Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 4605 ggr
[♥LiinaP♥]
0

Hur blir jag tjockare?

Jag är 13 år typ 160 och väger 35kg..

Alla har två små knölar på sin handled men mina är typ gigantiska..

inga ben alls kan inte ha jeans ser ut som två pinnar

Jag äter helt normalt nyttigt osv…äter allt typ men går inte upp i vikt får panik.

Så min fråga är om ni vet någon mat som typ är fet? 

Som typ gör så jag går upp i vikt eller nåttXD

Karmatarerskanise
2

Prata med din vårdcentral.  Finns näringsdrycker och annat som man kan få på recept för att gå upp i vikt.

[♥LiinaP♥]
0

Okej tack

catcult
0

Mår du dåligt på något sätt av din vikt? Om du mår bra och äter ungefär som "de flesta" behöver du inte bekymra dig. Vissa är väldigt smala – t.o.m. magra – av naturen och då är det inget man behöver åtgärda.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Elcyion
1

Ett tips att testa är att äta mat med nyttiga fetter T.ex naturella nötter, avokado, lax…

Medarbetare på jack russel terrier

Cahira
0

Jag var som du i din ålder, och länge därefter. Men nu när jag närmar mig 30 så har vikten äntligen hunnit ifatt. Vi utvecklas olika helt enkelt.

Men håller med att du kan kolla upp näringsdrycker osv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[♥LiinaP♥]
0

30 omg , jag vill vara tjock jag hatar min kropp kan inte ha en klocka på armen, inte jeans för att jag skämms asså det ser ut som två pinnar och typ bröst som en 3åring…

soundtrack
1

Jag var också väldigt smal när jag var yngre och hade svårt att gå upp i vikt trots att jag åt massor. På högstadiet trodde många att jag hade ätstörningar pga att jag var så mager. Det var först på gymnasiet som jag blev mer normalviktig och fick mer kvinnliga former. Precis som #5 säger så utvecklas alla olika fort och det är inte alltid man kan påverka det.

Cahira
1

#6 Vet känslan. 

Du kan börja träna, muskler fyller ut. Men då du fortfarande växer så får du vara försiktig med träning så du inte överbelastar eller felbelastar. 

Jag vet precis hur du känner dig och jag gömde mig under stora kläder under många år så ingen skulle fråga så mycket. Men if all else fails så kommer det med tiden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

J0554N
0

ät ofta och träna styrketräning

Strong people don't put others down, they lift them up. 

ElinaS
0

Jag fick näringsdryck och gick upp av den. Sen så lär du ju få mer former sen när du blir "stor".

[Lollo 97]
0

Jag tycker det låter väldigt lite för en 13 åring. Jag är själv bara 12 år är 162 cm lång och väger 50 kg. Du får ju också mer former desto äldre du blir. Jag har redan börjat fått former 🤐 Men det tar olika lång tid för alla. Så kanske du ska pröva äta mer om du inte redan gör det. Bara mitt tips. Men annars kan du göra som i de andra kommentarerna 😉

Cazzos
0

Ät mer än vad du förbränner! Kontakta en dietist 😃

Fia9000
1

Jag var lika lång och vägde ungefär lika mycket som dig när jag var 13 och jag förstår dig, det är jättejobbigt! Jag fick jämnt höra att jag skulle äta mer osv, men jag kan i princip äta vad som helst och hur mycket som helst utan att gå upp någonting alls. Jag har en extremt hög ämnesomsättning helt enkelt. Om du inte rör på dig så mycket kan du testa att börja på nån aktivitet. Det måste inte vara en sport, bara det är något som gör att du rör på dig. Jag håller på med kaninhoppning och det lilla gör mycket för mig. :) Jag kan trösta med att jag har gått upp ganska mycket sedan jag började sjuan, det kommer ska du se!

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

NordicSunset
1

Jag har också ahft problem med min vikt, vägde väldigt lite för något år sen. Har lyckats gå upp en del nu! :) Ett problem jag hade var att jag inte tränade någonting. Nu när jag har börjat träna så är jag ofta hungrig och äter mer. Jag har även haft brist på järn och andra saker, så jag fick tabletter (tillskott) och de har gjort så att jag har mycket bättre aptit. Testa att bara gå till apoteket och fråga, sedan kanske du kan besöka en läkare och bara prata. :)

Be the best version of you.

