hota med att slänga ut honom och inte tvärt om… 😊
//Flöffo
Du gör din son en stor tjänst genom att vara tuff mot honom (inte omänskligt tuff dock). Om du tycker det är svårt med att sätta gränser och hur du ska straffa honom så kanske du kan hitta lite vettig kunskap genom böcker (eller internet). Gå på biblioteket och se om du kan hitta något om tonårspsykologi
Ex. Älskade, förbannade tonåring av Birgitta Kimber och Virginia Molgaard.
Lycka till!
Din son kanske blir tvungen att flytta varken ni vill eller inte då sociala tar honom.
Du måste sätta stop för detta NU innan det är försent.
Tog bort min kommentar, såg att TS har tagit bort sitt konto…