Billiga bra datorer
Jag blir av med min skoldator om två veckor och skulle då verkligen behöva en ny dator som inte är alltför dyr då jag får en ny dator av skolan till jul. Någon som har tips? Helst mellan 2000-3000kr!
we're always chasing that paradise
Jag ska bara ha den till att surfa runt och gärna spela sims om det går. :) Frågar på dator.ifokus då! Men är det nån som vet här är det bara till hjälp om ni vet nån! :)
Hur många expansioner har du? Jag har alla Sims, och jag måste köpa en stationär för minst 7000:-
#3 Två stycken!
Bärbar? :) Kan du posta en länk till de sims som du har? :)
#5 Ja jag vill ha en bärbar, och som sagt, Sims är inte det viktigaste! Men jag har årstider och djurliv. Och Semester paradis kom jag på haha.
Antar att du inte vill ha en mac (eftersom du ville ha en billigare).
2,4 Ghz P4-processor
6,0 GB RAM (om jag förstod det rätt här)
17,6 GB ledigt utrymme
128 MB grafikkort med stöd för Pixel Shader 2.0
Detta krävs för att spela alla dina Sims. Sen får någon annan hjälpa till med datorer, för sånt kan inte jag x) Eller om du går in i någon butik och visar vad du behöver i en dator.
Alltså… Jag har en billig skit från Packard bell som klarar både massa program, spel och film. I affären sa han att det var ingen dator om man spelar eller ser mycket film, men den fungerar super till det också! Har haft den i flera år nu och jag tycker den fungerar bättre än min gamla dator som kostade 10 000 som ny.. 🤔
Kostade runt 3000 kr om jag minns rätt.
Därför att jag inte vill ha en dyr dator just nu är just därför att vi får en macbook pro från gymnasiet jag ska gå på, men känns tungt att gå ända till jul utan dator! Så bara en billig men ändå inte seg skulle vara toppen.
#10 Har du kollat på blocket? Kanske finns något billigt där som du kan ha tills din ny anländer?
Köp en beggad MacBook Air för kanske 4k istället så borde du överleva… Har själv en MacBook Air 11" 1.6 i5, 4gb RAM och 128gb. Den duger rätt bra till min lättare bildbehandling i Photoshop CC och Lightroom 5, men eftersom jag blir bättre och bättre (och mer krävande) så måste jag nog snart ha en ny… Fast det får dröja ett år till så jag kan köpa en ordentlig 15-20K konfiguration…
BTW så kommer du inte ha några problem med din lättare användning då SSD kommer göra den riktigt snabb. + att du har en smidigare dator som duger att använda för att ta med lätt även efter jul.
#11 Men varför skulle TS vilja köpa en MacBook Air när hon ska få en Pro om ett halvår?
Därför att om hon verkligen inte vill behålla den sen så kan hon även sälja den utan att ha tappat något särskilt i andrahandsvärde, övrig motivering har jag skrivit i inlägg #11.
Har dock tyvärr inte råd med en macbook just nu tyvärr.. och känns som #12 sa ganska onödigt då jag kommer få en ny om några månader. Men tack för tipset iaf!
Säger som Tilde
Packard bell är ascoola, billiga men helvete vad de går. Min vägrade ta emot ett nytta batteri så fick tyvärr en ny men annars var det en av de bättre datorerna jag haft och då har jag haft en del. Vet tyvärr inte hur det är med en massa tunga simsspel men tveksamt alltså, men klarar du dig utan så!
Annars får du nog bättre hjälp från affären skulle jag kunna tänka mig även om de är bra på att slänga på en antingen riktigt dyra eller en billig som tydligen är sååååå bra men i själva verket vill de bara bli av med den. De flesta datorerna idag fungerar till att surfa på, skrivmaskiner med internetuppkoppling i princip.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#15 Jag har Sims 3 och typ 4-5 expansioner på min dator PLUS nedladdade saker, fungerar utan problem! 😃 Har även andra spel på den, höhö
I princip alla datorer med SSD istället för vanlig HDD upplevs snabba för surf mm.