• Zoella
[♥LiinaP♥]
1

#13 Jag börjar 8:an.. :( 

#14 för ett litet tag sedan började jag jogga, blir mycket hungrigare kan typ äta hur mycket som helst och innan va problemet att jag inte kunde äta.

Jag kan äta mycket men jag orkar inte :/

NordicSunset
0

#15 Hm, men om du äter mycket så borde du ju gå upp i vikt. Därför tycker jag du ska kontakta läkare! Det kan ju vara något som är fel i din kropp. :/ Lycka till!

• Zoella
Molekylflickan
1

Jag är 13, 155 cm lång och väger 33 kg, fått höra att jag är för smal hela mitt liv, skolsköterskan är på mig hela tiden och mina vänner med, så jag vet hur det är.

Jag kan heller inte gå upp i vikt. Har stannat på 33 sedan 5:e klass och börjat växa ordentligt på senaste tiden. Vissa av oss är smala av naturen och det är inte så mycket man kan göra. Jag skäms dock inte över mina ben, de är långa (jag har rätt kort överkropp xD) och snygga, jag drar mig inte för att ha på mig tighta jeans. Däremot gömmer jag mig ofta i stora tröjor, jag vill inte att man ska se revbenen genom tyget m.m.

Jag bara undrar, varför kan du inte ha klocka och jeans, som du nämnde var möjligt att ha på sig? :) Jag är säker på att det ser helt okej ut egentligen.

Annars, kämpa på och ät som en häst (det gör jag xD)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

hund_katt
0

var också väldigt smal för några år sedan. alla hackade på mig att jag var för smal och 'vad smal du är!' . hade jag inte ätit på ett tag, så det inte var någon mat i magen, så kunde jag dra in magen så det såg ut som jag inte hade något i magen, och det var bara skinn.

nu när jag gått upp så jag ligger på normalvikt, så började alla säga 'vad tjock du blivit! innan var du ju jättesmal!' … jag fick ju inte vara jättesmal, ni hackade ju på mig att jag 'måste väga mer' för ni tyckte jag såg så äcklig ut. och jag är fortfarande smal, tycker jag. kan inte sitta lutad mot ryggstödet på en trästol t.ex, för ryggraden är i vägen när den sticker ut så mycket. på andra så syns knappt ryggraden.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

AdelinaH
0

Mår du bra, då är allt nog bra. Jag var smal som en sticka fram till åttan, men mådde helt fantastiskt. Jag gick till skolsköterskan och vägde+mätte mig typ varannan vecka och min omgivning var på mig att jag behövde äta mer. Fick även ta 273469 blodprov hos doktorn för de trodde något var fel. Men jag åt, kunde träna och kände mig aldrig överdrivet trött eller liknande, så det var inget fel.

Vet dock inte hur det är med dig, hur mår du förövrigt?

Jag skämdes också över min kropp och mina pinnar till ben, som aldrig kunde fylla ut ett par jeans, inte ens tajta. Och eftersom jag hade långa ben, kunde jag heller inte gå ner i storlek.

Men! Idag går jag i nian,(SLUTAR DOCK OM EN VECKA TYP WOOP, WOPP) min vikt har ökat och idag väger jag väl inte asmycket men ca 53 kg till mina 174 cm. Ser inte ut som en pinne och jag kan fylla ut jeans, tröjor, you name it :D Behöver inte ens ha(kan inte ha) minsta storleken på allt!
Så, som många nämnt, vikten kommer öka, men om du har jättebråttom(av någon dum anledning?) så är nog träning mitt bästa tips. Annars, mitt bästa tips, ät som du vill och njut av livet! 😂

Llani
0

Jag var precis som dig när jag var 9-12. Var runt 158-165 och vägde 28-32kg. 

Nu är jag dock 17, är 168,9 och väger ca 55kg. Började komma ikapp med vikten när jag var 13-15. Så det kommer. 

Men som någon redan har sagt, kontakta vårdcentral och få recept för näringsdrycker osv :)

P4go
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet hur det är.
När jag va 14-15 var jag 170 lång och vägde 40 kg…..

Nu är jag snart 20 och är 180 lång och väger 60 kg, vilket är bra enligt mig för jag har såndär kropp att jag har höfter, bröst och rumpa trots att jag är smal (y)

Men har samma som dig på handlederna xDD

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

NordicSunset
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har också en bra stor knöl på handleden ;)

• Zoella
P4go
0

Hahah! Så har vi typ samma naglack också

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.