Vänskapsråd (?)
Hej. Det här är mitt första inlägg på iFokus men hade inte någon annnanstans att vända mig just nu. Det handlar om min "bästavän" eller vi brukade vara det men nu har v iglidit isär varandra ganska mycket. Och jag gråter väl inte över det eftersom hon behandlar mig som skit ibland. Tillexempel för någon dag sedan hade jag låtit henne bo i min lägenhet i två veckor, samtidigt som vi hade skola då och det gick jätte bra fram tills näst sista dagen den sista veckan då jag hade valt att sitta hemma och plugga istället för att följa med henne och några andra ut(personer som jag inte ens tycker om alls för den delan och hon vet om det.) Och hon blev sur för det kallade mig torr och gick iväg, inget mer med det. Jag tog inte åt mig eftersom jag hellre prioriterar skolan före vänner speciellt när det drar ihop sig mot sommarlov nu också. Senare den kvällen när hon kom tillbaka var hon fortfarande sur på mig, packad eihop hennes saker och var påväg och sova någon annanstans. Jag var varken sur på henne eller nå men enligt henne var jag det. Och jag förklarade för henne flera gånger att jag har varit trött den senaste tiden pga allt skolarbete och eftersom jag även jobbat helg osv, kanske inte var den roligaste kompisen förtillfället. Men i 2-3 TIMMAR fick jag sitta och ta hennes skit, hon skulle förklara för mig hur tråkig jag var, att hon inte ville var vän med sånna som jag, att jag måste lära mig umgås med folk jag inte tycker om på fritiden och allmänna saker hon stört sig på hos mig. Och detta var typ mitt i natten och tillsut fick jag nog och blev förbannad (vid detta tillfälle satt hon som en liten barnrumpa och upprepade det jag sa, la ord i munnen på mig och gjorde tvärtemot…) Aldrig varit med om en jobbigare människa och hon var nykter till och med… Satte bara tillslut musik i öronen och försökte sova. Vet inte hur mycket av det där ni fattade, hadde lite brottom nu när jag skrev allt MEN frågan är, ska jag förlåta henne den gär gången? Det är inte första gången hon gör så här men de här var de värsta utbrottet hon fått på mig iaf. Hon ville träffas idag och jag tänkte ge henne hennes grejjer hon lämnar hos mig(hon drog tidigare än mig till skolan dagen efter och kom inte tillbaka sen) Men nu har ho nfått skuldkänslor…. Även fast hon sa till mig "Kom inte till mig sen och försök bli vän igen" Sååå jaaa, jag börjar bli gode less det här nu. Men är det något jag missat som hon försöker säga?… Brukar alltid vara för snäll när de gäller sånt här, mest till min nackdel eftersom det oftast upprepar sig igen..
Man ska inte behöva ta andras skit! Känner du att du klarar dig utan henne så tycker jag du gör rätt i att strunta i henne.
Jag skulle inte förlåta och bli vän igen. En person som inte kan respektera andras prioriteringar, i alla fall när det gäller skolan! Hade väl varit en annan sak om du bara satt och pillade dig i naveln. (fast lata dagar behöver man med)
I vilket fall tycker jag din kompis är väldigt respektlös mot dig, framför allt eftersom hon inte verkar så tacksam att hon får bo hos dig.
Inte okej…men finns säkert fler lösningar men jag personligen skulle inte acceptera det.