Vem låser in sin tjej ?
Just nu är jag hos min kille för första gången och han skulle gå ut men lämna mej i en låst lägenhet hans då. Är seriöst ledsen och vidare på han. Varför låsa in mej jag är ingen bebis utan 17 snart 18 jag tillåter inte att någon låser in mej. Har fan lust att bara öppna dörren och dra dock hittar jag inte här ju 😕
Han låste kanske av ren vana? Min sambo låser vår dörr ibland när hon går. Hon kan inte svara på varför när jag frågar. Så när han kommer igen så fråga varför han gjorde det. Finns säkert en anledning
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
Finns ingen rätt till att låsa in sin flickvän i sin lägenhet, om flickvännen själv inte är med på det själv (vilket jag förmodar att du inte är..?).
Tycker du ska lämna lägenheten och ge dig iväg ifall du inte trivs i situationen, att vara inlåst i någon annans lägenhet. Speciellt vid första gången. Du kan alltid fråga någon på gatan om du inte hittar där du är.
Kram!
Här hemma låser vi alltid dörren, vare sig alla är hemma eller ingen. Så det finns som #1 skriver en förklaring till varför han låste :)
Ja det kommer jag definitivt göra men han låste den inte av sin vana utan för att han skulle 😡😭
(är inte tonåring längre men anyhow)
När vi bodde i lägenhet/stan så låste vi alltid dörren, även om nån/båda var hemma.
Det finns många som helt enkelt öppnar olåsta dörrar, tar allt dom kan utan att bli upptäckta och sen sticker.
Det är faktiskt bara vettigt att låsa dörren enligt mig, du kan ju låsa upp dörren inifrån eller hur?
(kan du inte låsa upp dörren är det väl en annan sak däremot)
l'm back
Kan kolla de🙂

vi låser också alltid dörren även om någon är hemma. det är jättelätt att komma in i porten om man vill, och skulle jag sitt avid datorn skulle jag inte höra om någon går in i lägenheten. säger som#5, kommer du inte ut är det en helt annan sak, men man låser ändå dörren tycker jag, även om någon är hemma. folk kan försöka ta sig in, och det finns många knäppgökar.
Min man vill inte att jag ska ha dörren upplåst då jag är ensam hemma, trots att jag är äldre (snart 27) och vi bor så till att man ser långt i förväg om nån kommer och hälsar på (på landet).
Min man vill helt enkelt ha det säkra före det osäkra då han har tagit det på sig att skydda mig 😊
l'm back
Hur hittar du alla konstiga killar?
Vi låser alltid dörren även om någon är hemma, ren säkerhetsgrej.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Via kamrat
#10 ughh kamrat :s rätt läskig sida, gjorde en användare där och på 5 min hade jag fått 10 (!!!!) brev från olika killar som ville "träffas".
Hos min sambos pappa så låser de alltid dörren, oavsett om någon är hemma eller inte. Det är för att det har hänt i det området att folk har kommit och ryckt i dörrarna och om en dörr är upplåst så har de rånat eller dylikt.
Hemma hos oss nu så är dörren automatlåst, så fort vi stänger dörren så låser den sig. Det är för säkerhets skull.
Jag tror inte att han låste dörren just FÖR att låsa in dig utan det kanske han gör för att vara på den säkra sidan.
Jag låser alltid dörren även om sambon är hemma. Annars måste han ju gå och låsa den istället… 😛
Sluta använda Kamrat, det är en extremt obehaglig sida med många äldre män som söker ungt sällskap, samt konstiga killar som endast är ute efter sex.
Du kanske ska försöka hitta killar på andra sätt än via internet? Det verkar inte som att något av dina tidigare förhållanden har fungera speciellt bra.. Du måste vara rädd om dig! Alla är inte den dom utger sig att vara.
Lås upp dörren då?
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Är du verkligen 17 år? Alltså kan du inte låsa upp en dörr själv i den åldern är det illa.
Varför blir du ledsen över att han låser dörren? Kanske han gör det av ren vana, eller av omtanke. Han kanske inte vill riskera att någon främmande bara kan gå in i lägenheten när du är där. Dessutom ligger det ju i hans ansvar att skydda sitt eget hem.
Jag skulle aldrig lämna min lägenhet olåst oavsett om någon är hemma. Dessutom skulle jag känna mig hemskt otrygg om jag själv var hemma och dörren var olåst. Jag litar inte på folk och vill inte att någon främmande ska kunna ha chansen att bara gå in och ta vad de vill ha. Vet inte ens om försäkringar gäller om man lämnar lägenheten olåst. Har hört att de inte gör det när det gäller bilen iaf.
Tror det bara är av ren vana.. I min familj låser vi alltid.. Går någon så låser vi även om det är någon hemma. Alltid när alla är hemma så har vi låst och samma sak när alla är borta..
