Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 902 ggr
Sara1214
0

Blekning med tandsmycke :)

Hej! Jag har tänkt bleka tänderna hemma. själv. Och jag vet att detta är jätte dåligt för tänderna. Så inga kommentarer angående det. Och då menar jag inga. Jag gjorde detta 1 gång i veckan i en månad förra året. Jag fick mycket vitare tänder och min tandläkare kommenterade ingenting att mina tänder var förstörda. Men nu till saken. Nu i år, har jag ett tandsmycke. Ett guld hjärta. Tror ni att färgen kommer gå bort pga av detta. Kan jag borsta med blekningen som vanligt eller vad ska jag göra?

Kram på er och tack i förväg.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[rumelle]
1

Vilken färg menar du skulle gå bort? Guldet? Om du har ett smycke i äkta guld krävs det en koncentrerad lösning av salpetersyra och saltsyra för att fräta sönder det. Och jag kan garantera att du kommer få betydligt större bekymmer än ett förstört tandsmycke om du försöker bleka tänderna med något sånt.

Sara1214
0

som vanligt….

[rumelle]
0

Du får gärna förtydliga om jag har missuppfattat frågan.

Sara1214
1

Jag ville inte ha några kommentarer om att det inte är bra.

silverfiisk
3

#4 Rumelle menade att om tandsmycket ska tappa färg så måste du fräta sönder det, och DET förstör tänderna. Hon skrev ingenting att tandblekning förstör.

[Tilde]
0

Fråga din tandläkare! Jag har blekt tänderna en gång och köpte då blekmedlet hos tandläkaren. Skulle inte våga köpa från någon annanstans.

[rumelle]
5

#4 Äsch nej, det jag menade är att det ska till riktigt rejält frätande grejer för att du ska lyckas förstöra ett guldsmycke. Sådana syror tror jag inte ens säljs lagligt till vanliga privatpersoner. Nu vet jag ju inte vad du bleker med men jag tvivlar på att det innehåller något som kan skada smycket på något sätt. Så för smyckets skull kan du bleka på.

(Sen skulle jag kunna köra på och predika om varför det är bättre att bleka hos tandläkaren, men jag gissar att du kommer att göra som du vill ändå så jag besparar mig det jobbet.)