Tips på studentpresent
Hej på er! Jag har blivit bjuden på studentmottagning hos en grannes son. Han är 19 år och tar alltså studenten. Har någon av er tips på vad jag kan köpa till honom?
Jag känner honom inte särskilt väl, vet att han spelar fotboll och dataspel, men mer är det inte. Något lagom opersonlig men ändå som han kan ha glädje/nytta av. Hjälp! 🙂
Presentkort i en dataspelsbutik.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja jag har funderat på det… men min egen son som är 15 år tycker det är rätt trist och då tror jag han kanske tycker det ännu mer. Svårt.
Jag tog studenten i onsdags och fick pengar, ett armband i silver och roséguld, ett halsband i silver, parfym, men även lite "flytta-hemifrån-grejer" som t.ex en stekpanna, lite matlagningsredskap, en kastrull osv. Stekpannan är lila, lite roligare än en vanlig svart kanske.
Kanske ett presentkort på IKEA? Minns att min storebror fick flera sådana, la ihop dem och köpte sängkläder och bäddmadrass till en säng han hittade på Blocket och köpte för en del av studentpengarna :)
Studenten är ju ett perfekt tillfälle att ge "tråkiga" presenter som man kan ha nytta av senare i livet, som saker till hemmet, vaser, skålar, handdukar osv. Min farbror har gett mig och alla mina syskon en tårtspade i studentpresent t ex. Perfekt att ha men tråkigt att köpa själv.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
En kokbok med enkla recept för en kille. Och lite matlagningssaker som nämnts innan, typ stekpanna.
En kokbok är ingen dum idé, men jag skulle fråga föräldrarna vad för mat han gillar. Han kanske är jätteduktig på att laga mat (bara för att han är ung och man så behöver han ju inte vara dålig på att laga mat) och då kan det bli lite tokigt om han får en "såhär kokar du pasta"-kokbok. Jag tror att det skulle vara roligare med en kokbok med t.ex indisk mat om det är hans favorit 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tack för alla tips! Presentkort på IKEA är ju inte så dumt! 👍Och kokbok och matlagningsgrejer är också bra idéer! Vad gulliga ni är! 😘
#7 Du hittar säkert något kanonbra. Ingen fara, hoppas alla blir glada👍