Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 999 ggr
Whippet
0

Jag behöver pengar...

Hej Jag vill ha mer pengar eftersom att jag vill kunna ta mitt körkort senare jag är 13 år nu o har ungefär 10000 på kontot men det räcker ju inte till ett körkort också vill jag gärna ha lite pengar kvar också… Så jag kan köpa andra saker som en hund o en dator…

I'm out Vilar huvudet i handen

Gia91an
1

Sommarjobb? Rasta hundar? Klippa gräsmattor? Rensa ogräs? Fråga folk i din närhet om de behöver hjälp med saker! Tror du är för ung för att få ett "riktigt" sommarjobb, men med tjänster till bekanta kommer man långt! :)

Whippet
0

Tack för svar ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

Tanjis
3

Du är 13 år och har kommit en bra bit på vägen, fortsätt så kommer du har råd med både körkort hund och dator. Duktig du är, jag önskar att jag varvså duktig att spara

Gia91an
0

3# Håller med dig helt!

[MikeW]
0

Hur tusan kan du ha så mycket pengar? O.O
jag är helt pank T.T

ElinaS
1

Jag är 13 och har väl ca 15 000 på kontot men det är ett låst konto för mig. Varje jul/födelsedag sätter mormor och morfar in pengar på det kontot istället för att ge mig presenter. Det kontot får jag öppna när jag är 18 år, då blir det mitt. Så jag råder dig att göra likadant, öppna inte kontot hur lockande det än känns att ta ut några hundra. Vips så kommer kontot vara tomt då ;) Fortsätter du att vara ekonomisk så kommer du ha råd till både hund, körkort, bil och dator.

Tanjis
0

men vad gällande hund ts, se till att du kan ta hand om hunden väl innan du skaffar en. att du har både tid och pengar och någon som kan ta hand om den när du jobbar, och så en bra bostad! det är allt för många som skaffar hund utan att tänka efter, en hund kräver mycket och kostar en hel del om man ska ha bra mat åt den, gå kurser och vara med i hundklubbar

Tanjis
0

sen gällande ras också, det är inte så bra att skaffa en hundras som man skaffar bara för att den är fin, läs på massa om whippet ex, är det rätt hund för dig enligt rasstandard och egenskaper

Gaiezza
0

Du har 5 år på dig att spara pengar, ta det lugnt :P

Jag är 16 och har inte en tänkt tanken på att spara ännu.

Bacon, svaret är bacon. 

[Tilde]
0

En 13-åring kan ändå inte ta ut pengar från sitt konto - föräldrarna har all makt över bankkonton tills man fyller 18 🤓

Men jag tycker också du har kommit en bra bit på vägen! Körkort behöver inte vara mycket dyrare än så, beroende på hur många lektioner du behöver och om du klarar dig första gången :)