Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 1434 ggr
Erica❤
0

Navelpercing

Hej vill ta navelpercing helst idag men vet inte vart är snart 14år så kommer ta med min pappa eller mamma och får ta av mina föräldrar bor i Stockholms län så gärna nära Stockholm men skriv snälla platser som man kan ta på det ska såklart vara ett bra ställe.

imsuchadiva
2

Eftersom det är en röd-dag idag så har nog många studior stängt. Hur länge har du velat pierca naveln?

Erica❤
0

1# Oki har velat pierca navel i typ 3år

Erica❤
1

navelpiercing*

[Nelley]
1

Sedan du var 10?!?!! Herre gud, du var ju barn… Och varför så bråttom?:) Alltså varför vill du göra just idag?

Jozzi
0

Jag har oxå velat ha navelpercing, dock sen ja va 13 och idag är jag 15. Jag får fortfarande inte, fast jag förstår varför så ska vänta nått år eller 2.  Håller med nelley, varför så bråttom? Iofs var ja med så i början, tjatade dag och natt verkligen. Men nu vet jag att ja kommer få det med tiden. 

Och att infektionsrisken är jätte stor så du vet att du inte kommer kunna tex bada på hela sommaren va? Tänk igenom ordentligt innan, men om du är säker och inte gillar att träna, bada eller att röra på dej mkt så äre ju jäkligt snyggt att ha en ;)

Lycka till! :)

[Nelley]
1

Och du kommer heller inte få sola magen på sommaren, eller bada i klor eller sjöar.

Saiipz
2

haha nu överdriver ni lite va. Ja det är inte bra att bada i vatten utomhus, men så länge ts håller rent och tvättar så är det nästan ingen fara alls. 

vadå inte sola magen? jag tog min i juni för två år sedan - dum månad, men jag hade aldrig några som helst problem och jag höll inte tillbaka något i mitt vardagsliv mer än första månaden.

Sen är ju alla olika känsliga. Men det märks ju rätt lätt. Så om ts vill ta det (även om jag rekomenderar att vänta några år) så får ju hon ta att det kanske inte går att göra vissa grejer i 1-3 månader framöver.

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Erica❤
1

Jag vet alla risker och allt jag får av mina föräldrar och jag kommer ta hand om den och när jag var 10 så vill jag ta men frågade inte för jag visste att jag var för ung och det är många som tar i min ålder och jag är inte för liten jag har inte bråttom men tänkte nu när mina föräldrar har sagt ja så tar jag den och kommer ta den på måndag bryr mig inte om ni tycker jag är för liten (även om jag är snart 14 och tycker inte det är lite) så kommer jag ta den även vad andra tycker frågade aldrig er om ni tyckte jag ska ta den frågade bara om ni vet något ställe som var öppet

[Nelley]
0

#8 Jag menade att du var liten när du var tio om du menar mej. :) Jag är fjorton och tog när jag var tretton, ångrar mej faktiskt lite eftersom det är så vanligt nu så det är lite tråkigt. Men jag planerar att göra inverterad navelpiercing kanske efter sommaren så det blir en lite ovanligare och snygg komb typ. ;) Vet att du tycker det är viktigt och jag säjer inte emot dej, bara så att du vet att när/om du tar ut den så kommer det bli ett jättefult ärr som aldrig försvinner. Lycka till också. :) Det kan vara lite svårt att hitta en proffesionell studio (du ska absolut inte göra på salong) som gör under 15 men om det kommer till det att du inte hittar någon annan så kan du gå till big slick i Örebro. Jag gjorde där och känner fler som har, de är skitbra. :) good luck

Saaara
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att du ska pierca naveln :) Konstig att folk frågar varför. Det har väl inte dom med å göra. Jag piercade naveln när jag va 18 men fick tyvärr ta ut den då den aldrig läkte. Men ett halvår senare bestämde jag mej för att försöka igen men tyvärr så läkte inte den heller så tog ut den. Så nu har jag det här fula ärret på naveln. Vill bara att du ska tänka på det att det är väldigt svårläkt vid naveln.. Tyvärr. Men om du tycker det är värt risken så go for it :D Funderar själv på att göra ett tredje försök :-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Erica❤
0

Oki vet att det är svår läkt men det beror på alla är olika och jag har hittat en bra piercing ställe i Sollentuna tror jag den låg så ska ta den på måndag om pappa kan :) och kommer inte ångra mig är 100% säker att jag vill ha den :)

silverfiisk
1

#11 "kommer inte ångra mig" nä, okej.. Jag tror inte att du kommer vilja ha piercingen hela livet. Blir det komplikationer så kommer du säkerligen att ångra dig. Hoppas att det går bra :)

Erica❤
0

Såklart vill jag inte gå men en navelpiercing när jag tex är 40 men nu när jag är ung så vill jag ha en och såklart så tar jag ut piercingen om det bli komplikationer jag har läst på jag vet riskerna men nu kommer jag inte ångra mig om jag tar den

silverfiisk
0

#13 nej, och då när du väl är 40, kommer du då vilja gå runt med ett fult ärr? Om du blir gravid någon gång i framtiden så måste du ta ut piercingen.. Jag vill inte vara dryg eller så, jag vill bara att du ska tänka en gång extra innan du sätter ett smycke i kroppen, för din egen skull. Det är din kropp, du gör vad du vill. :)

[Nelley]
1

#14 Det finns gravid smycken. ;)

Erica❤
0

Jag är säker på det här och det är inte alltid att man får ett ärr av det

[Nelley]
0

#16 Jo, alltid får man ärr…

silverfiisk
0

#15 ja, det vet jag.. Men alla kan inte använda sådana.