Lära sig bäst
Hur lär du dig bäst? Ska ha ett prov i språk på fredag. Så jag satt och tittade och skrev ner lote och pluggade normalt. Men då slog en tanke mig. Jag personligen pluggar bäst genom att skriva ner och anteckna det jag ska lära mig. Så jag vill göra en liten Undersökning. Hur pluggar du bäst? :) är du snabblärd eller är du Inte snabblärd Själv så är jag så här: Snabblärd: njaa, inte jättemycket, 5/10 kanske :) Hur pluggar du bäst?: anteckna :) Skulle va kul att se hur andra har det :)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Pluggar bara i skolan.. Gör det dom säger fast inga läxor ^^
Funkar bra för mig.. Fick iaf A på nationella provet i eng.
Är väl snabblärd antar jag :P
Jag är snabblärd om det gäller något jag är intresserad av. Har inga problem med att lära mig typ samhälle eller matte, men italienskan får jag plugga på tio gånger mer, för att det är så tråkigt.
Jag lär mig bäst genom att läsa, och ibland skriva (: Pluggar oftast kvällen före.
//Jessie
Jag är också rätt snabblärd om jag är motiverad. För mig funkar det bäst att skriva sammanfattningar på det provet ska handla om och träna på sammanfattningen. För att allt ska fastna sen måste jag antingen förhöra mig själv, be någon annan förhöra mig eller göra frågor/uppgifter.
Skriver strukturerade anteckningar indelade efter kategorier i olika färger. Rabblar sedan igenom dessa tills de har fastnat ^^,
Skriver av ALLT jag ska kunna typ tre gånger, sedan kan jag det :p gör det kvällen innan och precis innan jag ska kunna det, funkar för mig.
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Jag klarar mig bäst när jag inte pluggar alls 🙂Sen har jag ett sånt jäkla minne att jag kan se sidor från böcker/anteckningar framför mig när jag sitter på ett prov..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#6 åååh! lyckost! Önskar jag även hade sånt minne :) men men ;)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Skolan testar inte kunskaper utan minnet. Jag är snabblärd men det betyder inte att jag kommer ihåg 40 sidor ur samhällsboken.
Har slutat plugga då jag inte ser någon mening med det, kommer ändå inte ihåg skiten när det väl gäller. Men när jag pluggade så skrev jag alltid ner lappar, ställde frågor. Typ "När var andra världskriget?" och så står svaret på baksidan. Kan man svaret så lägger man lappen vid sidan, annars längst bak i högen och så fortsätter man tills man kan allt utantill. Asbra för de som inte får en blackout så fort de får ett papper framför sig.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag lär mig snabbt och lär mig bäst genom att anteckna det som är viktigt och sen använda mina egna anteckningar till att läsa på. Mitt något fotografiska minne hjälper mig att minnas vad som står var på pappret, så om jag funderar över något tänker jag tillbaka var någonstans på pappret det står och liksom ser det framför mig.
Jag lär mig bäst om det finns typ instuderingsfrågor jag kan svara på, annars ber jag min mamma läsa igenom det jag ska kunna och ställa frågor. Då antecknar jag antingen svaren eller gör kort liknande #8 's :)
#8 verkar jätte bra! Ska absolut testa :)
Är väl snabblärd tror jag… :) Först skriver jag ner det mist en gång(beror på hur stort prov det är) och sedan svarar jag på frågor, antingen instuderingsfrågor som jag fått av min lärare eller så gör jag egna. Fungerar bra för mig iaf ;)
Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag
Jag är ganska snabblärd ja, speciellt när det är något intressant. Lär mig bäst av att se film eller få det visualiserat 🙂
Jag brukar alltid försöka koppla ihop saker med någonting jag redan kan. Det kan vara helt fåniga saker som typ att vatten = H2O = ett tvprogram som hette så när jag var liten och i scen drack de vatten ur en sjö. Annars brukar jag försöka sammanfatta och plugga i omgångar, typ idag lär jag mig detta och imorgon upprepar jag det med med nåt mer
Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam 
Jag är nog ganska snabblärd. Tar in saker på lektionerna och pluggar för det mesta bara dagen innan provet (och jag klarar mig ändå hyffsat bra). På matten t.e.x. (som jag har svårt för) tycker jag det är lättare att säga talet högt och typ "prata" mig igenom uppgiften. Min bordskompis brukar tycka jag är irriterande (och det förstår jag väll), men så lär jag mig bäst. Genom prat och repetition samt att jag antecknar mycket typ hela tiden :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~