Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 867 ggr
juliafrojd
0

Få bort fett?

Hejsan! Jag trivs ganska så bra med min kropp men stör mig på mina lår vill gärna få bort fettet på innerlåren då mina lår "går ihop", extra pinsamt när jag har shorts och det där "sticker ut" och snart är det skolavslutning och då vill man ju se extra fin ut :) Så hur blir jag av med det på bästa sätt?

JustMySelf
19

Det där att låren inte ska gå ihop är ett rätt sjukligt ideal. Vissa har så, vissa har det inte men jag förstår inte varför det är något att sträva efter. Det går inte att punktförbränna fett, om du tränar och går ner i vikt kan det hända att det försvinner, men fettet kan lika gärna minska på magen, brösten, rumpan eller någon annan stans. Är säker på att din kropp är fin som den är!

Gaiezza
1

Personligen så tycker jag att thightgap INTE är fint! Hellre att låren sitter ihop och att man har dom "formerna".

Jag har thightgap och det sticker endå ut, så det skulle absolut inte göra någon skillnad..

Bacon, svaret är bacon. 

Scorpio97
0

Sluta med sötsaker, och ät ordentlig mat. Börja med någon rolig sport. Sen går det som sagt inte att punktförbränna fett. 

Dom flesta har lår som går ihop, och dom flesta kan inte få bort det om dom inte blir underviktiga. Satsa på att må bra istället (:

//Jessie

Fridaaaa
0

Man kan inte punktförbränna fett.
Sedan kanske det är så att du har fått lite former? Helt naturligt :)

Det är som #3 säger.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[134643]
3

http://smellslikegirlriot.tumblr.com/post/41127647874/what-are-thigh-gaps-and-why-you-probably-arent - about the thigh gap, hoppas att du kan läsa på engelska för det här är en bra sida att läsa.

Så helt enkelt, ät nyttigt och träna på en lagom nivå. Åh, och strunta i om dina lår går ihop eller inte, det spelar verkligen ingen roll c:

juliafrojd
0

Okej tack så mycket!

Är i stallet 2 dar i veckan och springer/joggar 5-6 gånger i veckan. Ska acceptera mig som den jag är :)

Fridaaaa
0

#6 👍 Då rör du på dig väldigt bra i alla fall 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pialinn
1

Jag blev "retad" för att jag inte fick ihop mina lår när jag var tonåring.

Livet blir lättare om man accepterar kroppen man fått. ALLA har nån skavank de vill ändra på.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!