Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 795 ggr
Sara1214
0

gjorde illa mig:(

Ja som rybriken lyder gjorde jag illa min höft när jag spelade match igår. Jag fick en spark eller något, i straffområdet. ( det blev inte straff:() ) jag trodde förstatt det bara var en lårkaka och fortsatte spela hela matchen ut. Men nu gör det fruktansvärt ont. Jag kan inte stödja eller böja på det ordentligt och är jätte öm. Vad tror ni det kan vara?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[Tilde]
4

Muskelinflammation? Jag vet inte.. bäst att gå till vårdcentralen så en läkare kan kolla på det. 🙂

Sara1214
0

Ja, men om de säger att jag ska vila tänker jag ändå inte göra det. För jag måste träna!

[Tilde]
7

#2 Det låter som en väldigt dålig attityd mot din kropp. Du vill väl inte förstöra den när du är så ung? :/ Om de säger att du ska ta det lugnt så ska du göra det för att kroppen ska kunna återhämta sig. Att träna med exempelvis en muskelinflammation gör bara saken värre. 

Har du tur är det inget farligt som har hänt så du kan träna i alla fall. Men man ska alltid lyssna på råd från läkare (när de vet vad de pratar om)! 🙂

Rumblebee
2

Håller med om att du ska lyssna på läkare , eller till och med sunt förnuft när det gäller kroppen och skador… Antingen kan du vila och låta kroppen återhämta sig så att du kan fortsätta att spela fotboll, eller så kan du bara ignorera råden och fortsätta träna och dels kunna förvärra skadan så att det antingen resulterar i att du inte kan spela mer eller helt enkelt inte kan prestera på normal nivå

Sara1214
0

Tack för svaren! Jag är helt bra nu så det var nog bara en lårkaka. Smörjde med tigerbalsam och ipren salva!.

[Tilde]
0

#5 Skönt att det är bra igen! :)