Och alltså, han låste inte direkt in dig.. Du kan ju faktiskt bara öppna dörren och gå om du ville.. Och vem vet det kanske är för det bästa att han låser.. Tänk så kommer det någon inbrottstjuv/mördare men han kan inte komma in för din pojkvän hade låst dörren.
Just sayin.. He could have just saved yo life
Va… 🤔
Jag och min sabo låser alltid dörren till lägenhete. Även innan vi var tillsammans och bara vänner så låste vi dörren (även om den andra var hemma) för att vi bryr oss om den andra och vill hålla dom så säker som möjligt.
Alltså finner detta så absurt, du låter som en helt galen flickvän. Tagga ned för faan.

Här låses ALLTID dörren. Säger till varandra när den ena går att låsa dörren. Jag vet en familj som inte låste dörren, dem var hemma i trädgården, ingen.stor trädgår, och hade altandörren öppen. Några gick in i deras hus, när dem var hemma, och tog en massa grejer! Tror hemförsäkringen kan neka att betala ut om man inte låst dörren.
Dörren här är alltid låst, även om det är extremt svårt att ta sig in genom porten. Jag skulle uppskatta om den som gick låste eller sa "lås efter mig", för det handlar om säkerhet att ha dörren låst. Visst kan du väl låsa upp och då därifrån men då tycker jag det är rejält kass stil att lämna det olåst. Förstår inte varför det är ett problem.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Tänk på alla bra råd och tips du fick sist du var medlem ang killar och sånt också. Bara att tips. Tror jag är bra för dig.
Vi låser alltid dörren, och då är min mor alltid hemma också (sjukskriven), PLUS med 2 rottweiler och 1 engelsk cocker spaniel som vaktar.
Tycker du överreagerar.
Hm, min man gick just hemifrån, och låste dörren. Det är inget konstigt.
Vi låser också dörren här oavsett om det är någon hemma eller inte. Det handlar inte om att "låsa in" någon eller inte, utan att skydda hemmet.
Var skulle han gå någonstans?
Han skulle väl gå och träffa någon han träffat på kamrat… Nej men seriöst man låser efter sig ju… Helt normalt
Men det ni säger är ju om er familj!
Det verkar som att hon inte bor ihop med killen, utan att han bara stack och låste. Det tycker jag är fel, om hon inte vill stanna.
Men om hon ville stanna kunde hon ju säga till.. dock har hon raderat sin andvändare så det är lite onödigt att jag skriver..
#29 Pratar inte bara om familj utan om vanor. Jag skulle nog säga att de flesta människor låser dörren av en vana men fortfarande är det ju bara ytterdörren och om man är inne så kan man bara gå till dörren, låsa upp och gå om man vill. Verkar ju som att TS stannade kvar men bara klagade på att han låste utan att ens prata om det med honom. Hon kanske borde ha sagt att hon tycker det är obehagligt, de kanske inte gör det hemma hos henne men han kanske bara gör det av en ren vana. Tror inte att han ville "låsa inne" henne då hon fortfarande verkade ha all chans i världen att gå till ytterdörren och låsa upp och gå.
asså detta är så sjukt löjligt, kvinna du är fan inte riktig. Äkta kasst troll vad annars kan du va 😂
#31 Ts är inget troll, fastän det kanske verkar som det ibland.
Plus finns inte kvar här.
Tror inte att TS är kvar på iFokus
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Oj lite sen :S
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
jag är medveten om att hon inte är kvar, dock märkte jag en konstig sak. kan man komma tillbaka på iFokus under samma namn för jag har för mig hon drog för länge sedan?
#35 Hon har haft flera olika användare om jag mins rätt.
Va bra då kan hon ju komma in och läsa hur efterblivet hon beter sig, ta åt sig lite och växa upp nån gång kanske ? 🙂
Nej hon bryr sig inte, och man ska inte kalla någon efterbliven som du gör. Det är fel.
Den tjejen har haft väldigt många killar från internet som lurat henne och gjort dåliga saker fasst hon inte bryr sig att vi säger till att det är fel för hennes skull, men hon vill bara ha fler och fler killar verkar det som. Det är ingen tävling :/ Och dessutom raderar hon kontot, skafar nytt och håller på sådär.
