Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 726 ggr
Kasykas
2014-06-03 23:09
0

Tjej problem :'(

Hej

Snubbe på 16 år.

Jag råkar vara lite smått förälskad i en tjej som jag har varit kompis med under de senaste 2 åren. Jag trodde det fanns något i mellan oss, men sen blev hon ihop men en av mina kompisar.

Jag känner fortfarande att jag har känslor för henne. Nu har de gjort slut och jag känner att jag har chansen igen. Men är alldeles för blyg för att säga något. 

Några tips på hur jag ska tackla mitt problem, det uppenbara skulle ju vara att bara säga det men är rädd för svaret…

[peter54]
2014-06-03 23:22
1

Ja vågar du inte fråga henne rakt ut får du väl be någon gemensam tjejkompis att så att säga lägga ut en trevare genom att den gemensamma tjejkompisen frågar den du är intresserad av om hon vet om att du är intresserad av henne.

Ikajo
2014-06-03 23:29
2

Fundera riktigt, riktigt på vad som är viktigast! Er vänskap eller din önskan av ett förhållande. Fungerar det inte, hon säger nej eller ni gör slut, kommer det vara svårt att rädda vänskapen. Tänk på att hon kanske värderar er vänskap högt och kan komma att känna sig sviken för att du inte sett henne som en vän. Du måste också vara beredd på att allt hon ser dig som är just en vän.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

fulifuli
2014-06-03 23:36
1

#2 har en valid poäng men samtidigt tycker jag du ska våga också. Många gånger kan man fortfarande vara vänner efteråt även om det inte funkar eller du inte får det svar du önskar. 

Men är ni nära vänner kanske du kan antingen som #1 säger använda gemensam kompis eller uppvakta henne lite extra och testa dig fram. Reagerar hon positivt och du märker att det kanske finns mer än bara vänskap så go for it.

Annars är som du säger den uppenbara taktiken att fråga rakt ut.

Hoppas det går bra för dig. 👍

Bodin99
2014-06-04 15:47
2

Säger du inget blir det inget, säger fu något och hon säger nej blir det inget heller. Med alternativ 2 så har du i alla fall en chans..