Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1093 ggr
Spade
0

Vad säger ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, satt och snackade med min kära mor nyss om att jag vill byta namn, och frågade om hon och min far gick med på det. 

Vill byta då folk kallar mig ett annat namn än mitt riktiga (inget smeknamn nu, utan ett namn som är hyfsat nära men ändå helt annorlunda), och har gjort enda sedan jag gick på högstadiet (går 1a året på gymnasiet nu, så är 17).. plus att jag tycker inte att mitt namn passar mig direkt.. D:

Jag vet inte vad jag vill byta till än, så tänkte höra med er vad ni ser mig som :3 har så svårt för namn, men vill bara ha något som jag själv tycker passar mig..

Alltså, vilket namn ni tycker skulle passat på mig. Visst, det kanske är lite svårt, men jag vill se om det finns några namn som jag tycker själv skulle kunna passa xD om ni förstår uwu 

Finns nämligen inte så många namn som jag gillar heller (som jag skulle kunna tänka på mig själv dvs) .__. så det blir lite svårt för mig..

[Tilde]
0

Tycker du passar i lite vad som helst… Elin, Elsa, Evelina, Sofie, Josefin… osv. xD

Tova.O
0

Du ser ut som en Moa tycker jag. ^^

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

fridooow99
0

Zara kom jag och tänka på

[EmmiieErixon]
0

Jag tycker med en Moa eller Alexandra 🙂

NordicSunset
1

Du passar att heta Viktoria, Veronica eller typ Magdalena tycker jag xD

Be the best version of you.

• Zoella
DenLillaTofflan
0

Elin eller Sandra :)

Spade
0

#5 Jag heter Victoria.. vilket jag inte tycker jag passar som ;-; blir kallad för Veronica, suck..

#4 Alexandra vill jag inte heta, då min bror heter Alexander :3

Jag vet inte, tror jag gillar Jamie lite.. men ja D:
Jag vill inte ha för tjejigt namn heller, då jag är typ tomboy.. Kim t.ex..

Lia
0

Jag tänker direkt på Nadja ^^

[Tilde]
0

#7 Tänk bara på att namnet förhoppningsvis ska vara med dig livet ut. Något som du tycker låter skitcoolt idag kanske du ogillar när du blir äldre. Tänker främst på alla som väljer typiska amerikanska namn för det är trendigt just nu (såklart får man heta det om man vill, men ett namn är ens identitet och det ska man kunna leva med livet ut och därför ska man välja ett namn som är "tidlöst", dvs. något man inte tröttnar på). Jamie är dessutom ett namn som 99% av alla svenskar uttalar "fel", alltså svenskt J, även om det är ett sött namn. 😛

Spade
0

#9 Jo, det vet jag.

Har diskuterat med min bästa vän, och vi kom fram till Sam, Max, Charlie och Mio. 

Jag vill inte ha ett för tjejigt namn, då jag känner mig som en tomboy (har personlighet och intressen mer åt killhållet, just därför, och jag klär mig inte tjejigt heller).. nu blir bara valet på namnet, haha… 

Gillar Charlie och Mio mest dock,

Splitter
0

Det första jag tänkte på var Nellie/Nelly eller Noah. Neah kanske? Charlie, Maja? :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Lia
0

#10 Jag hade ingen aning om att tjejer kunde heta Mio? O.o Eller ja, ingen av de egentligen (möjligen Charlie), så tjejigt är det då inte :P

Spade
0

#12 Alltså, jag har ingen aning x) finns väl de tjejer som har det som smeknamn i vilket fall som helst ^^ 

Nej, därför jag vill välja något mellan de :) just för att de inte är så tjejiga.

NordicSunset
0

Charlie var fin40t! haha oj.. nej jag tycker du ser ut som något på V iaf! men Charlie är vackert

Be the best version of you.

• Zoella
Spade
0

#14 ^^

Blir nog Mio dock :3

Splitter
0

Mio är vackert, jag hade katt som hette så för ett antal år sedan :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Nelley]
0

Har du bytt namn?😎😃

Jojaton
1

Varför kallar folk dig Veronica om det inte är ditt riktiga namn? :)

Johanna - Instagram

Spade
0

#17 Nej inte än.. tror jag väntar tills jag blir 18 ^^ mina föräldrar var lite skeptiska, så haha.. 

#18 Min lärare sa fel till mig, han trodde jag hette Veronica, så nu kallar alla mig för det. Speciellt killarna i klassen.