Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1253 ggr
saaandras
0

glasögon

Fick mina glasögon idag, dock är det bara läsglasögon och jag ska ha dem när jag läser, sitter vid datorn osv.. Men jag är lite tveksam om dem är i rätt styrka eller vad man ska säga. Kan inte avgöra om det är så att jag faktiskt ser lite suddigt i dem (mer än utan) eller om det är texten som blivit så skarp och i och med att mina ögon inte är vana ser jag lite suddigt. Kan det bli så? haha

You will never see me cry. 

[Tilde]
2

Har du varit hos optiker (vilket du måste för att ha fått utskriven styrka) så är det säkert rätt! Så länge du inte får huvudvärk av dem kan jag inte tänka mig att det är fel. :O vore en dålig optiker i så fall!

silverfiisk
4

När man har fått glasögon för första gången (eller fått högre styrka) så kan man få ont i huvudet, se lite "suddigt" och bli lite yr dom första dagarna, men det går över så fort ögat har vant sig vid glasögonen. Ha tålamod bara så kommer det att bli bra om några dagar:) om det inte blir bra så tycker jag att du ska kontakta din optiker.

[Tilde]
0

#2 Bra svar! Jag har själv aldrig haft glasögon så jag vet inte hur det är. 🤐

silverfiisk
0

#3 tack :) Jag har själv haft glasögon/linser i ca 7 år, så jag har liite kunskap om nya glasögon/ökad styrka :)

Portie
0

Som sagt så kan man när man får nya glasögon få ont i huvudet och se lite "konstigt" eftersom det blir en omställning. Det tar ofta ett par dagar innan det går över. Går du däremot med huvudvärk i flera veckor pga glasögonen så ska du nog gå till optikern igen.

Jag har alltid fått ont i huvudet och sett konstigt varje gång jag skaffat nya glasögon men det har gått över efter högst en vecka. Har avverkat en del glasögon under dom ca 11 åren jag haft det.

CocoAli's
1

Så var det för mig också i början ! Men ögonen vänjer sig vid att se bra i gen sen ;)