Hjälp!
Hej, behöver verkligen hjälp.
I min klass samlar vi ihop pengar till en resa till nian och alla ska få ihop 500 kr var. Jag och min kompis har ca. 170 kr var och vi har två veckor på oss nu. Vi gick runt och gav folk påsar så de kunde lägga i pant men vi fick ca 5 tillbaka av de 40 vi gav. Hälften var inte hemma eller hade glömt osv.
Nu behöver jag hjälp med att få ideer om hur man kan få ihop pengar på denna tid. Alla förslag är välkomna!
Hur har de andra i klassen fått ihop sina pengar?
Baka kakor och sälj. Prata med släkt och vänner om att samla in deras pant etc.
Jo, har ingen aning tror de gjorde en middag med sina föräldrar men vi kan inte göra det för det går inte ihop för oss..
Du kanske kan få klippa gräset eller göra någon annan tjänst hos någon? Vart ska ni resa någonstans? :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
#2 Prata med läraren och förklara hur allt ligger till? Låter konstigt att ni ska samla ihop allt men inte får någon plan för hur ni ska/kan göra. 500kr kanske inte är mycket för vissa föräldrar att bidra med, men för andra är det ju helt omöjligt.🤔
Skolan säger sig vara avgiftsfri.
Vi ska till Gotland och själva resan är betald men sen så ska vi betala 10 000 mer för att kunna åka gokart vilket jag inte förstår mig på alls.
Lärarna är inte inblandade i detta utan det är föräldrarna och de har sagt att vi ska få in pengar på något sätt och vi valde detta sätt som inte funkade. Jag förstår bara inte hur de kan tro att vi ska få ihop 10 000 på två veckor.
Tycker också att det låter jättekonstigt att bara få "få ihop 500kr" utan något att stå på?
Hade förstått om det handlade om att hela klassen skulle sälja en speciell sak, typ kakor, newbody och så vidare men att hosta upp 500kr från tomma intet 🤔
Men ja, det är väl bara att sätta igång. Rasta hundar, klipp gräsmatta, rensa ogräs, klipp häckar, städa på stränder, baka och sälj kakor och så vidare. Finns massor av saker att göra! (om man har trevliga grannar)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#5 Mitt tips är då att göra så gott ni kan, mer går ju inte. Se bara till att snacka med någon ansvarig så fort som möjligt så ingen tror att ni bara chillat i 2 veckor och det blir bråk.
Jo, det som är grejen vi kunde ha sålt något tillsammans.
Vi får helt enkelt göra det…
Baka olika saker (bullar, kakor, bröd etc) och stå och sälj där du vet det passerar mycket folk. Går att fråga i matbutiker om man får stå utanför dem. :) Har gjort det och fick ihop massa pengar.
we're always chasing that paradise
Gör ett mini lotteri. Mina vänner kännade 200 på en dag.
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain