Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 711 ggr
ElinaS
0

Bikinifrågor!

Jag älskar att bli brun, och jag hatar "bikiniränder". Dessutom så tycker jag att det är sjukt härligt att *hör och häpna* bada naken! Helst att simma utan några som helst kläder. När jag är själv med någon nära vän på en folktom brygga/strand brukar jag alltid ta av mig naken. Vid icke folktomma stränder brukar jag dra mig undan och knäppa upp överdelen och "göra" string av underdelen. Hemma ligger jag alltid på taket och steker så om man inte tittar noga märker man mig inte, så där kan jag ha på mig mina vanliga stringtrosor och uppknäppt överdel trots att det är mitt i stan :P Men ja, ibland är det ju någon som tittar upp och ser mig ligga typ helt näck. Sen är det ju inte alls roligt om mamma eller någon annan familjemedlem skulle komma upp och se mig i string och uppknäppt överdel. Hur löser man det? Finns det bikinisar man blir brun igenom? Sen så har jag ett annat bekymmer också. Nämligen att mitt hår där nere inte täcks helt av bikinin. Jag kan ju raka i smyg men mamma vill nog inte att jag rakar mig där alls. För om vi far på badet tex så måste jag ju visa mig i duschen och där skulle hon se. Jag vågar inte prata om det med henne. Help?

m4rkus93
0

din kropp dina beslut anser jag hon kan tycka men inget mer… resten kan jag tyvärr inte hjälpa med jag vet dock att man blir lättare brun om man bär vita kläder men inte lika brun som utan… hoppas det va någon hjälp

Emshify
0

Jag har faktiskt sett nån bikini som tydligen skulle släppa igenom UV-strålning så att man blir brun igenom den. Kommer dock inte ihåg vart jag såg det och jag vet inte om det funkar, men det går säkert att hitta om man googlar lite. 

Att bada naken på offentliga platser eller där folk kan se rekommenderas inte. Förutom att det kan bli pinsamt för dig om någon ser dig kan det också anses stötande för personen som ser dig. Dessutom vet man aldrig vad det finns för snuskgubbar där ute. Men är det på en privat plats eller väldigt avsides är det väl bara att köra på!

Sen det där med rakningen tycker jag är helt upp till dig, inte din mamma. Det är din kropp och du ska känna dig bekväm.

Pialinn
2

Om du solar mycket nu när du är ung, kommer du att blir mycket rynkig när du blir gammal. Huden kommer att åldras fortare än dina år.

Sen är det lättare att få cancer om man solar mycket. Så jag tycker du ska passa dej.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Frosstis
0

du behöver inte raka bort allt du kan raka bikinilinjen :)