Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 549 ggr
Dvärgis1234
0

Orättvist

Hej på er om ni inte orkar eller vill läsa en lång deppig status så är det lika bra att ni klockar vidare. Alltså jag är så trött på allt möjligt just nu det är slutet av terminen och jag antar att alla är trötta. Men för mig är jag extra trött jag kämpar och sliter som en idiot inskolan då jag har ADD (samma sak som adhd fast utan extra hyperaktivitet) jag har fått dålig hjälp under den hör terminen och börjar gymnasiet i sommar. Jag känner mig orättvist behandlad bara föra att jag har en diagnos jag har en diagnos. På ett prov skrev jag exakt samma saker som en vän en gång förra terminen för att se om läraren gjorde skillnad på oss. Hon fick B jag fick E och det är så konstigt hen sa till mig att hen inte tyckte jag var värd ett B som jag egentligen kunde fått men att hen inte trodde jag riktigt förstod allt jag skrev. Jag blev sjukt ledsen. Jag kanske inte ens kommer in på det jag vill och att behöva gråta inför sina lärare minst 2-3 gånger i veckan börjar bli jobbigt. Jag kämpar och sliter för ingenting ofta får jag bara F i betyg. Jag mår skit dåligt över att jag har en diagnos jag önskade att jag kunde vara som alla andra som inte ens behöver öppna boken i kanske 10 minuter och kan allt jag måste sitta minst 2-3 veckor och kanske få ett väldigt svagt E i betyg. Betygen har blivit lite bättre nu i nian men känner mig dålig och dum i huvudet. Har någon annan den hör diagnosen och kan dela med sig utav sina känslor? Jag sitter hör nu med tårarna redo att bara flyga rakt ut. Fysik är det värsta som finns utöver matte. Jag fattar nada. Vi har provet nu på onsdag och vi skall lära oss Newtons tre lagar utantill med mycket mycket mer. Och sen är det knappt några dagar kvar i skolan så kommer antagligen få F i slutbetyg det känns jätte roligt. All oro och ångest bara ligger och flyter i min kropp jag vill bara få slut på allt det här. Tack till alla er som stöttar, no hate plz.

silverfiisk
0

Finns det ingen speciallärare på din skola som kan förklara saker så att du förstår? Det där med att du fick ett E och din kompis B tycke jag är väldigt fel! Det spelar ingen roll om man har en diagnos eller inte. Gör man ett bra jobb så ska man ha ett bra betyg! Prata med din rektor eller dina föräldrar! Tala om att du känner dig orättvist behandlad.

Dvärgis1234
0

#1 Jonjag har en special lärare men har bara 1 på hela skolan hen har mkt att göra. Känner mig så ledsen just nu bara.

hund_katt
0

enligt 'barnens rätt' ska skolan gå i den takt som eleven behöver, och ska få extra hjälp om det behövs. dock är det många skolor som inte följer detta, och skör i sin egen takt. det är t.ex många som inte hinner med i engelskan, vad jag vet, men väntar och hjälper läraren eleven? inte ofta. det ända man får är 'du måste göra läxan ordentligare' fast man redan pluggar 24-7. plus att dagarna man har på sig att öva ofta är väldigt få.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Dvärgis1234
0

#3 jag vet att set tyvärr är så. Jag känner mig trött på att gråta jämt pga oro inför gymnasiet om jag kommer komma in eller inte. Om jag får godkänt eller vad som händer.

jossan...
0

om du vill så kan jag skicka länken till en av mina kompisars blogg i et pm hon har add och dyslexi.

Gud vad bra jag stavar…