Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 827 ggr
Nellan-
0

Solbränna

Hej! Jag har lite frågor om solen och sånt, alltså, om man inte använder solkräm när man solar så blir man ju röd, men om man använder solkräm, blir brun då eller hur blir det? Nån som kan förklara? :-)

molam
0

MAn kan ändå bli röd, men Solkrämen skyddar ju, Sol olja däremot det steker dig bokstavligt talat

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Nellan-
0

#1 steker??

molam
0

Olja blir varm, väldigt varmt, så Sololja gör dig knall röd på 2 röda i princip

Solkräm är ju för att man ska bli Brun istället för röd, men är du ute i solen i flera timmar så blir du ändå röd av Sol krämen.

Sol olja behöver du bara vara ute 1 till 2 timmar innan du är knallröd gjorde felt med sol olja en gång i tiden ALDRIG nått jag tänker göra om HAde ont som s***n i flera veckor (där jag hade bränt mig då)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

silverfiisk
0

Soljolja ska man helst undvika.. Den kokar när den blir varm och då bränner man sönder huden. Det gör ont och blir inte fint. Solkräm skyddar huden mot solens UV-strålar, därför blir man brun istället för röd (bränd). Man kan dock bli röd även om man använder solkräm. Ska du vara i stark sol länge så rekommenderar jag dig att använda en solkräm med hög solskyddsfaktor.

Scorpio97
0

Man kan ju även bli brun utan att använda solkräm, beroende på hur varmt det är, hur länge man är i solen och hur tålig man är. Jag använder aldrig kräm om jag bara ska sola i två-tre timmar, och har aldrig bränt mig.

Men det är ju bra att använda kräm ändå, jag är oftast bara för lat helt enkelt (:

//Jessie

Nellan-
0

Men vad blir man brunast av? Att använda solkräm eller att vara utan?

silverfiisk
1

#6 är du utan solkräm så är risken stor att du bränner dig och blir röd. Man ska alltid vara noga med att använda solskydd, det är viktigare än man tror. Om du använder rätt mängd och rätt styrka på solkrämen så kommer du inte att bli röd, utan du blir brun.

Frosstis
0

Beror på sin hudtyp. Jag ligger med sololja i flera timmar utan att bli röd, jag blir brun. De flesta rödhåriga människorna kan inte vara i solen utan att bli röda medan andra människor kan vara ute hur länge som helst och bli fint bruna

Jojaton
0

Brännan håller mycket längre om man använder solskydd! Dessutom åldras huden snabbare om den utsätts för mycket sol.

Johanna - Instagram

[Tilde]
0

Jag har endast solkräm på stranden. Alla blir ju inte röda utan vissa blir bruna direkt. Jag blir oftast lite röd först och sedan brun om jag är ute länge. Solkrämen gör ju också så solens strålar inte tränger in i huden och därför får du ingen färg (beroende på styrkan såklart).