ledsen och besviken
Jag hadee gjort en skiss som jag verkligen gillade, och jag ville helst öva och digitalizera den. Jag blev nöjd med linearten men sen när den blev klar insåg jag att allt var helt hemskt. Jag är så besviken och har aldrig varit så här ledsen över en teckning, det här låter nog helt dumt. ..men jag ville bara skriva det hör för att ingen av mina vänner tar det seriöst eller så ignorerar de bara mig när jag sa det till de. Det känns otroligt dåligt att ingen lyssnar på en när man är ledsen över något eller inte tar det seriöst. Jag har alltid tagit allas problem seriöst om de berättat dem för mig, hur dumma och ologiska de än låter. Jag ångrar lite att jag lägger ut det här men jag behlver värkligen skriva av mig och jag tror nog det finns någon som känner igen sig.
Gör om gör rätt! :D
-
Jag vet hur du känner. Jag tecknar också en del och ibland blir man blind för misstag man har gjort på en bild, just för att man är så nöjd med själva konceptet. Det du kan se som positivt är att det var du själv som fick upp ögonen för felen på egen hand, utan att någon annan behövde påpeka dem för dig. Nu när du vet om felen du har gjort så kan du göra om bilden och fokusera på att få det rätt. :)
Vet hur du känner dig! Jag skissade ett ansikte en gång men kollade inte noga och så började jag skugga och göra allting. Sen efter typ 2 timmar när jag var klar så såg jag hur allting var HELT fel. Men vad kan man göra liksom.. Till och med dom bästa gör fel ibland. Ge inte upp bara!
Tack för alla positiva kommentarer. Det gör faktist att jag känner mig bättre ; v ; Och tack flr tipset om att försöka göra om den, för att hur dumt det än låter så had ejag hlömt att det alternativet fanns :"D
Har också gjort en teckning jag älskade! Sedan när jag såg den igen såg jag hur dålig den blev =/ men jag brukar titta lite närmre på problemet och göra om den för sig på ett annat papper, t.ex om jag ritar ett ansikte så kanske näsan blir fel, så brukar jag rita flera på ett papper och välja den snyggaste =)
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain