Vad ska man göra...
Jag känner mig så ensam, mitt liv känns så meningslöst. Jag vaknar upp och känner att jag bara inte vill leva längre, jag har tappat gnistan för allt. Finns ingenting jag tycker är roligt längre.
Jag vill inte dö, men jag vill inte leva heller. Jag orkar inte leva om mitt liv ska vara såhär. Jag önskar någon bara förstod.
Jag har en pojkvän, han är så fin, och jag älskar honom, men känner till och med att jag borde göra slut med honom för att jag mår skit. Det känns som att jag är helt ensam. Orkar knappt stiga upp på morgonen. Vill sjukanmäla mig från jobbet varje gång jag ska jobba. Jag vet inte hur det ska kunna bli bättre ens, känns som att de bara blir sämre. Har varit upp och ner i 2-3 år.
Uppsök psykolog! Du behöver någon att prata med! :( Absolut inte bra att känna sådär… Har varit där med, men lyckades komma ur det själv. Det är dock inte alla som kan. 😕 Hur gammal är du? Vet att psykolog kan vara dyrt, men det är nog absolut värt det!
#1 Är 19 år.. Känns som att det bara blir sämre, att jag har tappat allt.
#2 Då bör du absolut försöka få tid med en psykolog :/ Så mycket bättre än att gå runt och må dålig och inte vilja leva sitt liv. Man ska ju ta vara på den tid man har och inte må dålig och vara deprimerad. Be din pojkvän eller familjemedlem om hjälp, förklara situationen så kan de hjälpa dig att få tid hos en psykolog.
Oj.. det låter som att du lider av depression, kanske bara tillfällig? Jag tycker du ska prata med någon, kanske en professionel, såsom bup, soc, kurator, om du inte vill prata med skolans kurator så kan det finnas där du bor en skl "ungdomsmottagning" men vet inte om ni har det :( Annars kan det var skönt att bara prata med en nära vän man litar på! Tvinga dig själv till att göra saker, spela nåt instrument, skriv, gå ut och gå/spring, gå i naturen, ja något du kan må bra av :) Va hellst inte själv så andra kan uppmuntra dig! Och tro på dig själv, tro att du kan klara av det här vara glad, och kämpa! Du klarar det, även fast att vi inte känner varann så vet jag att du är en stark människa!! Att du inte vill ta livet av dig men ändå leva vissar att du ändå ser ljuset, har känt samma med i några veckor, och därför kan jag skriva det här. Hoppas allt ordnar sig! Och komihåg; du är viktig!
Va precis i samma sits som du. Mår fortfarande hemskt dåligt men går nästan varje vecka till en som hjälper mig att hitta källan till mina känslor och hjälper mig bygga upp mig själv.
Känns hopplöst varje dag. Jag hoppa direkt av där jag jobbade för att få vård. Har inte mycket pengar nu men jag mår bättre. Tog till och med steget att söka en utbildning till höst och flytta hem till min hemstad :)
May the Gerbils be with you :3