Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1073 ggr
hund_katt
0

svimmar och ingen hemma

har svimmat fyra gånger nu. första gången jag svimmade nu var när jag gick hem från cirkusen för några timmar sedan. dock så lyckades jag hitta till marken precis innan jag svimmade, men inte lätt att hitta till marken och lägga huvudet mellan benen när man inte ser någonting, är yr och inte vet vart upp eller ner är. hade jag lyckats lägga mig ner tidigare hade jag kanske inte svimmat helt, utan lyckats få medvetandet igen. ännu läskigare när man är själv och inte vet vart man svimmar, tänk om jag hade svimmat mitt i en väg!

det är ingen hemma och har ingen telefon, vågar inte gå ut ifall jag skulle svimma igen.

det bultar i huvudet, och hunden är onormalt lugn nu när han ligger jämte mig i sängen. han brukar alltid skälla och nafsa för att få en till att leka och gosa med honom. nu ligger han här, kollar på mig hela tiden. han har hållit på att somna, men har snabbt slagit upp ögonlocken när de är på väg ner.

finns det något jag kan göra? något bra att äta, t.ex? eller är det bara att stå ut tills någon kommer? har tagit alvedon, men har inte hjälpt mycket.

visste inte på vilken sajt jag skulle skriva… tog den första jag kom på.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Scorpio97
2

Har du ätit och druckit ordentligt idag? Åtminstone här har det varit väldigt varmt, och då är det lätt att dricka för lite. Vilket kan göra en yr, och få en att svimma. Det kan även vara lågt blodsocker om du inte ätit ordentligt.

När jag känner mig sådär brukar jag dricka juice eller något annat med energi, sen försöka få i mig mat. Och dricka mycket.

//Jessie

Taxelina1
0

Kontakta sjukhuset för det där låter inte bra. Har du ingen telefon ska du absolut kontakta en granne. Sitter du vid datorn?

Hälsning från en stor djurvänCool

leemland
4

Drick vatten och ät! Kan vara blodsockret. 

Annars försök få någon till dig om du är rädd . Kontakta dina föräldrar!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cragan
0

finns det nån du kan kontakta via nätet som kan ringa förälder eller någon anhörig åt dig?

hund_katt
0

#1 hm.. har ätit frukost och sedan snabbnudlar innan cirkusen, för hann inte göra något annat. plus hade inte så mycket hemma. här har det varit mulet hela dagen. även regnat lite.

#2 närmsta granne bor minst en kilometer härifrån :/ har en mobil, men kan inte ringa med den(har fått hårda stötar när jag tappat den, så funkar inte att ringa. inte ens nödsamtal kommer fram.

sitter vid datorn

leemland
0

#5 har du inget godis hemma ? Ta en bit sånt de ökar sockret ju. 

Skriv till en kompis som är online och be denne komma eller höra av sig till dina föräldrar eller sjukhuset.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

hund_katt
1

#3 föräldrarna är också långt borta. min mamma är 10 mil härifrån, i våran sommarstuga, och pappa är och dömer hundar på jaktprov, någonstans långt borta. en timmes bilfärd. och har inget att nå dom med.

#4 hmm.. inga jag vet som är hemma… men kan försöka nå någon som kan ringa någon..

hund_katt
0

#6 inget godis. min kompis sov över inatt, och stoppade i sig chokladkakan i sömnen.. ska se om jag får tag i någon..

fridanordqvist
1

Sockervatten är ju inte det godaste, men är iallafall ett sätt att få i sig både vätska och socker

Men det jag kan tänka mig är att i ett cirkustält är det ofta väldigt varmt och kvavt, även om det är mulet ute, så skulle kunna gissa på värmen samt för lite vätska.
Försök få i dig nån form av mat, macka i värsta fall om du inte orkar stå och laga mat.

Du kan inte smsa din mamma eller så?

leemland
0

#8 Okej. Ja gör det. Någon kompis som är online på FB kanske? Kanske någon som kan komma med mat till dig eller dricka. Men testa dricka och ät något du har hemma.

/ J 

hund_katt
0

har fått tag på en, de kommer och hämtar mig och tar mig till sjukhuset. tar ett tag innan dom kommer, bor mitt ute i ingenstans ;) ska försöka hitta något att stoppa i mig… har en påse strösocker, ska jag blanda sockret med vatten?

fridanordqvist
0

Bra! lycka till och hoppas att det ''bara'' var värmen!

tror det var så, var så längesen jag gjorde det nu, men å andra sidan kanske det inte är det viktigaste nu att allt löses upp, utan mer viktigt att du får i dig nånting!

leemland
0

#11 Ja det är så man gör har jag för mig. Annars googla Sockervatten så hittar du svaret där :P 

Bra att du blir hämtad!

/ J 

Portie
0

Det är viktigt att dricka mycket nu eftersom det är väldigt varmt. Här är det mulet men otroligt kvavt och varmt, man är helt klibbig. Har känt mig svimfärdig ett antal gånger under dom här dagarna och det beror troligen på för lite vätska. Har även jobbat i 30 graders värme så det kan ju påverka med. Men som sagt drick mycket även om du inte är törstig.