Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 871 ggr
[Tilde]
2014-05-26 11:57
1

Deppdag

Idag har jag en extrem "deppdag", känner mig helt hjälplös och ledsen utan att veta varför (hormoner??). Vill bara sova/gråta bort dagen och samtidigt hoppa på nästa flyg och bara försvinna härifrån.

Känner ofta såhär när jag är ensam… Min sambo är på skolan och pluggar inför sin examen. Jag har precis lekt med kaninbebbarna, men känner mig fortfarande helt nedstämd. 😕

Vad brukar ni göra när ni känner så? Normalt hade jag satt på en bra film, druckit te och ätit choklad, men jag har ingen choklad 😭

Angies bebben
2014-05-26 12:33
0

Om du orkar så är en promenad bra höra fågelkvitter o känna vinden orkar du inte gå sätt dig ute o ät något gott lycka till kram

[Tilde]
2014-05-26 13:18
0

#1 Kanske får ta en liten promenad i skogen, eller be sambon komma med när han kommer hem..

Tack för förslagen. :)

pinocchio96
2014-05-26 17:42
1

Ååh känner igen den känslan..
Hemskt!!
Jag brukar känna precis som du och det kommer alltid när jag är stressad och ensam, oftast då på kvällar!
Det jag har fått lära mig är att bara försöka rycka upp mig! Ibland tar jag på headsetet och ger mig ut i skogen! Springer tills det känns som benen ska ramla av, sparka på ett träd, hoppa runt och flaxa! bara rör på dig :) Hehe, helst kanske då där ingen ser dig ;)

Det fungerar bäst för mig! Annars försöker jag sysselsätta mig med något annat! Plugga någonting eller träffa en kompis som muntrar upp dig :) Något som gör dig glad helt enkelt! Blir du glad av gula saker, googla på gula saker och försök tänkt positivt!

intala dig själv att NU ska du bli glad :) Börja fundera lite, varför är du deppig? är det värt det? kanske är du deppig i onödan?

Hoppas i vilket fall som helst att du mår bättre snart!
Kramar :)

[Tilde]
2014-05-26 18:58
2

#3 Tack för uppmuntran och tips! :) Jag beslutade mig för att testa en ny sminkning med mitt nya läppstift och piffa upp mig. Lyssnade på musik och sjöng samtidigt! hihi Fungerade ganska bra! 👍

pinocchio96
2014-05-26 19:28
0

#4 Åååh den lösningen får jag nog testa nästa gång! :) definitivt värt ett försök! 
Härligt att du redan är gladare! Vet inte hur vädret är borta hos er men här skiner solen så passa på att gå ut och ta lite frisk luft :) kanske läsa någon bok!

[Tilde]
2014-05-26 21:17
0

#5 Här är det också sommarväder, så jag har varit ute också :)

Det har förmodligen varit hormoner som spökar, ihop med stress. Har det bättre nu i alla fall - har haft en mysstund med en kaninunge på soffan vilket gjorde mig glad 🤗

[Budgies]
2014-05-29 15:01
0

Vad bra att du blev glad.

Om du blir ledsen igen kan du kolla på roliga videos och filmer med dina djur :) Man kan få ett gott skratt och har det mysigt

[Tilde]
2014-05-29 17:06
0

#7 Ja det är sant! Jag brukar ta in en kanin på soffan och kolla på film eller liknande, men roliga videos är ju också ett alternativ :)