Mamma är arg.
Jag är 12 år! Jag leker, men min mamma gillar inte der hon är arg hela tiden hon tycker att jag ska köpa smink istället för böcker och leksaker, pappa är snäll. Mamma gjorde lösögonfransar hon har blivit sån nu hon sitter bara vid facebook och är tråkig. Hon är otrevlig och beter sig som en skitarg fjortonåring. Jag är skittrött på att hon ska säga "Aa, visst, sure" och inte ens titta när jag visar någor. Vad ska jag göra jag har alltid varit lydig men nu är jag tydligen skitjobbig för henne.
Dålig morsa du har hörru.. Det kan inte vara så här. På måndag tycker jag du ska gå till skolan och berätta hur du känner dig för antingen din lärare, skolsyster eller kurator.
Du förtjänar bättre, så säg till någon i skolan hur du känner dig och säg det till din pappa också. Så ska det nog bli bättre.
#1 Tycker du verkligen socialtjänsten bör slösa resurser på barn som anser att deras föräldrar är tråkiga och allmänt arga? För det är vad som kommer hända om TS går till skolsystern.
Jag anser att TS bör ta det lugnt och vara mycket försiktig med vad hon önskar; saker och ting kan bli mycket värre om hon drar igång en hel utredning.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Nej herregud hon är jättesnäll hon har bara blivit sur på sistone, hon har väl PMS eller nåt
#2 Jag tycker #1 har rätt. Om hon nu inte känner sig bra så ska hon visst tala med någon på skolan!! Vem har sagt att de måste gå till socialtjänsten?
Hon beter sig som en tonåring, jag tror hon vill att du ska bli en typisk tonåring men eftersom du inte är det gör hon det du "skulle" göra i denna ålden.
Jag tycker det är helknäppt att hon vill att du ska vara en fjortis, det är ju jättebra att du lever ditt barnliv och inte leker vuxen som alla andra.
Prata med din mamma och förklara hur du känner om det inte lugnar sig. 😉
Prata med din pappa om det tycker jag
TS, fortsätta vara den du är. Man ska leka så länge man känner för det (det är en viktigt steg i utvecklingen att bli vuxen). Prata med din pappa. Din mamma verkar vara osäker påsig själv och kanske även orolig för att hon inte anser dig vara "normal" för din ålder (Du är normal, jag lekte tills det år jag var 13 -14). Lycka till! 🙂
Det är verkligen fel av din mamma att göra så. Fortsätt lek! Jag är själv 12 år och jag använder dock mascara och leker inte så ofta, men mamma hade nog varit mer glad om jag fortfarande lekte och så. Var dig själv och var nöjd med den du är. Din mamma har inte alls rätt, stå på dig! :)
Alltså jag tycker att du ska säga till din mamma vad du tycker eftersom att om du pratar med nån annan så löser det sig inte eftersom att hon inte förstår att hon gör fel om du inte säger det till henne…
Gud vad bra jag stavar…
TS, har du fått mitt PM?