Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1185 ggr
[Tilde]
1

Tivoli

Någon här som har varit på Tivoli? 🙂 Jag har bott i Danmark i snart 3 år men har aldrig varit där! haha Nu på lördag bjuder jag dock med sambon dit för att fira hans födelsedag. Tänkte höra lite om vad ni som har varit där tycker? Era erfarenheter om Tivoli i allmänhet, osv.. :)

[EmmiieErixon]
0

åh har varit där dock va det nått år sedan 😃 Vad jag minns det så är det inte så stort men de har ganska många roliga attraktioner. Fast frittfall klara jag inte. Åkte till toppen och såg typ taket på scandic hotellet. Fyyyy! 🤦‍♂️ Nej men nu ska jag inte överdriva! 😛 Det är helt klart kul där och om man har någon/några att åka med så blir det lätt en heldags grej 🙂

[Tilde]
0

#1 Hahaha Mads är inte heller något stort fan av fritt fall och liknande… men jag ska tvinga honom till allt 😃 Vi kommer förmodligen att vara där hela dagen, men hoppas på att det inte är allt för många människor där… sommarlovet har ju inte börjat liksom! Palla stå i kö i en timme varje gång. 🤪

Fridaaaa
0

Varit där en gång för flera år sen, men var inte nöjd då. Fanns mer för lite äldre då än yngre, men vet inte hur det är nu, hur det ändrats mm sedan kanske 7-8 år tillbaka.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jetaime
0

Jag har varit där 2 gånger tror jag… Ena gången öste det ner så mycket att det var rätt tomt på folk, fördelen var att det var ingen kö till nånting, nackdelen var att det var väääldigt blött och man frös. 😃 Men annars mysig sådär på kvällen :)

[Tilde]
0

#3 De har flera attraktioner för ungdomar nu i alla fall! :) Men samtidigt finns parker och grejer, vilket jag tycker är jättemysigt.

#4 Haha been there xD Det blir lite halt i sätena på vissa berg och dalbanor vilket gör det extra läskigt! Men nu kanske de har bättre säten, haha… det vet jag inte 😛 Det ska i alla fall vara soligt imorgon när vi ska dit, men vet inte exakt hur varmt.

[EmmiieErixon]
0

jag tror ni kommer ha superroligt i alla fall, jag mena till och med te kopparna eller vad man kallar det är ju roligt med dem man tycker om 😃

Halcyon
0

Menar du ett tivoli som heter Tivoli eller på tivoli rent allmänt? Haha är kanske trög… Men har varit grönan massa gånger iaf, och om 2 veckor ska vi på klassresa till Göteborg och då ska vi på Liseberg så det blir kuuul!! Men mår fruktansvärt illa av att åka karuseller, speciellt dom som snurrar.. uäähähähähhh. Men annars tycker jag det är askul!! Speciellt bergochdal banor!

we're always chasing that paradise

Fridaaaa
0

#7 Tivoli i Danmark menar hon 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#7 Tivoli heter Köpenhamns nöjespark 😉 Gröna Lund och Liseberg har jag varit på flera gånger :D

Halcyon
0

Haha tänkte det.. aja, ignorera mitt svar då haha!

we're always chasing that paradise

dermot
0

Jag var där när jag var typ 10 och jag och en kompis åkte bergochdalbanan över 12 gånger xD behöver jag säga att det var nästan den enda vi åkte under hela dagen?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Gaiezza
0

Tivolit i Köpenhamn är jättemysigt!

Bacon, svaret är bacon. 

[Tilde]
0

#12 Ja vi hade riktigt trevligt och kul! :)

nadilda
0

Vi åker dit på skolavslutningen varje år med mormor och morfar, vi bor i Lund så tar en timme dit med tåget. Sedan så blir det väl ofta en gång till per år med kompisar. Är väldigt roligt att vara där speciellt sedan jag börjat våga åka demonen 😃

[Tilde]
0

#14 Haha ;) Den var en besvikelse dock! Den var ju jättekort! Hade velat ha minst två varv till. 🤔

youandyou
0

Jag tycker att Bakken är mycket bättre :)

[Tilde]
0

#16 Dit ska vi igen nu i sommar :)

nadilda
0

#15 Ja den är alldeles för kort men väldigt, väldigt skön! Man bara sitter där och åker omkring helt mjukt. Men har liksom haft en konstig fobi för lopar, skumt eftersom jag är gymnast, och har därför inte vågat åka den…men nu så är den fobin över!  Wiiie! 😃

[Tilde]
0

#18 Jaha! Ja det låter lite konstigt, men alla har väl något de är rädda för och sånt är väl ändå naturligt att vara skeptisk mot xD

nadilda
0

#19 Tror det är kopplat till mitt stora kontrollbehov. I en karusell så sitter jag fast och lopen kommer att komma hur jag än gör och jag kan inte påverka hur den blir. En volt blir exakt som jag vill att den ska bli och jag väljer hur och när jag ska landa eller hur många varv jag ska snurra 😛

Annars så älskar jag hur mysigt det är på tivoli, är så väldigt fint överallt! God mat och glass finns det också! 😃

[Tilde]
0

#20 Ja det är därför jag inte vågar åka precis allt! När vi åkte någon "örn"-karusell… Typ man satt i en örn och den flög runt och snurrade uppochned osv… Min knakade varje gång den åkte uppochned och jag blev jätterädd att den skulle lossna! 😮 Vågade därför inte åka Piloten, vilket var i princip samma sak med 70 m ovanför marken (eller nått).