Känns jobbigt.. tips?
I torsdags skulle jag ha teknikprov. Jag kände mig jättenervös och tyckte att jag inte kunde någonting alls. Så jag bad min mentor (som även är våran hemkunskapslärare) om att få göra på provet på IS:en (som hon också håller i, typ en lektion där alla får göra eget arbete) och hon sade att det fick jag absolut göra. Hon sade att man måste känna sig trygg med att sätta sig och göra ett prov. Det kändes bra och på torsdagen gick jag till tekniken och ställde mig framme vid vår lärare för att prata med honom. Jag sade typ: "Jag har pratat med *mentorsnamn*, så jag ska göra mitt prov på IS tiden på tidag". Och han liksom bara: "Du får det för *mentorsnamn*, men inte för mig. Nu du gå härifrån". Jag hörde ju vad han sade, men jag förstod ändå inte och frågade vad han menade. Då tog han tag i min arm och föste mig mot dörren och sade att jag var tvungen att gå ut därifrån. Sen behövde han inte säga mer. Jag sprang ut därifrån. Riktigt sprang. Jag sade inte ens förlåt när jag trängde mig ut genom dörren så häftigt att en kille snubblade och ramlade ner på golvet. Sen stod jag nere i källaren och grät som ett småbarn. Det var jättejobbigt. Jag hade aldrig blivit utkastad från en lektion, och på lektionen innan hade det gått superdåligt på den muntliga redovisningen, och jag visste inte vart jag skulle ta vägen, och allt kändes bara kasst. Vaktmästaren kom förbi och frågade om jag var okej, sedan berättade jag om provet så han ringde min mentor. Hon sade att jag kunde komma till hemkunskapen, så jag gick dit. Hon bjöd mig på kakor och frågade vad som hänt och sade sedan att hon till och med hade pratat med min tekniklärare dagen innan. Jag satt inne i hennes rum tills jag insåg att nästa lektion snart skulle börja. Då var jag tvungen att gå dit. Jag fick värsta huvudvärken och kunde inte tänka eller nått. Efter det åkte jag hem. Det kändes inge kul att gå kvar på skolan eller gå på idrotten efter som är mitt värsta ämne. Jag ville bara gå lägga mig och sova eller springa ett varv runt eljusspåret. Så trött och slut som jag kände mig just då har jag inte känt mig sedan jag fick borrelia när jag var yngre. Jag gick till skolan på fredag med en klump i magen som inte blev bättre. Det hjälpe ju inte att på engelskan läste vår engelskalärare upp våra provbetyg högt i klassen och sedan sade att vi skulle läsa upp våra prov (det var brev vi hade skrivit) högt för alla, eller att på kemin när vi skulle jobba två och två och ingen ville vara med mig så jag fick jobba själv. Efter det hade vi ett oförberätt musikprov och jag svarade kanske på två frågor rätt. Enda plusset med den dagen var väll engelska provets resultat och svenska provets resultat. Jag fick B i engelska (föll på min stavning) och A i svenska. Endå kändes det jobbigt när jag åkte hem igår. Det är som om jag inte fått bra betyg alls. Jag oroar mig hela tiden för teknikprovet, och jag vill verkligen inte gå till tekniken nästa vecka.. Jag vet inte vad jag ska göra? :(
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Så ska inte en lärare bete sig! Har du berättat det här för dina föräldrar? Se till att han inte kommer undan med det här! Om inte din mentor eller föräldrar gör något så tycker jag du ska anmäla honom till skolinspektionen. Du ska ABSOLUT inte behöva gå till skolan med ångest!
Teknikläraren verkade ha en dålig dag, eh? :-) Dåligt uppförande tycker jag.
Du fick inte göra provet alltså? Du får gå tillbaka till mentorn och prata mer med henne. Mentorn kanske kan prata med Teknikläraren igen.
Sen måste du nog gå till Tekniken nästa vecka. Jag tror läraren har glömt det som hände. Har man 25 barn runt sig så försvinner händelser ganska snabbt ur huvudet på den vuxne.
(Bra resultat på engelska och svenska förresten!)