Fläck hjälp!
Hej, någon som är bra eller har en förälder som är bra på fläck tips? Jag har spillt hand sprit på min blåa jeans hängsle kjol vill verkligen inte kasta den. Vad kan ta bort fläcken jag har testat diskmedem,tvättmaskin många gånger,vernish (stava) m.m tips :)
Jag har fått handsprit på kläder, men aldrig blivit fläck. Slängt in i tvätten på vanligt gradantal, lukt ingenting har varit kvar.
Vad är det för handsprit? Jag har sån från apoteket.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Handsprit bleker kläder, därför är det i princip omöjligt att få bort :/ Var det flytande handsprit eller mer gelé-form? Flytande ska vara relativt lätt att få bort, medan gelé-handsprit inte går bort alls..
Denna är det vi har: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=253882
aldrig blivit fläck de få gånger jag spillt 🙂
#3 länken fungerar inte. "Denna produkt kunde inte hittas"..
#4 Hmm märkligt fungerar på min datorn, får testa att göra om det då.
*edit* fungerar den nu?
#5 ja, nu fungerar den :)
Det blir en fläck där färgen försvunnit och blekt som någon ovan sagt, går tyvärr inte att göra något åt om man inte vill färga om hela plagget
Medarbetare på djurskydd.ifokus
okej mer geleform så antar att jag får göra mig av med det :( Älskade den kjolen ju :(
#8 Du kan ju färga om den…
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#8 du kanske kan hitta en ny liknande kjol nånstans? :)
Hur stor är fläcken och var sitter den? Går kanske att göra något åt på annat vis :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~