hon får skylla sig själv då, man lever som man lär 🙂 dessutom jag är inte den enda som tänkt det 😛
Det är taskigt. #40
men sånt är livet, man får lära sig tyvärr, man kan tycka jag är taskig och visst jag är lite väl hård i orden men jag ska inte ljuga och säga att livet är en dans på rosor och om hon inte lärt sig tidigare så får hon faktiskt skylla sig själv, så är det. 🙂
Du kan säga det på ett annat sätt. Man ska inte kränka andra oavsäätt vad de gör. #42
Håller med, man ska inte kränka andra personer, det är emot reglerna och så är det taskigt + du framställer det som att vara handikappad är någonting dåligt och att man ska skämmas för det
hell is empty. All the demons are here
Nej det gör jag inte om du menar mig. Har jag sagt det? Dessutom säger man funktion nedsättning. 😛#44
okej okej jag ska inte uttrycka mig så grovt nästa gång då men bara så ni vet så klaga inte bara på mig finns fler på denna sidan som beter sig som fan rent ut sagt 🙂
och vill bara tillägga att jag VERKLIGEN inte har något i mot handikappade ifall någon skulle få för sig det! Min morbror va svårt handikappad innan han dog så nej !
#46 Att andra gör fel innebär inte att det är okej att du också gör det, men bra att du inte tänker uttrycka dig så grovt nästa gång. Och än en gång heter det då alltså funktionsnedsättning 😃
#48 men vad spelar det för roll om man säger handikapp eller funktionsnedsättning? Det är samma sak. Blir så trött på att alla ska argumentera om vad saker heter. Vill man till exempel säga dagis istället för förskola så gör man det. Vill man säga handikapp så gör man det. Vad spelar det för roll? Folk förstår vad man menar ändå.
#45 tror hon menar #42
Handikapp är ett elakt ord för funtionedsättning.
Många missbrukar ordet som om det var något fel eller dåligt. Alltså att de kan säga det som t.ex. idiot, dummer mm. Så ja, man säger fuktionnedsättning.
Handikapp är inte ett elakt ord! Visst, det kanske används som en förolämpning ibland av vissa men när folk använder det som skällsord så är det ju personerna det är fel på, inte ordet. Då ska man ju inte direkt sluta använda det i andra sammanhang bara för att några idioter uppfattat det som något dåligt.
#49 Alternativen stod inte mellan handikapp och funktionsnedsättning utan funktionsnedsättning och "efterbliven". Det senare är ett skällsord som ibland används för att beskylla en människa för att ha låg intelligens men brukar mest avslöja intelligensnivån på den som använder det…
om handikapp skulle vara ett dåligt ord så skulle jag väl sällan använda det på min morbror…seriöst!
#53 Det gör dig inte bättre!
#54 Det har jag inte påstått heller… Jag tycker bara det var tråkigt att se hur du var elak mot en person som inte ens var här för att kunna försvara sig men du har ju insett att du gjorde fel och bett om ursäkt så jag tycker vi går vidare och släpper det nu.
Ja, vi släpper detta. Det hjälper inte att prata om dehär då ts inte är här.
#53 Men ska jag kalla din morbror för efterbliven bara för att har ett visst handikapp?
TS har gjort mycket skumt, men att kalla henne efterbliven för hur hon är, är rent ut sagt elakt.
Bacon, svaret är bacon.
Vi släpper detta nu jag har redan bett om ursäkt! Läs tidigare!
För helvete skaffa någon som bor i närheten och som du kan lita på! skaffa inte killar från internet det håller inte särskilt länge och det kan vara farligt vem vet som snackar med dig det kan vara gammla gubbar eller konstiga killar som skadar dig eller bara kommer för att ha sex med dig! nej lägg ner detta skitet nu och va lite social och det här med dörren e väll inget konstigt väx upp alltså smsa iså fall bara han o fråga när han kommer och vrf stack han igentligen? gå bara ut från lägenheten o sätt på gps så kanske du kan ta ngn linjebuss va fan gör ngt vettigt!
I'm out 
#59 TS är inte kvar på iFokus…
#60 vet men tror hon kollar lite iallafall med sitt ''nya'' konto?
I'm out 
#59 Tänk på språket. Och inte speciellt snällt skrivet. Onödigt.
#62 håller med om att hon kunde ha skrivit på ett trevligare sätt, men det hon skriver är ju faktiskt sant, så onödigt var det inte.
#63 Man kan formulera det på ett helt annat sätt, betydligt bättre sätt. Samt att jag tycker att det är elakt sagt när personen i fråga inte ens känner TS, TS bakgrund mm. Som till exempel "gå ut och vara social", nej så simpelt är det inte för alla.
#64 håller med.
#61 Spelar det ens någon roll om det nu är så att hon kanske kollar den ibland? Frågan har ju besvarats flera gånger. Jag tror att du är här för att hacka på någon som antingen inte vill eller inte kan försvara sig. Väldigt lågt isf…
#66 håller med! #61 Vi har sagt under tråden flera gånger att vi skulle "lägga ner detta nu" det betyder att man inte bara kan börja nåt nytt påhopp. Säkilt om TS inte finns kvar, och ej kan försvara sig. Och du känner varken henne eller hennes liv.