Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 975 ggr
setrin
1

MÅSTE gå ner i vikt!!

Hej 

jag behöver verkligen gå ner i vikt väger omkring 54 o är 1 o 50 typ är väldigt kort :( glömde säga att jag är 13 år och vill verkligen gå ner i vikt på sommarlovet hatar min kropp o vill verkligen gå ner har svält mig osv men inget funkar ;( snälla hjälp…

molam
1

Absolut INTE svälta, men det är ju inte ens överviktigt, det är perfekt vikt ju… MEn svält dig absolut inte ät 5 mål per dag sen mindre mat per måltid, samt Motionera, jogga eller gå på PW's

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

GråttNyttHår
9

Sök hjälp till varför du hatar din kropp istället för att svälta och banta. Det är ganska dumt att mixtra med näringen medan man växer.

Den enda som kan ändra dig är du.

Fridaaaa
3

Svälta sig själv är bara dumt (rent ut sagt) man förstör sin kropp. Långsam viktnedgång är det bästa. Och om du är överviktig: Mixtra inte själv och försöka gå ner i vikt osv, utan prata med skolsköterska, dina föräldrar osv, med tanke på din ålder.

Sedan är du i en ålder där mycket kan hända med kroppen, man utvecklas osv. Så tänk inte på det: röra på dig lagom, ät flera gånger om dagen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

setrin
1

ok tack tänkte börja jogga varje morgon på sommarlovet o min syrra sa att hon kunde följa med 🙂 o jogga med mig gillar faktiskt att springa/jogga

Fridaaaa
1

#4 Om du är ovan joggare: starta inte med dagligen, utan börja lugnt, kanske 2 ggr/vecka, lugnt tempo. Öka långsamt.

setrin
1

aa men brukar springa/jogga rätt mycket o känner att jag kan klara det😉

Fridaaaa
5

Lagom är bäst ;)

setrin
1

ja man kanske vill ta det lungt någon dag typ men ska ju resa lite också så det blir ju lite vila:)