Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 561 ggr
pinocchio96
2014-05-26 17:33
0

Hjälp...

Nu är jag fast på riktigt med ett skolarbete.. hoppades att kunna få hjälp av någon vänlig själ här inne eller åtminstone någon som vet vart jag kan hitta information osv.

Jag har en apl uppgift i ämnet företagsekonomi. Jag har praktiserat på en ridskola och sista frågan i uppgiften lyder:

· Beskriv din APL-plats ”marknad”. Vilka är kunderna, målgruppen? Vilka är aktörerna och hur samverkar/konkurrerar dessa med varandra?

Jag frågade min lärare gång på gång men förstod verkligen inte svaret han gav mig..

Han pratade en massa om vilken målgrupp man riktar in sig på och att eleverna är en aktör och ridskolan en.. Kan någon hjälpa mig med detta eller någon iFokus sida som kan det! :)
hade vart toppen!

[Anamalar]
2014-05-26 20:07
0

Målgruppen är ju vilka personer som företaget riktar sig mot d.v.s. vilka är kunderna? Jag skulle gissa på att det är flest barn/ungdomar och kanske även några vuxna. Vad skiljer de personer som är kunder hos ridskolan från de som inte är kunder?

Aktörer kan jag tyvärr inte svara på…

pinocchio96
2014-05-27 08:17
0

#1 jo den delen vet jag men tack ändå! Det är delen med aktörerna jag inte fattar :/

[Tilde]
2014-05-27 13:25
0

"En aktör är en fysisk eller juridisk person som agerar aktivt inom samhällsekonomi, och kan inom vissa tolkningar anses vara en sådan som genom produktivitet bidrar till ekonomisk utveckling inom ett samhälle."  🤔

pinocchio96
2014-05-27 20:22
0

#3 Knepigt värre!! 🤪
Skickade in arbetet med ett halv knepigt svar så får vi se vad min lärare säger!