En sista grej för lärarna
Våran klass ska göra något extra kul för lärarna nu på avslutningen men vi har ingen aning om vad vi ska göra.. Har ni några idéer? :) tar tacksamt emot alla förslag!
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
Vet inte om det är detta du söker efter, men vi brukar på niornas cabare, ha sketcher av lärarna, där vi överdriver och retas med dem. Det brukar vara väldigt roligt, även för lärarna :P.
Tass Josephine
När jag gick i mellan-/högstadiet var det en tradition att köra brännbollsmatch mellan eleverna och lärarna (: Kunde bli riktigt roligt ibland.
//Jessie
Brännbollsmatch eller fotbollsmatch har varit tradition :)
You will never see me cry.
Vi brukar ha fotbollsmatch. XP Otroligt tråkigt enligt mig. XP Nej men baka en massa goda bakverk och sånt. :0
Portal Is Love, Portal Is Life.
Antingen gör vi roliga sketcher om lärarna om något roligt de gjort eller något de sagt. Annars gör vi en skämt låt med ett stycke om 1 eller 2 lärare. Texten är rolig om den rimmar och får läraren att tänka efter hihi :-) Vi sitter och fixar med vår låt just nu, den ska vara klar den 12e när vi ska på lärarmiddag efter skolan. (Också tradition) Volleyboll har vi (lärare mot elever i 9an) samma dag vi slutan innan jullovet. Hahaha, alla 9or ska dessutom vara utklädda ;-)
#5 Haha vad kul, jag pratade med en kompis igår om just maskeradvolleyboll, jag hade ingen aning om vad det var men för honom var det en självklarhet. Du bor inte runt stockholm eller så? :3
Ts: Det mesta har redan sagts, tävlingar, sketcher, sånger.. Baka något, gör en teater, frågesport..? ^^
#6 Nejnej! Jag bor nere i sjöbo, i södra skåne. 2 skolor blev 1 när jag gick från 8an till 9an. Så bådas traditioner fick följa med. (Och ja, vi hade olika)
#7 Ahaa, okej haha ^_^