stubb , hårbortagninskräm
Hej jag har en simpel fråga till någon där ute som vet.
Men jag har tidigare rakat mig på kroppen, vilket lett till att jag fått stubb , nu har jag hittat en bra kräm som gör att håret faller av "hårbortagningskräm" , men funkar detta på stubb?
fråga två är om man kan vaxa bort hår som man tidigare rakat , jag menar för dem är ju grövre och ganska "svåra" ?
Jag provade en hårborttagningskräm från veet, hedde de på benen och de kliade och stacks och gjorde dom väldigt rödflammiga efteråt. Sen växte de ut stubb igen lika fort som om jag hade rakat dom. Den enda fördelen jämfört var väl att de gick fortare, man lät de va där i tre minuter innan man sköljde bort de. Men tycker personligen att de är lika bra att raka stubbet isf (:
Ja, du kan vaxa ställen som du tidigare har rakat.
måste jag låta hårstråna växa ut ganska mkt innan så dom e långa lr? :)
#3 det måste ju liksom finnas något att dra bort, så du måste låta det växa ut en liten bit. Tänkte du vaxa själv eller gå till en salong?
#4 jag tänkte vaxa själv! och av egna erfarenheter så äre svårare för vaxet att få grepp om tidigare rakat hår / stubbet , de stickiga liksom. :)
#5 okej. Men om du tycker att det är svårt eller inte fungerar så bra att göra det själv så kan du ju gå till en salong? :) det är iallafall inte omöjligt att vaxa, även om man hagmarker tidigare :)
Håret ska väl helst vara en halv cm för att vaxa har jag för mig. Däremot gör det ju svinont, men du kanske har högre smärttröskel än mig haha. Hårborttagningskräm fungerar på kort hår också ^^